Når er du med på svangerskapskontroll?

En tråd i 'PappaRom' startet av Marko, 6 Mar 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Lykketreff Elsker forumet Julibaluba 2017

Her var pappaen med på de tre første ultralydene :) enig med de andre her i at besøkene hos jordmor nok er veldig spennende for pappa også.

• Liker Liker x 1
  2. Novemberskatt2016 Bli kjent med forumet

Får far også dette møtet hos jordmor?
    De er jo like sannsynlig at dama slåt eller er voldelig psykisk osv. Hadde jo vært det rettferdige.

• Liker Liker x 3
  3. FrkVerpesyk Elsker forumet Marsboerne2017

Sambo var med på alle ultralydene (uke 12, uke 18 og overtidskontroll 9 dager over termin) pluss fødselsforberedende kurs. Svangerskapskontrollene hos jordmor dro jeg på alene, men du er helt sikkert hjertelig velkommen til å bli med, har hørt om mange andre fedre som gjør det :)

4. isfrid Glad i forumet

Dette har nok å gjøre med at kontrollene hos jordmor er en del av den offentlige svangerskapsomsorgen, og dermed er det mor som følges opp i forhold til dette. Det er jo ikke noe "farskapsomsrog" på noen andre områder heller, så vold mot mannen (som selvsagt er like alvorlig) må avdekkes og følges opp i andre systemer. Finansieres med andre penger rett og slett.

5. Augustspire90 Flørter med forumet

Vold mot mann kan jo også bety fare for vold mot barn, fra mor. Så jeg synes virkelig det skulle vert samtale med både mor og far om dette, hver for seg, og da for barnets skyld..

• Liker Liker x 1
  6. Lager gutten Andre møte med forumet

Jeg skal bli med min samboer på førstegangs kontroll hos lege nå i midten av uke 12. Leste at det var lurt å bli med første gang. Pga. mye informasjon nå i starten. Vet ikke om det stemmer, men jeg vil uansett være med for å kunne få med meg planen videre i svangerskapet, og evt. spørre om noe hvis jeg lurer på noe.

Var også med på ultralyd i uke 11, siden legen trodde vi hadde spontant abortert pga. lave hCG prøver, samt blødninger med mage smerter. Men de tok visst feil. Alt var i orden, og vi er nå i uke 12+4 :)

7. Lillebøllefrøet Flørter med forumet

Mannen her vil være med på alt av kontroller skal på første kontroll 19. desember

8. MamaCool Flørter med forumet

Jeg viste planen jeg fikk av jordmor med alle kontrollene og min mann fikk bestemme hvilken han skal bli med på selv

9. inux Andre møte med forumet

Gratulerer så mye! :)
    Jeg og min samboer venter barn for første gang i august/september. Han ønsker å være med på alle kontroller og ultralyd, noe han selvsagt får lov til. Jeg synes det er fint at han viser så stor interesse, han får mulighet til å stille spørsmål jeg kanskje ikke tenker på og vi er to som mottar informasjon. Du/dere må finne ut av hva som føles greit/riktig for dere, men dette har værtfall fungert for oss. :)

10. BabyG Glad i forumet Høsthjerter 2017

Her var pappa med på første svangerskapskontroll, og så bli han nok med på OUL. Kan hende han blir med senere også

11. Lillebøllefrøet Flørter med forumet

Jeg fikk vite om min graviditet på akuttmottaket når jeg var innlagt og ble da sendt til ultralyd. Etter jeg ble sendt hjem og fortalte samboeren min om det har han foreløpig kjørt meg til blodprøvetaking og han skal være med på ny ultralyd på fredag han jobber borte så han kan ikke være med på alt, men han vil være med på alt han kan og har tid til å være med på

Del denne siden