Når fortelle nyheten til arbeidsgiver?

Nette85

Glad i forumet
Himmelbarn
Julibarna 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Dette har jeg lurt litt på... Når tenker dere å fortelle sjefen/arbeidsgiver om at dere er gravid? Ser at vi er pliktige til å fortelle det minst 3mnd før termin, men da er jo som regel magen en selvforklarende faktor..
Jeg har en jobb der jeg er nødt til å være på plass kl.07:30 hver morgen for å avløse en nattevakt, og kan ikke komme dinglende og skylde på vekkerklokke/forsinket buss etc over lengre tid dersom det er morgenkvalmen som tar meg. Da kan det kanskje være greit å ha en åpen dialog med arb.giver?
Hva tenker dere?
 
Dette har jeg lurt litt på... Når tenker dere å fortelle sjefen/arbeidsgiver om at dere er gravid? Ser at vi er pliktige til å fortelle det minst 3mnd før termin, men da er jo som regel magen en selvforklarende faktor..
Jeg har en jobb der jeg er nødt til å være på plass kl.07:30 hver morgen for å avløse en nattevakt, og kan ikke komme dinglende og skylde på vekkerklokke/forsinket buss etc over lengre tid dersom det er morgenkvalmen som tar meg. Da kan det kanskje være greit å ha en åpen dialog med arb.giver?
Hva tenker dere?

Jeg har planer om å ta en samtale med arbeidsgiver etter første legetime. Rett å slett for å få tilrettelagt best mulig. Jobber i helsevesenet og er borti situasjoner på jobb jeg helst bør unngå som gravid.
 
Jobber et sted hvor jeg må tilrettelegges før før uke 12, så forteller det etter TUL (8 uker) vil være så sikker som jeg kan før jeg forteller det til arb.giver iom at det er så mye forandringer på arbeidsplassen for min del.
 
Har allerede fortalt det til arbeidsgiver. Jobber med fysisk krevende yrke så det var uaktuelt å vente stort lenger. Er 5+5 i dag.
Skal ha samtale med arbeidsgiver og Bht i morgen for få tilrettelagt arbeide[emoji4]
 
Jeg drøyer forsåvidt lengst mulig, men dersom jeg blir plaga med kvalme ønsker jeg nok å be om litt tilrettelegging,så da må avdelingsleder få vite det.
 
Jeg har egentlig hatt en åpen dialog med min nærmeste leder siden vi startet ivf-karusellen, så hun ble orientert to dager etter positiv test [emoji23] har fått tilrettelegging i form av hjemmekontor noen dager i uken, noe som er helt strålende. Fortalte også de jeg jobber tettest med at vi skulle starte ivf-behandling, så da var det naturlig å fortelle dem om graviditeten da den var et faktum. Mulig jeg hadde ventet til tul dersom graviditeten hadde skjedd på naturlig måte
 
Takk for svar alle sammen! Godt å se at ikke alle venter så altfor lenge med å fortelle det. Jeg foretrekker å være ærlig egentlig, med tanke på tilrettelegging i den grad det er mulig :)
 
Jeg må nesten vente et par måneder. Er i en stillingsposisjon der jeg blir skiftet ut om de får vite at jeg er gravid. De har ikke lov til det, men det blir jo en karusell med fagforbundet involvert og sånt, og det vil jeg drøye så lenge som mulig med [emoji23]
 
Back
Topp