Når du møter eks-selvskadere.

Hadde sikkert lagt merke til det, men ikke tenkt over det noe mer enn det. De fleste har slitt på en eller annen måte i livet, for noen er det bare mer synlig.
 
Jeg hadde nok ikke brydd meg, men tenkt at de er sterke som har klart å komme seg ut av vanskeligheter [emoji4]
 
Tenker vel ikke så mye på det annet enn at jeg kan merke at de er der.
 
Du er på en butikk/kafé/annen tjenesteytende bedrift. Butikkmedarbeideren som hjelper deg er blid og hyggelig, men etter hvert legger du merke til flere arr på armene til vedkommende. Tydelig på grunn av selvskading, hvor arrene har grodd det de kan.
Det virker ikke som om det plager butikkmedarbeideren at du kan se dem. H*n har kortermet skjorte på seg.

Hva tenker du? Hva gjør du?
Opptrer du annerledes? Blir det ubehagelig for deg?

Bryr meg ikke. Og tror ikke jeg opptrer annerledes :)
 
Hadde ikke brydd meg så mye.

Vet at det ligger mye indre smerte bak hvert arr og det skal mye til for å overvinne den kampen! Så det er tøffe mennesker!

Men opplevde på fest en gang hvor ei som jeg ikke liker (mye pga flere historier som denne) spurte ei venninne av meg om hvorfor hun hadde gjort det. Første gang de traff hverandre og med kritisk stemme. Hvem spør noe sånt? Sier seg selv at det er privat og sannsynligvis ikke lett å forklare til en fremmed.. Og spesielt med den tonen hun brukte...
Og nei, fylla har ikke skylla for hun er et ubrukelig menneske..
 
Tenker at alle mennesker ha hver sin historie, og noen har arr som syns, andre har usynlige.
Den personen er ikke noe annerledes enn alle andre
 
Ser jeg at arrene er tydelig gamle tenker jeg vel at vedkommende forhåpentligvis har det bedre nå.
 
Ville ikle tenkt noe mer på det enn på andra arr eller kjennemerker mennesker har. Men i hodet mitt ville jeg nok sendt mange sympatitelepatiskeklemmer til vedkommende.
 
Tenker ikke så mye på det, og oppfører meg ikke noe annerledes sånn egentlig -
Men kan kanskje se sånn ut; synes arr er fasinerende, og får så sinnsykt lyst til å stryke fingeren over dem. Ikke akkurat passende oppførsel >< gjør det jo ikke, men..
 
Tenker ikke noe over det.
 
Tenker nok ikke noe over det, men om jeg legger merke til det så håper jeg så klart at h*n har det bedre nå.
 
Back
Topp