Når er det leggetid hos dere?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Har dere noe faste rutiner til ungene når de skal legge seg?
I barselgruppen så er det noen av ungene som legger seg når de voksne skal legge seg, det må jo nesten være litt kjedelig å aldri få være alene :p

Hun til meg er i seng mellom 18:30-19:00, hun er snart 10 mnd.
 
Babyer legger seg gjerne sammen med de voksne til de er 3-4 mnd gamle. Deretter får de egen leggetid.

Hun på 21 mnd legger seg ca 1830-19

De to på 6 og 9 legger seg ca 1930-20
 
Begge ungene legges ca 19-19:30, av og til senere. De bruker litt tid på å sovne. Før la femåringen seg etter toåringen er lagt, men da kan klokka fort bli nesten halv ni, så nå legges de heller samtidig. Leser og synger sammen på en av dem sitt rom.
 
Her har vi faste leggerutiner (det har vi hatt lenge), begge gutta legger seg mellom 18:30 -19:00. :)
 
Snuppa legger seg kl 19 og fikk tidlig rutine på når det var natta.
 
4,5 og legger seg litt etter hvor trøtt hun er og hvor tidlig vi må opp dagen etter, men pleier legge seg ca18.30 i ukedagene. 19.30-20 i helga.
 
Med førstemann var det samme som oss, og med andremann før barne-tv:p i starten. Nå er han over ett år og sovner ca kl 19 normalt. Ikke gjort bevisst fra min side, men kan ikke utelukke at døgnrytmen vår nå med en fra før gjorde at han ville legge seg så tidlig:)
 
Eldste på 8.5 går på badet 20.15 i ukedagene. Så leser vi for han. Sovner rundt 21 tenker jeg
I helgene får han være oppe til 21.

Yngste på 5 går på badet 19.15/30 i ukedagene, leses for og sovner rundt 20.
Får være oppe til 20 i helgene.
 
Går på badet kl. 19.00 (6,5 år)
Fredag og lørdag får han være oppe til ca. 20.00
 
2 åringen og 5-åringen legger seg 18.30, 7-åringen legger seg 19.30. Hun har nettopp begynt å være oppe litt lenger fredag/lørdag. Varierer noe, men senest 20.30
 
Minsten er 14 mnd og legger seg mellom 18.30-18.45.

Mellomste på snart 4 år legges ca 19.

Eldste på snart 6 legger seg mellom 19.30-19.45.
 
Yngste på 20 mnd legger seg kl 19 og eldste på 4 år legger seg 19.30-20.
Eldste er ett sånt barn som kan være lenge oppe. Nå hu var mindre så la hu seg samtidig som oss som regel. Hu er våken nå, men det regnet vi med. Hu var med å leverte hunden til mamma på kennel og sovna i bilen på vei dit rundt kl 18. Litt sen dupp for noen som ikke dupper lengre
 
4,5 måneder og legger seg 20.00-21.00
 
Da barna var liksom nyfødte, ammet jeg hele kvelden og tok dem med til sengs da jeg la meg. Men å legge seg så sent er jo ikke greit for eldre barn, blir for lite søvn. Babyen legges ca kl 7, og storesøster kl 8.
 
Back
Topp