Når får barnet mobil?

Eldste fikk når hun var 6 år gammel, yngste fikk nettopp hun er 5. Yngste sin er foreløpig uten sim kort, det får hun til skolestart. Vi synes det er greitt at de får ordentlig når de begynner på skolen selv om det stort sett alltid er en voksen hjemme etter skoletid.
 
Hun går i 1.klasse og har fått tlf. Den kostet 299 og kan kun brukes til å ringe/sende meldinger med.
Siden vi ikke har fasttlf, må vi ha en som hun bruke når hun er alene hjemme.
 
Tenker det blir når behovet melder seg (og det er absolutt ikke til spill eller annet enn kontakt). Tenker at en tlf som han ikke opplever som hans, men som han kan bruke om ha er alene hjemme (er 6 og det skjer ikke enda) eller om han er hjemme hos venner.

Har heldigvis ikke blitt nevnt så virker ikke som det er en utbredt ting i klassen hans eller blant vennene ellers og det er vi glade for. :happy:
 
Jeg fikk selv telefon i 2. fordi jeg skulka sfo og aldri kom hjem etter skolen. blir ungen som meg får han den når han begynner på skolen :p
 
Takk for svar :)

Han kommer absolutt ikke til å få tlf pga spilling - det er bare jeg som er lei av maset :p

Han skal begynne å gå hjem fra SFO etter jul, men jeg er i permisjon, så usikker på hvor nødvendig det er med tlf da.
Men tenker at vi lar en gammel tlf ligge her hjemme, så har vi en som virker når vi trenger det :)
 
Takk for svar :)

Han kommer absolutt ikke til å få tlf pga spilling - det er bare jeg som er lei av maset [emoji14]

Han skal begynne å gå hjem fra SFO etter jul, men jeg er i permisjon, så usikker på hvor nødvendig det er med tlf da.
Men tenker at vi lar en gammel tlf ligge her hjemme, så har vi en som virker når vi trenger det :)
Min eldste går hjem fra skolen nå, men jeg er hjemme så han har ikke telefon. Til høsten begynner jeg å jobbe så da kommer han til tomt hus. Nøkkel har han allerde fått etter en gang jeg ikke var hjemme... Telefon får han til høsten. Ikke helt bestemt om det blir til bursdagen (helga før skolestart, men han kommer fra Sfo helt fra 1.8 da) eller bare "fordi nå trenger han en"

Det et ikke gitt at behovet oppstår i februar for mellomste og desember for yngste selv om det tilfeldigvis oppstår den mnd eldste har bursdag for hans del...
 
Min eldste går hjem fra skolen nå, men jeg er hjemme så han har ikke telefon. Til høsten begynner jeg å jobbe så da kommer han til tomt hus. Nøkkel har han allerde fått etter en gang jeg ikke var hjemme... Telefon får han til høsten. Ikke helt bestemt om det blir til bursdagen (helga før skolestart, men han kommer fra Sfo helt fra 1.8 da) eller bare "fordi nå trenger han en"

Det et ikke gitt at behovet oppstår i februar for mellomste og desember for yngste selv om det tilfeldigvis oppstår den mnd eldste har bursdag for hans del...
Nå har jeg ikke lest resten, så mulig jeg er på jordet nå. Men vil bare presentere en idé til folk tilfelle det kun er for å ringe/ta kontakt etter skole dere vil gi barna mobil og ikke fordi dere generelt synes de er gamle nok/har behov. Min bror løste dette på en fin måte ved at det lå en gammel mobil hjemme med et simkort som fungerte som 'hustelefon'. Så den lå bare hjemme og var ikke barnets mobil på en måte. Da fikk de gjort både seg og barnet som gikk hjem trygge på at de kunne få kontakt om det var noe uten å måtte gi barnet egen mobil før de følte det var nødvendig/riktig.
 
Nå har jeg ikke lest resten, så mulig jeg er på jordet nå. Men vil bare presentere en idé til folk tilfelle det kun er for å ringe/ta kontakt etter skole dere vil gi barna mobil og ikke fordi dere generelt synes de er gamle nok/har behov. Min bror løste dette på en fin måte ved at det lå en gammel mobil hjemme med et simkort som fungerte som 'hustelefon'. Så den lå bare hjemme og var ikke barnets mobil på en måte. Da fikk de gjort både seg og barnet som gikk hjem trygge på at de kunne få kontakt om det var noe uten å måtte gi barnet egen mobil før de følte det var nødvendig/riktig.
Joda, tanken er tenkt, men han blir ni år. Fjerde klasse. Så tenker det snart e tid for telefon uansett
 
Back
Topp