Når følte du deg i "normal" form igjen etter fødselen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var du i storform med en gang etterpå? Eller gikk det en stund før kroppen ble sitt gamle jeg igjen?
 
Med første tok det noen dager. Med nr 2. Var jeg i tipp topp form under en time etter fødselen. Prøvde med på å få reise hjem. Noe som ikle var aktuelt. Kunne ikke kjenne på kroppen en gang at jeg hadde født. Nr 3. Var vel dagen etter da var jeg ute på tur og merket ikke noe særlig til at jeg hadde født.
 
Med nr 1 følte jeg meg i toppform dagen etter fødsel. Kunne seriøst vurdert å løpt maraton da.

Med nr 2 gikk det 6 mnd derimot
 
Tok noen uker, man sover jo gjerne dårlig og må bære parat hele tiden, kroppen var liksom muskel-løs etter svangerskapet med bekkenproblemer så måtte liksom trene meg opp igjen.
 
Etter ca to uker tror jeg.. Hadde mye vondt i stingene den første tiden!
 
Ganske umiddelbart egentlig, merket ikke noe særlig til at jeg hadde vært gjennom svangerskap og fødsel.
 
Egentlig med en gang med alle tre. Første gang ble det et par sting, og de kjentes noen dager. Men utenom det tipp topp. Nummer to og tre var jeg helt som vanlig med en gang. Kom noen barseltårer da
 
Med første var jo alt nytt og kan ikke si jeg følte meg "normal" før etter en dag eller to. :p Med andre følte jeg meg helt fin rett etter ungen kom ut. :)
 
Med første (vanlig fødsel) etter ca 2 uker.

Med andre (keisersnitt) dagen etter[emoji23]

Blir spennende å se hvordan det blir med neste
 
Rakk ikke det, da vi havnet i en bilulykke da poden var 10 uker gammel.
Men jeg følte meg veldig mye bedre allerede dagen etter fødsel, og innen få dager var bekkenplagene helt borte, og de 6 kg med væske også. :)
 
8 mndr har gått å har fortsatt smerter, så jeg er ikke som før iallefall.
 
8 mndr har gått å har fortsatt smerter, så jeg er ikke som før iallefall.
Med første tok det nesten 1,5 år.
Med andre så og si umiddelbart etter fødsel.
Tok noen uker, man sover jo gjerne dårlig og må bære parat hele tiden, kroppen var liksom muskel-løs etter svangerskapet med bekkenproblemer så måtte liksom trene meg opp igjen.
Godt å høre ikke alle spretter opp igjen med en gang! Ble nesten litt nedfor da jeg leste om alle her som var i tipptopp form dagen etter fødselen. Jeg var i god form hele svangerskapet og slapp heldigvis unna bekkenproblemer. Kunne såvidt reise meg de første dagene etter fødselen. Tok to uker før jeg klarte å gå til butikken, en måned før jeg kunne spise sittende ved bordet! Magemusklene er så godt som vokst sammen nå snart syv måneder etter fødselen, men det tok noen måneder.
 
Godt å høre ikke alle spretter opp igjen med en gang! Ble nesten litt nedfor da jeg leste om alle her som var i tipptopp form dagen etter fødselen. Jeg var i god form hele svangerskapet og slapp heldigvis unna bekkenproblemer. Kunne såvidt reise meg de første dagene etter fødselen. Tok to uker før jeg klarte å gå til butikken, en måned før jeg kunne spise sittende ved bordet! Magemusklene er så godt som vokst sammen nå snart syv måneder etter fødselen, men det tok noen måneder.

Spørsmålet er jo når man "føler" seg tilbake til normalen. Ingen er tilbake til normalen kun få dager etter fødsel. Renselsen er ikke ferdig, underlivet etter fødsel bruker ca 6 uker på å komme tilbake til normalen, det er masse hormonforandringer i kroppen, magemusklene er strukket og spretter ikke tilbake på bare noen timer. Kroppen bruker faktisk en god stund på en stor prossess. Men selvfølgelig kan man FØLE seg i fin form rett etterpå, selv om kroppen ikke rent fysisk er den samme som før. Det er fysisk umulig.

Noen bruker kun en måneds tid eller to, andre mange måneder. Men det kan være litt tabu å snakke om problemer etter fødsel, men vanlig - ja det er det absolutt!
 
Back
Topp