Når du tok graviditetstesten....

Er det virkelig en strek der, var første tanke :)
Og barnefar fikk selvfølgelig vite det med det samme :)
 
Trodde ikke på det, kjørte på butikken og kjøpte 2 ekstra tester.. Tok igjen ny test på morningen dagen etter, og ringte legen min. Fikk komme til samme dag, da det var et mirakel at jeg var blitt gravid :happy:

Min mann var den første som fikk vite det :)
 
"Oi, den var positiv, den[emoji28]"
Også gikk jeg ut av badet hvor kjæresten sitter i sofaen og han så det på meg med en gang[emoji23]
 
"Oi, faen[emoji15]" [emoji23]
Fortalte det til samboer samme kvelden, han reagerte på samme måte som meg.
Ikke akkurat planlagt for å si det slik[emoji85]
 
Nr 1 så testet jeg foran mannen. Sa vel noe "shit, hva har vi gjort?"

Nr 2 viste jeg mannen testen og spurte om han så 2 streker. (Ikke planlagt)

Nr 3 var planlagt og tok litt tid, men da fortalte jeg han det mens han lå i sengen.

Mamma var den første som fikk vite det.
 
Jeg kunne ikke tro det og samme med min mann og det gjaldt graviditet nr 2 som er jeg nå siden vi ble gravid på naturlige måten. Første gang ble jeg gravid på prøverør metoden og da var det min mann som ringte og fikk svaret.
 
Med nr 1 sa jeg det til min søster først. Var hos hu da så. Min første tanke var helvete. Og ikke i en positiv tone hvertfall.

Med nr 2 fikk mannen vite først of jeg var veldig glad når jeg så testen :)
 
Hva var din første tanke? :D

Og hvem fortalte du det til først? :)

Samboer/barnefar stod på badet sammen med meg når den ble tatt så han var den første som fikk vite det. Jeg ble veldig sjokkert og nervøs, visste ikke helt hva jeg skulle tenke om det. Mens samboer derimot omtrent hoppet av glede. Måtte spørre han om å sjekke at det stod "gravid" på testen fordi jeg trodde ikke helt på det.

Fortalte foreldrene våre det kort tid etterpå. Vi fant det ut rett før jul så fortalte det til de i jula.
 
Jeg trodde ikke på det først, så tok tre forskjellige tester til! Et etterlengtet barn, siden det var IVF. Sambo fikk vite først, og han bare: "Åja, så fint da..." og la seg til å sove igjen. Haha, rolig type!
 
Første gang (mistet dessverre) så tenkte jeg "ENDELIG".

Nå: "dette er vel en av mine skyggestreker", og gikk videre til "det er ikke mulig?!". Jeg er enda litt der at jeg ikke tror på det, på tross av positiv digital.
 
Tenkte: Hva gjør jeg nå???
Viste mannen testen 4 timer senere. Han var på jobb da jeg tok testen, og den lyste med 2 streker omtrent før jeg var ferdig å tisse på den.
Var ikke planlagt, men vi tenkte at skjer det så skjer det. Jeg hadde fått beskjed at jeg ikke hadde eggløsning etter 2 år med undersøkelser da mensen ble forandret. Så at det skulle skje dagen etter avsluttet mens hadde ingen av oss forutsett :p
Resultatet er i dag 7.5 år. :)
 
Med første: Hææ, hadde eg aldri trodd [emoji15] Skulle bare ta en test fordi eg skulle ut den kvelden [emoji28]
Med andre: Viste det [emoji2] Hadde samme symptomer som første gangen [emoji846]
 
Med frøkena grein jeg, ble glad og redd på samme tid. Var veldig ung.
Da jeg fikk positiv test siste gangen danset jeg av glede på badet. Vi mistet dessverre og har ventet 5 måneder på en ny positiv test. :( Håper det blir snart.
 
Det første jeg tenkte: Er dette skyggestrek eller ER jeg gravid? (Var en veldig svak strek) tok en til som var litt sterke, da hoppet jeg opp og ned av glede[emoji2]

Samboeren var den første som fikk vite det, eller vent forumet her var først[emoji38][emoji1]
 
Tok testen sammen med samboer. Hans foreldre fikk vite først fordi vi var på besøk der når vi var ca 7-8 uker på vei; bor langt unna..

Tok testen en eller to dager etter IKM....
 
Min første tanke var sjokkerende hadde forberedt oppi hodet at det kom til å bli vanskelig siden uka før fått diagnosen PCOS :nailbiting: tissa på 6testa og hvorav 2 var digital test, før jeg greidde ha sigende inn budskapet:facepalm: jeg fortelte til 2 venniner og kompis, før jeg fortelte til sambueren min:smiley-ashamed008
 
14 dager etter innsett, blodprøve på sykehuset.. Jeg har enda ikke tatt en hjemmetesto_O Men jeg var ganske sikker på at den var positiv, så jeg gledet meg til telefon fra sykehuset.

Samboer var den første jeg ringte etter at sykehuset hadde ringt meg med resultatet. Så husker jeg ikke om det var mamma, pappa evt hvilken av mine søstre som fikk vite det først...
 
Tenkte: Ehm... okey... det var en gang uten prevensjon.
Gikk inn i stuen og sa det til samboeren.
 
Back
Topp