Når er man for gammel til å bli pappa?

Samme som med damer tenker jeg. Sædkvaliteten minsker jo og man bør ha sine foreldre etter man blir voksne også (såfremt noe ikke skjer).
45 år synes jeg er ok. Ikke meningen å tråkke på tær.
Ser ingen problemer med å få barn når man er 40:)
Ikke alle har hatt muligheten tidligere heller, så man bør være forsiktig med å dømme.
 
Som det meste annet, tror jeg det varierer fra person til person.
 
Jeg liker ikke at det er aldersgrense på slikt, egentlig. Synes gjerne det er drøyt om en 83 år gammel mann blir pappa, men om en 63 år gammel mann blir pappa er det helt greit.

Jeg er litt mer restriktiv på mødre, da vi av en god grunn ikke lenger er befruktningsdyktig når vi kommer over en viss alder. I tillegg er det mye kroppen skal gjennom, og et barn er mer avhengig av en mor enn en far. Når kvinner kommer opp mot 50 synes jeg de er for gamle, rent fysiologisk. Selv om de gjerne er like ung til sinns som en 32-åring :)
 
Kommer helt an på vedkommendes mentale tilstand. Stor forskjell på folk. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja si det..

Mannen min ble far til vår yngste da han var 50. Var han egentlig for gammel da? :p
 
Kommer litt ann på person til person, noen har mer energi som 60-70åring enn andre har som 20-25.. det beste er vel å få barn før man er 50.. så barna får ha foreldra sine lengst mulig (hvis det ikke skjer noe selvfølgelig).. men det er opptil hverenkelt.. og hadde en fyr på 85år gjort noen gravide, så hadde det jo blitt feil å tvinge dama til abort pga alder til bf også..
 
Folk må få gjøre som de vil, men personlig syns jeg 40 år er grensa her i gården. Og det går begge veier, både for kvinner og menn.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Det er ikke alltid sånt kan styres heller da.. Par kan bli uplanlagt gravide..

Og ikke alle er like "Heldige" og treffer den en skal dele livet med i ung alder. 40 år syns jeg ikke er gammelt i det hele tatt.. Og det er fordeler med å være en voksen far og ;)
 
Mannen min er 39 år, blir 40 år 3mnd etter baby blir født. Det er hans første (og min). Ikke alltid enkelt å få til til "rett" tid bestandig. Vi har prøvd i 6 år.. Kan jo ikke bare gi opp selv om han blir 40 tenker jeg. Han kommer til å bli verdens beste pappa ;)


-iPhone appen-
 
Det er ikke alltid sånt kan styres heller da.. Par kan bli uplanlagt gravide..

Og ikke alle er like "Heldige" og treffer den en skal dele livet med i ung alder. 40 år syns jeg ikke er gammelt i det hele tatt.. Og det er fordeler med å være en voksen far og ;)
Det er jeg helt enig i! Mammas venninne fikk seg ikke mann før hun var førti og hennes største ønske var ett barn og det fikk de. Og jeg unner henne det! Men for min egen del syns jeg det er litt for voksent for meg :)
 
Syns grensen går i seine 40 årene. Rett og slett fordi man skal følge opp også. Selvfølgelig kan man miste foreldrene sine tidlig, men om man er 63 når man blir far så er man faktisk bare heldig om man har en far når man er 20. Jeg mistet mamma når jeg var 18, hun var ikke 40 engang så jeg et klar over at det selvfølgelig kan skje uansett. Men jeg kunne aldri tenkt meg å få unger så seint at jeg mest sannsynlig kom til å dø før dem var 20.
 
Er jo forskjell på folk så det kommer mer an på mannen enn på alderen synst jeg :) pappa fikk lillesøsteren da han var 49 og for han var det alt for seint. Han har ikke vært en aktiv og engasjert pappa for hun, men det har han vært for oss 4 andre. Jeg er nest yngst og jeg kom da han var 36. Han burde vel ikke fått fler etter meg :p hehe. Han fikk første da han var 23.
 
Mannen her blir pappa for 3 gang nå når han er 39 år, og han synes det er for seint selv :p
Ikke over 40 mener han, men nå traff jo han meg når han var 32 også så var jo seint ute med alt :p
 
Jeg synes når man har passert 60 så kan man la være å få flere barn

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Personlig synes jeg en er for gammel når en er 40-50.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tja, si det. Jeg syns jo kanskje man er litt vel gammel dersom man når pensjonistalder før barnet er i tenårene. Å være forelder krever jo mer enn å bare være fruktbar. Og selv om kanskje mor også er yngre, så bør man jo være i form til å stille opp ovenfor både barn og partner.

Men på den andre siden, hvem vet hva livet bringer? Noen er friske og raske til de er godt oppi 80-årene, andre er ufør i tjueårene. Det viktigste er vel at den aktuelle familien ønsker barnet og føler de klarer det.
 
Back
Topp