Når er blodtrykk for lavt?

S

søteste

Guest
Jeg var hos legen i går og han målte blodtrykket mitt. Han stusset litt, men sa ikke så mye. Jeg hadde blodtrykk på 80/60. Er det veldig lavt? Jeg vet ikke hva mitt normale er, men vet jeg hadde lavt når jeg var gravid sist. Men husker ikke hvor lavt det var:)
 
Per definisjon er et trykk under 90/50 å regne som lavt.. Det er farligere med lavt undertrykk enn med lavt overtrykk.. Du har litt lavt overtrykk men normalt undertrykk og trenger såledesikke bekymre deg nevneverdig... Det er jo uansett lite å gjøre med lavt blodtrykk annet enn å drikke godt og være forsiktig når du reiser deg...
 
Ja, det er lavt. Kanskje du kan prøve å spise lakris? Det funket for meg da jeg hadde lavt blodtrykk under graviditeten. 
 
Takk for svar!! :) Det svimler litt når jeg reiser meg opp. Så da er det vel blodtrykket da. Jeg er litt dilla på lakris, hjelper det også? :)
 
Det er jo nokså vanlig å ha lavere blodtrykk når man er gravid.
Jordmor målte blodtrykket til 110/50 sist. Ho lurte på om jeg var svimmel, men jeg har ikke merket noe særlig til det. Tror at så lenge du ikke plages med det, eller at blodtrykket blir veldig mye lavere, så går det nok fint :-) Litt lavt blodtrykk er bedre enn at blodtrykket blir høyt.
 

80/60 er det jeg ligger på normalt. men når jeg var gravid sist så sleit jeg litt med det. svimla endel! Nå har jeg alltids lakris tilgjengelig, lært ifra sist ;) 

Får alltids høre at jeg er halvdau! 

 


Tøsa! skrev:
Var det ikke lakris man skulle unngå når man var gravid?


Jo i enorme mengder ;) Alt med måte... 
 
Back
Topp