Når en slutter med progesteron merker dere bedring i gravid symptomer da?

prosjekt ivf

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Jeg lister meg inn i forumet er i uke 4 i morgen. Fikk beskjed av klinikken å bruke Lutinus til graviditetstest 4 juli (er da 4+4 eller 4+3). Jeg har vært plaget av Lutinus siden jeg startet på den 3 dager før innsett... Masse gravid symptomer. Så det jeg håper er jo at jeg blir i bedre form når jeg sluttet på den.... Eller vil det bare gli over i kvalme og videre gravid symptomer. Hvordan var det for dere?
 
Jeg sluttet også med progesteron ved positiv test (4+0). Jeg kan ikke si jeg merket noe forskjell etter jeg sluttet med crinone, men så ble jo jeg overstimulert og hadde mye symptomer av dette fra ca. 3+3 til ca. uke 7.
Og i uke 6 kom svangerskapskvalmen for fullt.
Hvis det er murringer du kjenner så har jeg hatt daglig det siden uke 4 til ca uke 14. Det får man ofte både av progesteron og graviditet [emoji5]
 
Litt samme som svaret over her, jeg ble ikke overstimulert da.. Ble kanskje litt mindre slapp et par uker før kvalmen kom for fullt. Og slimhinnene ble bedre.
 
Litt samme som svaret over her, jeg ble ikke overstimulert da.. Ble kanskje litt mindre slapp et par uker før kvalmen kom for fullt. Og slimhinnene ble bedre.
jeg har heldigvis ikke merket noe til plager med slimhinnene, så heldig der. Jeg kunne nok sluttet i dag, men klinikken ville jeg ikke skulle teste før 4+4 og da slutte med progesteron. Ser andre kan slutte med en gang de får positiv test, men men skader jo ikke å fortsette noen dager til da. Jeg spurte klinikken om det var bra å fortsette noen uker ut i svangerskapet (leste at noen gjorde det for de tenkte det var sikkert bra, en har jo mer vagitorier til overs). Men klinikken sa at det ikke hadde noe å si, så de sa en skal derfor slutte ved bekreftet graviditet.
 
jeg har heldigvis ikke merket noe til plager med slimhinnene, så heldig der. Jeg kunne nok sluttet i dag, men klinikken ville jeg ikke skulle teste før 4+4 og da slutte med progesteron. Ser andre kan slutte med en gang de får positiv test, men men skader jo ikke å fortsette noen dager til da. Jeg spurte klinikken om det var bra å fortsette noen uker ut i svangerskapet (leste at noen gjorde det for de tenkte det var sikkert bra, en har jo mer vagitorier til overs). Men klinikken sa at det ikke hadde noe å si, så de sa en skal derfor slutte ved bekreftet graviditet.

På ferskforsøk tar visst kroppen over produksjon av progesteron ganske tidlig så en ikke trenger å fortsette med det.
Mens på fryseforsøk må en ta det ganske langt ut i graviditeten.
Du får høre på klinikken og ta til 4+4 hvis du ikke veldig gjerne vil fortsette [emoji6] husker jeg var skeptisk selv til å slutte.

Men syns du må vente lenge på å teste da...
 
Jeg lister meg inn i forumet er i uke 4 i morgen. Fikk beskjed av klinikken å bruke Lutinus til graviditetstest 4 juli (er da 4+4 eller 4+3). Jeg har vært plaget av Lutinus siden jeg startet på den 3 dager før innsett... Masse gravid symptomer. Så det jeg håper er jo at jeg blir i bedre form når jeg sluttet på den.... Eller vil det bare gli over i kvalme og videre gravid symptomer. Hvordan var det for dere?


Hei,

Jeg føler med deg. Var mye plaget under bruk av Lutinus etter innsett. Hadde gravidsymptomer fra sånn ca samme tid som deg. Alle de 3 forsøkene var desverre negative hos meg da. Kan ikke garantere deg at det blir bedre etterhvert.. fortsett å ta lutninus inntil annen beskjed fra lege.

Når jeg først ble gravid, var jeg kvalm og trøtt til jeg fikk testet, og mest trøtt etter testing. Men brukte Utrogestan da.
 
På ferskforsøk tar visst kroppen over produksjon av progesteron ganske tidlig så en ikke trenger å fortsette med det.
Mens på fryseforsøk må en ta det ganske langt ut i graviditeten.
Du får høre på klinikken og ta til 4+4 hvis du ikke veldig gjerne vil fortsette [emoji6] husker jeg var skeptisk selv til å slutte.

Men syns du må vente lenge på å teste da...
ja jeg tror det vil unngå samtaler om tester frem og tilbake før de er sikre. Jeg har jo vært i Sverige og ikke like enkelt å snakke med de, tar ikke telefonen når en ringer, men en blir oppringt tilbake. Jeg føler meg i fin form idag, nesten litt skummelt det da. Men siden jeg har testet positivt så gjør det jo ikke noe for meg å " vente til tirsdag".
 
Back
Topp