Når er det fritt for melk?

jeinta

Blir kjent med forumet
Jeg sluttet å amme for ca 3 uker siden, og no lurer jeg på hvor lang tid tar det forat man blir kvitt melka i puppene.

Noen som vet?
 
Hvorfor slutter du å amme????
Om du vil bli kvitt melken hjelper det å knyte noe stramt over brystene..... et skjerf etc.
 
Sluttet fordi at ungen bare lå å fektet med armene og sparket med bena og rev og slet i puppen.
Det gikk ikke fort nok for han.

Begynte å gi flaske til han og nå er det helt slutt på fektinga og sparkinga............så lenge han er fornøyd er jeg fornøyd.
Og han savne tydeligvis ikke puppen heller.
 
Ok, men det kan vere lurt å trappe gradvis ned på ammingen så du ikke får brystbetennelse...... det har jeg hatt og det er veldig ubehagelig!! Legen kan også skrive ut noen tabletter som fører til at melken forsvinner, men disse har så store bivirkninger at de er ikke å anbefale. Jeg ble frarådet av min jordmor å bruke de. Men du skal vere glad ungen din har fått morsmelk i fem mnd slik ble det nemlig ikke her i huset.
Men nå kan du jo få litt mer frihet..... hehe..... la andre få gi flaske så du kan få gå ut dørene uten barn!! Lykke til!!
 
Har ikke vært plaget med melkespreng, har pumpet sånn at jeg ble kvitt presset. Men har så lyst å bli kvitt disse ammeinnleggene fordi det kommer enda melk og det er jo ikke så koselig at man plutselig sitter der med to store våte flekker.......hehe

Men uannsett.........tusen takk for svar[:D]
 
Det er viktig at du ikke pumper, for det er akkurat det samme som å amme. Melken vil trekke seg tilbake etter hvert, hvis ikke fins det tabeletter som gjør at melken forsvinner. Jeg stoppet å amme jenten min når hun var 7,5 mnd, for hun var ikke noe særlig interisert i puppen, kun om natten. Men da virket det slik at jeg ikke hadde nok melk og da ble hun veldig grinete. Så jeg ga henne flasken, og melke produksjonen min har bare trekt seg tilbake. Men det kan være anderledes med første mann. For jeg ammet første mann til han var 15 mnd, og da hadde jeg en helt annen melke produksjon.
 
Det er stor forskjell på å pumpe akkurat slik at du blir kvitt presset og å pumpe ut all melka.

Men nå er jeg fri for melk i puppene og kan endelig gå sommeren i møte med en ordentlig bh[:D]
 
Det var da fint[:)][:)]
 
heisann... jeg ammet mitt barn bare den første måneden for at jeg fikk sår på brystvorten som ikke grodde. da måtte jeg selvfølgelig slutte... men jeg har fremdeles melk... nå er min sønn 9 måneder snart..jeg fikk beskjed om at jeg kunne gi sønnen min morsmelk nå fra puppen men nå vil han ikke ha den siden jg er gravid likter det og smaker det annderledes...
 
Back
Topp