Når flyttet du babyen til eget rom?

Eldste var 2 1/2 år, da bygde vi på huset og han fikk eget rom. Yngste er nå 8 mnd og sover på rommet mitt, nå har vi alternativer, men jeg har ingen planer om å flytte ham på lenge ennå, synes det er veldig praktisk å ha ham der! Og koselig! :)
 
Ho første var 4 mnd. Ho yngste er 23 mnd, og sover fortsatt med oss. :)
 
Førstemann var rundt ni måneder. Han sov veldig lett (gjør det fremdeles) og våknet ofte i løpet av natten. Da han fikk eget rom sov han mye bedre.

Lillebror var ett år da han ble flyttet ut av vårt rom og inn til storebror, de deler rom nå en periode. Det har gått kjempefint :)
 
Før jeg fikk barn så jeg for meg at jeg kom til å ha han liggende med oss sikkert til han ble ett år, for følte at det var tryggest. Vi flyttet han faktisk da han var to måneder, for da sov han store deler av natten og både vi og han sov bedre på den måten. Er vegg i vegg, pluss at jeg har babycall (selvom jeg sikkert ikke hadde trengt det, men er heller på den sikre siden). Man må jo bare kjenne på det selv :) Merker jo at det hadde vært enklest for min del å hatt han i sengen vår etter at han har vært mer våken i det siste, men vil heller ikke bare gjøre det som er enklest for meg.
 
Eldste flyttet på eget rom da han var 22 mnd. Vi spurte ham først, og han ville det selv. :) Yngste flyttet inn til storebror da hun var 13 mnd. Da hadde hun en stund før begynt av seg selv å sovne der hver kveld mens jeg leste godnatthistorie til storebror, så det gikk helt automatisk. Jeg bare sluttet å bære henne ut av rommet når han sovnet. Null problemer. :)
 
Flyttet på eget rom når han var 8 mnd. Samsover fra jeg legger meg sånn ca :)
 
Synes folk sier så mye dumt om andres barn! Det er ikke sånn at alle barn er like, og det er ikke nødvendigvis sånn at hvis man ikke innfører en rutine tidlig så er det for sent.

Av alt jeg leste da jeg var gravid, så var det en artikkel i Babydrøm som var best. Der sto det at den nye trenden er at man følger mammahjertet.
 
Synes folk sier så mye dumt om andres barn! Det er ikke sånn at alle barn er like, og det er ikke nødvendigvis sånn at hvis man ikke innfører en rutine tidlig så er det for sent.

Av alt jeg leste da jeg var gravid, så var det en artikkel i Babydrøm som var best. Der sto det at den nye trenden er at man følger mammahjertet.
Helt enig:) barn er forskjellige og har forskjellige behov:)
 
7 mnd og 8 mnd :) Gikk fint :) Hadde de på vårt rom så lenge som jeg ammet på natten :)
 
Hun er 6 måneder og jeg vurderer ikke å flytte henne ennå.
Har ikke noen plan men bare gjør som det føles riktig, som med alt annet:)
 
Vesla var 10 mnd da hun flyttet inn på rommet sitt.. Hun var klar, det var IKKE jeg :(
Fra hun var bitteliten la jeg henne i sprinkelsengen på dagtid, så hun ble kjent i sengen og på rommet sitt. Da vi flyttet henne over på kveldstid og for natten, var det da et kjent og trygt sted.. Bare et lite tips for å unngå evnt gråting pga endringene i leggerutinene :)
Etter 6 mnd ville jeg ikke følt meg klar ;)
Flyttet dere sprinkelsengen hver dag frem og tilbake eller?
 
Nr 1 sov på rommet vårt i egen seng frem til hun var 5 mnd, da var hun våken maaange ganger i løpet av natten. Dette ble borte når hun flyttet:) nr 2 er 7 uker og flyttes når det føles rikti;)
 
Det var i grunn det jeg syns og, men jeg tenkte jeg måtte forhøre meg litt før jeg arkiverer det i "gidderikkehøre"-skuffen :p
Arkiver ivei.

Våre flyttet forøvrig på eget rom, og derved egen seng, hhv 2,5 og 2 år gamle (de deler rom da) helt uten protest, vi gjorde det til noe de "gi liv til ", ikke noe de "måtte ".

Ungen flytter når det passer deg, og et år er jo anbefalt mot krybbedød, så at de må flytte etter halve tiden vitner om at folk ikke vet hva de snakker om
 
Eldste var 6 mnd. Var litt pes å gå inn på eget rom på natten når han våknet.

Yngste på 14mnd ligger enda inne hos meg og vil nok gjøre det en god stund til.
 
Flyttet dere sprinkelsengen hver dag frem og tilbake eller?

Nei, hun sov i vugge på rommet vårt om natten og i sprinkelsengen på dagtid på eget rom ;) De som har sprinkelsengen hos mor og far blir jo godt kjent med sengen, da kan man jo evnt sette vognen inn på barnets rom på dagen om man vil venne det til rommet.
Det er helt sikkert forskjellig, men jeg innbiller meg at det ofte er sengen som er den store forskjellen/overgangen, ikke rommet.. Der er det jo mørkt ;)
 
Her flyttet de på eget rom når de var rundt 3-4 uker (flaskebarn). Det fungerte best for oss, da jeg ikke sover i det hele tatt med barna ved siden av meg, ligger konstant våken.
 
2 måneder. (0 mnd korrigert)
 
Og hvordan gikk det?

Nå er småen 5 mnd, og sover rett ved siden av meg om natten. Har fått kommentarer på at han bør over på eget rom når han blir 6 mnd, og at vi kommer til å få store problemer med å få han til å akseptere og bli flyttet hvis han er nærmere året. Jeg er egentlig ikke interessert i å flytte han på en stund enda, men er jo greit å høre andres erfaringer :)
Vi flyttet vår datter, nå fire år, på eget rom da hun var 6 mnd. På dette tidspunktet følte vi at vi forstyrret henne litt når vi la oss. Hun sover lett. Vi er klar over at tiltak mot krybbedød anbefaler å ha barnet på foreldresoverommet til barnet er ett år nå, men jeg følte personlig ikke at jeg hadde bedre oversikt over henne på rommet. Vi hadde babycall med monitor på henne og åpne dører når vi flyttet henne. Vi var glade for at vi hadde gjort det på 6 mnd for følte allerede på 8-9 måneder at det ville blitt vanskeligere. Da hadde hun blitt langt mer viljesterk. Den dag i dag sover hun best på rommet sitt i egen seng. Hun kan våkne i perioder, men kommer som oftest bare inn til oss en stund og så velger hun å gå tilbake. Dette er selvfølgelig bare akkurat vår historie. Og foreløpig har vi bare ett barn, så erfaringene våre er langt fra statistisk gyldige. Men, vi føler at det har vært gunstig for søvnrutinene at hun har vært vant til å sove alene (og sovne alene), fra hun var baby.
 
Back
Topp