Når folk tror du er utenlandsk - haha

M

My heart

Guest
når du får en tlf fra ikea om vareleveranser og de begynner å snakke dårlig "trønder- engelsk"

Og jeg svarer på norsk.. jaha?

Han bare; øøøh.. Ok, du snakker norsk? Jeg bare eeeh... ja? Haha!

Kun fordi jeg har et litt utenlands fornavn, men et helt norsk etternavn
 
Jeg har fått spørsmålet om jeg er fra Norge noen ganger, og om jeg opprinnelig er fra Russland. Jeg har lyst hår og blå øyne, typisk nordisk..
 
når du får en tlf fra ikea om vareleveranser og de begynner å snakke dårlig "trønder- engelsk"

Og jeg svarer på norsk.. jaha?

Han bare; øøøh.. Ok, du snakker norsk? Jeg bare eeeh... ja? Haha!

Kun fordi jeg har et litt utenlands fornavn, men et helt norsk etternavn
Oi møter mange på jobb som tydelig er utenlandske men ville aldri begynt å snakke engelsk med dem, forventer at om de ikke kan svensk (bor i Sverige) Så sier de selv ifra.
 
Mannen opplever det støtt og stadig. Jeg har opplevd det et par ganger. Begge har familie fra Vestlandet og ingen kjente utenlandske forfedre så langt vi vet (type 1700-tallet...) Vi tar det med humor. Da vi nettopp var blitt sammen var det mange som spurte om navnet for å få vite hvor mannen EGENTLIG kom fra. De ble nesten litt skuffet da de fikk vite at han har et skikkelig typisk norsk fornavn :rolleyes:
 
Så merkelig!:p aldri opplevd det. Tror jeg må se veldig norsk ut. Brunrødt hår, blågrågrønne øyne og masse fregner :p Veldig norsk navn også da. Mannen er "halvt utenlandsk", og noen på jobben hadde visst, da han ikke oppfattet det de sa og sa "hm?", begynt å snakke engelsk til ham :p Selv om han svarte på norsk fortsatte han andre å snakke på engelsk! :hilarious:

Ingen av oss er etnisk norske da.
 
Haha :) morsom lesing. Minner meg om faren min.

Han er vossing med vanlig norsk bondeblod. På 70tallet dro han til østlandet og møtte min mor.
(Den gang hadde han hår på hodet :p og ganske mye mørkt (ser sort ut) litt krøllete tykt hår i litt discoafro stil a'la norge (lekkert...) . Han har og mørke øyne og kan få solbrun hud.)
Og da var det noen gamle damer som hadde kikket rart og tisket seg imellom om min mor hadde funnet seg en "blekhudet tyrker"
(var vel det de hadde sagt hvis jeg husker historien riktig)
 
Ikke med meg selv, men eldste startet nettopp i ny barnehage sammen med bestevenninna. De ansatte hadde lurt fælt på om de var utenlandske før de møtte de, basert på navnene[emoji6]
 
Samme med mamma. Når vi reiser til Tyrkia så prater de alltid til hu på sitt eget språk. Jeg ble alltid spurt om mamma kom fra utlandet pga navnet, brune øyne, svart hår og ble brun bare hu så sola. Blitt mindre av det med åra da.
 
Jeg fikk en gang en kommentar på at eldste var veldig flink med språk, som snakket godt med begge oss foreldrene selv om mannen min ikke snakker norsk. Han er trønder [emoji23]
 
Både jeg og min bror har blitt tatt for å være utenlandske pga etternavnet. Da han skulle i militæret stod det krysset av for «utenlandsk» husker jeg vi lo av

Da mannen min ble født hadde damene på rommet til svigermor blitt sjokkerte når pappaen kom for å hente sin kone og sønn. De hadde vært HELT sikker på at gutten hadde mørk pappa. Mannen min har dessuten blitt tatt for å være spanjol/italiener ved flere anledninger på byen både her hjemme og i utlandet. Han ser jo ikke veldig nordisk ut, og har en tipp-tipp oldefar fra sør Europa. Merkelig at det skal holde så mange generasjoner. Moren hans har de samme trekkene, og hennes far igjen.
 
når du får en tlf fra ikea om vareleveranser og de begynner å snakke dårlig "trønder- engelsk"

Og jeg svarer på norsk.. jaha?

Han bare; øøøh.. Ok, du snakker norsk? Jeg bare eeeh... ja? Haha!

Kun fordi jeg har et litt utenlands fornavn, men et helt norsk etternavn

Slik er det her også. De spør, når de ser navnet mitt "do you speak norwegian?" haha er 100% norsk men med foreldre som var litt originale i navnevalget :p
 
Back
Topp