Når fortalte du om graviditeten

To venninner fikk vite samme dag jeg testa, hun ene har termin noen mnd før meg. Skal fortelle mamma etter første kontroll, får forhåpentligvis tul da siden fastlegen min har det. Alle andre får vente, svigers er så dårlig å skjule hemmeligheter så :p
 
Har ikke delt det enda, tul om 8 dager, treffer bestevenninna mi en eller to dager før dette... men venter nok, hun jobber ivrig med å bli gravid og henvist til ivf så kjenner det er todelt å dele det. Tenker familien og sjefen får vite det i midten av juli når jeg er ferdig på ferie er da kommet forbi de magiske 12 ukene. Også blir det vel fort resten av jobben også.., og venner etterhvert jeg ser de...
 
Idag deltw jeg det med jobben. Er 11+1, og er fortsatt dårlig. Ønsker de skal få en forståelse for en eventuell sykemld som kommer i løpet av uka. Hu ene spurte når termin er, så sa jeg i begynnelsen av januar, hu bare "åh, det er jo ikke lenge til!!"
Jeg personlig syns jo det er veldig lenge til :laughing002
 
Har ikke delt det enda, tul om 8 dager, treffer bestevenninna mi en eller to dager før dette... men venter nok, hun jobber ivrig med å bli gravid og henvist til ivf så kjenner det er todelt å dele det. Tenker familien og sjefen får vite det i midten av juli når jeg er ferdig på ferie er da kommet forbi de magiske 12 ukene. Også blir det vel fort resten av jobben også.., og venner etterhvert jeg ser de...

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det til ho før det kommer fra noen andre :) Når man sliter med å bli gravid, så trenger mange litt tid til å fordøye det :) Snakker fra erfaring [emoji5]
 
Da vet de fleste det, så nå gjør vell jubgeltelegrafen jobben :p
 
Da fikk de siste i familien vite det i dag. Hadde tenkt å vente en uke til, men det er vanskelig å skjule det nå. Er 11+2 (12+0 ifølge menstermin) så håper dette går greit. [emoji4]
 
Har fortalt mange på jobben min og foreldrene mine + besteforeldrene mine [emoji5]
Skal fortelle ungene til Samboer på onsdag (håper på glede fra dem, da de er 15 og 10år gamle) og så forteller jeg det til resten av familien på søndag når vi skal på Båttur med hele familien [emoji5]
 
Vi har ikke fortalt det til noen enda. Er 12+3. Bare jeg og mannen som vet det. Vi tenker å vente lengst mulig. Spesielt med tanke på barna våre, for å forkorte ventetiden deres. Vi har barn mellom 2 og 15 år, og di ønsker seg veldig en baby.
 
Bestevenninnen min som fikk baby for noen mnd siden fikk vite det samme dag som vi fikk positiv test :) Foreldrene mine fikk vite det noen dager etter positiv test og søskenene mine fortalte vi det til rundt uke 8, litt vanskelig å skjule at man kaster opp alt av mat og drikke..:depressed:
Foreldrene til samboer bor ikke i Oslo, så de fikk vite forrige uke da de var på besøk. Da fikk også broren hans og kona vite det.
Resten av familie og venner får vite det etter ultralyden vi skal på neste fredag❤️
 
Venninnene mine fikk vite det denne uka, da jeg var 11+2 var på første svangerskapskontroll hos fastlege der lille hoppet i magen og hadde ett hjerte som slo 173 slag [emoji173]️ så anso det som trygt å fortelle det til de nærmeste
 
Flere på jobb fikk vite det ganske tidlig, samt foreldrene mine fikk også vite det ett par dager etter positiv test, men har ikke fortalt til søsken og bonusbarn før i dag [emoji2] er 12+1 [emoji5]

Litt usikker på hvordan eldste bonusbarn tar det, men håper at nyheten kan synke inn og at det blir gledelig for han også [emoji5]
Ellers blir det nok offentlig i løpet av helgen [emoji2]
 
Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt det til ho før det kommer fra noen andre :) Når man sliter med å bli gravid, så trenger mange litt tid til å fordøye det :) Snakker fra erfaring [emoji5]

Ja skal si noe til henne direkte, vi har lite felles venner så lite trolig hun får vite det via omveier, håper jeg treffer henne fort etter det er offisielt (bor på hver vår siden av landet)
 
Fortalt til et par venninner og mamma. Tenkte å si til resten av familien i sommer, og vente med å si på jobb til etter ferien. Vil føle meg enda tryggere selv først. Er 12+4 idag. Begynner å synes endel, men går med vide skjorter og satser på at det går greit å holde skjult på jobb i 1 1/2 uke til:)
 
Fortalte det til min søster og bestevenninne samme dag vi fikk positiv test,foreldre,svigerforeldre og svigersøsken fikk vite det i uke 5-7 (har små barn fra før og følte jeg måtte forklare hvorfor jeg alltid gikk å la meg kort tid etter de kom på besøk:) ) Sjefen vet det og tenker jeg skal fortelle det til kollegene imorgen eller fredag dersom TUL imorgen viser at alt er bra[emoji173]️ Trenger tilpasning på jobb snart pga utagerende pasienter,derfor jeg må "avsløre" hemmeligheten snart:)
 
  • Liker
Reactions: R90
Fortalte det til mine to bestevenninner samme dag som positiv test. Før jeg fortalte det til mannen min faktisk :p
Ellers fikk familien vite det rundt uke 8, etter TUL. Og ellers er jeg redd jungeltelegrafen har gjort sitt, og folk vet. Jeg er 10 uker idag, og sliter selv veldig med å ikke si noe.
Har endt opp med å fortelle det til enkelte venner også, og et par har reagert med stor overraskelse at jeg forteller det så tidlig. Kjenner jeg ikke synes det er så greit at jeg må forsvare å dele tidlig ovenfor andre. Jeg er av naturen en veldig åpen person, og Har vanskelig for å holde gleder for meg selv ☺️ Om vi skulle være så uheldige å miste får vi bare satse på at jungeltelegrafen tar seg av det også

Antar at det hadde vært anneledes om vi allerede hadde opplevd SA. Det ville sikkert vært mere naturlig å holde det hemmelig lengre da. ‍♀️
 
Last edited:
Fortalte det til mine to bestevenninner samme dag som positiv test. Før jeg fortalte det til mannen min faktisk :p
Ellers fikk familien vite det rundt uke 8, etter TUL. Og ellers er jeg redd jungeltelegrafen har gjort sitt, og folk vet. Jeg er 10 uker idag, og sliter selv veldig med å ikke si noe.
Har endt opp med å fortelle det til enkelte venner også, og et par har reagert med stor overraskelse at jeg forteller det så tidlig. Kjenner jeg ikke synes det er så greit at jeg må forsvare å dele tidlig ovenfor andre. Jeg er av naturen en veldig åpen person, og Har vanskelig for å holde gleder for meg selv [emoji5] Om vi skulle være så uheldige å miste får vi bare satse på at jungeltelegrafen tar seg av det også

Antar at det hadde vært anneledes om vi allerede hadde opplevd SA. Det ville sikkert vært mere naturlig å holde det hemmelig lengre da. ‍♀️

Forrige runde fortalte jeg ikke noe før vi hadde mistet men da hadde jeg behov for å fortelle om det... så ikke bare dumt noen vett noe på forhånd;)
 
Fortalte det til stedatteren min i går, 12+2..
Hun er 16 år, så da vet jo ikke hvordan de vil reagere på å skulle få nok et småsøsken.
Hun begynte å gråte og bare «jeg gråter ikke fordi jeg er lei meg altså, jeg er bare sjokkert». Hu er søt da:joyful::Heartpink
Hu skal bli med os på TUL på onsdag, og skal få være med på fødselen også om det passer seg slik og hun har lyst. Og hvis det er greit for sykehuset så klart :knegg:

Forteller det ikke til mine var’n før etter TUL.. i tilfelle det skulle være noe.
 
Back
Topp