Når fikk babyen navnet sitt?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var navnet klart tidlig i svangerskapet? Rett før fødselen? Eller tok det kanskje litt tid før navnet ble bestemt?
 
Last edited:
Hjelpes....navn er umulig hehe...
Hun var 3 mnd før hun fikk navn.

Neste var 1 mnd , så det tar seg opp :p
 
Vi har klart et guttenavn, jentenavn blir vel heller avstemming på etter vi får vite kjønn[emoji5]
 
Hun fikk navn etter oul. Vi var begge enige om oppkalling etter oldemor om det ble jente, gtttenavn var vi helt blanke på!
 
Eldste var jeg vel 7 mnd på vei.
Mellomste hadde jeg 7 cm åpning. (hadde nevnt hvert vårt forslag noe før men ikke tatt det opp til diskusjon før han presterer å si "det er noe vi må snakke om" på det tidspunkt. Som da heldisvis bare var "vi går for ditt forslag"

Yngste så var vi på vei på sykehuset julaften morgen. Vannet hadde gått kvelden før og vi var ikke sikker på om vi slapp hjem uten baby. Så jeg pakket med klær og han monterte bilstol også dro vi. Og så... Navn. Ja. Han hadde et forslag og jeg hadde et med sterke forbehold om jeg egentlig ville ha.
Når hun var født lanserte mannen at hun het det. Så da gjør hun det.
 
Før graviditeten, føltes rett etter vi fikk vite kjønnet.
 
Så fort hun var ute hadde hun navn. Vi hadde klart guttenavn og jentenavn. Så da var valget ikke så vanskelig når hun kom ut [emoji13]
 
Med første var navnet klart før jeg ble gravid :) med andremann landet vi på navn rett etter oul nå nylig :)
 
Ingenting var sikkert før han ble født, men det ble navnet som hadde stått øverst på lista de siste par månedene.
 
Med første var det klart lenge før unnfangelse [emoji14] Med andre litt uti svangerskapet :)
 
Eldste var 2,5 uke gammel da han fikk navn. Før det var han babyen. Vi fortsatte å kalle han det oss imellom helt til lillesøster kom (da ble det forvirrende [emoji6]) Da var han 2 år og 4mnd [emoji85]
 
Førstemann hadde vi delvis klart før fødselen. Førstemann ble oppkalt etter familiemedlem og fadder.
Med andremann ble det ikke bestemt før etter fødselen før vi så jenta ble født.
 
Jeg bestemte meg da jeg var 5 år gammel hva min førstefødte datter skulle hete. Så det var jo klart lenge før :p


Med nummer to brukte vi en god stund på å i det hele tatt finne et navn vi likte. Var ihevrtfall over halvveis.

Med nummer tre trodde vi frem til uke 31/32 at det var jente nummer 3 så vi hadde navnet klart ... Jeg var på ekstra kontroll pga premature rier og blødninger. På ultralyden viste det seg å være en gutt, selvom de 4 gangene før hadde vist at det var jente. Haha. Da vi fikk vite det var det jo bare å hive seg rundt å finne nytt navn. Vi rakk det med en god uke, før jeg brått ble lagt inn med prematur vannavgang.
 
Back
Topp