Når fikk babyen navnet sitt?

En tråd i 'Navn' startet av Forumansvarlig Tamara, 9 Aug 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Var navnet klart tidlig i svangerskapet? Rett før fødselen? Eller tok det kanskje litt tid før navnet ble bestemt?

Last edited: 12 Aug 2018 kl 03:46
  2. *Prinsessa Forumet er livet VIP

Hjelpes....navn er umulig hehe...
    Hun var 3 mnd før hun fikk navn.

Neste var 1 mnd , så det tar seg opp :p

• Morsom Morsom x 2
  3. Soffi23 Flørter med forumet

Vi har klart et guttenavn, jentenavn blir vel heller avstemming på etter vi får vite kjønn

4. Julilykke-17 Elsker forumet Julibaluba 2017

Hun fikk navn etter oul. Vi var begge enige om oppkalling etter oldemor om det ble jente, gtttenavn var vi helt blanke på!

5. Bollebaker87 Glad i forumet Septembergull'17

Etter OUL :)

6. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Hva kalte dere babyene i mellomtiden da?

7. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Eldste var jeg vel 7 mnd på vei.
    Mellomste hadde jeg 7 cm åpning. (hadde nevnt hvert vårt forslag noe før men ikke tatt det opp til diskusjon før han presterer å si "det er noe vi må snakke om" på det tidspunkt. Som da heldisvis bare var "vi går for ditt forslag"

Yngste så var vi på vei på sykehuset julaften morgen. Vannet hadde gått kvelden før og vi var ikke sikker på om vi slapp hjem uten baby. Så jeg pakket med klær og han monterte bilstol også dro vi. Og så... Navn. Ja. Han hadde et forslag og jeg hadde et med sterke forbehold om jeg egentlig ville ha.
    Når hun var født lanserte mannen at hun het det. Så da gjør hun det.

8. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Rett etter OUL.

9. VictoriaH Ventende August 2018

Før graviditeten, føltes rett etter vi fikk vite kjønnet.

10. Elisabethh Gift med forumet ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Så fort hun var ute hadde hun navn. Vi hadde klart guttenavn og jentenavn. Så da var valget ikke så vanskelig når hun kom ut

11. Pink Elsker forumet Desemberlykke 2018

Med første var navnet klart før jeg ble gravid :) med andremann landet vi på navn rett etter oul nå nylig :)

12. *Prinsessa Forumet er livet VIP

Bolla, navnløs , kidden osv :p

• Liker Liker x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  13. Vidorra Forumet er livet Assistert-jentene ♡Junigull 2016♡

Ingenting var sikkert før han ble født, men det ble navnet som hadde stått øverst på lista de siste par månedene.

14. Virrehøna Gift med forumet Desemberskatter 2016 Januar 2017

Jeg hadde så gæli kalt min for "Lille navnløs"om vi ikke hadde funnet på noe

15. Virrehøna Gift med forumet Desemberskatter 2016 Januar 2017

Fekk forøvrig navn rundt uke 30

16. Nanakorobi Yaoki Gift med forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Hun fikk først et navn etter OUL, men så ombestemte vi oss ca. 2 uker før fødselen :)

17. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Med første var det klart lenge før unnfangelse Med andre litt uti svangerskapet :)

18. 1600km nord Flørter med forumet

Eldste var 2,5 uke gammel da han fikk navn. Før det var han babyen. Vi fortsatte å kalle han det oss imellom helt til lillesøster kom (da ble det forvirrende ) Da var han 2 år og 4mnd

19. annth Flørter med forumet

Førstemann hadde vi delvis klart før fødselen. Førstemann ble oppkalt etter familiemedlem og fadder.
    Med andremann ble det ikke bestemt før etter fødselen før vi så jenta ble født.

20. Tefruen Gift med forumet

Jeg bestemte meg da jeg var 5 år gammel hva min førstefødte datter skulle hete. Så det var jo klart lenge før :p

Med nummer to brukte vi en god stund på å i det hele tatt finne et navn vi likte. Var ihevrtfall over halvveis.

Med nummer tre trodde vi frem til uke 31/32 at det var jente nummer 3 så vi hadde navnet klart ... Jeg var på ekstra kontroll pga premature rier og blødninger. På ultralyden viste det seg å være en gutt, selvom de 4 gangene før hadde vist at det var jente. Haha. Da vi fikk vite det var det jo bare å hive seg rundt å finne nytt navn. Vi rakk det med en god uke, før jeg brått ble lagt inn med prematur vannavgang.

Del denne siden