Når du leier ut til en, men det bor flere..

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hva ville dere gjort? Vi leier ut i kjelleren til en enslig mann. Han har barna sine en helg i ny og ne, og det er jo bare kos Og vi viste dette på forhånd.
Men de siste ukene er det også en annen mann der nesten hele tiden. Det er helt tydelig at han overnatter der også.
Ville dere sagt noe på Det?
 
Tror nok leieboeren har rett til privatliv. Og han burde da få lov å ha andre der. Syns ikke huseier har rett til å blande seg inn i det.
Tenk om det var omvendt?
 
Tror nok leieboeren har rett til privatliv. Og han burde da få lov å ha andre der. Syns ikke huseier har rett til å blande seg inn i det.
Tenk om det var omvendt?
Tenkte ikke sånn da ;) han er ikke homofil ;) men at det bor flere i leiligheten er ikke greit, og ikke med i leieavtalen. Da blir det brukt mer strøm og varmt vann, som vi betaler. De snakker også veldig høylytt og vi kan høre de til langt på natt i en vanlig hverdag. Og når leieboeren går på jobb er denne vedkommende fortsatt i leiligheten.
 
Hmmm. Handler dette om fremleie tro? For jeg mener å ha hørt at du ikke kan nekte at leietaker tar inn en samboer. Kan ta helt feil her.
 
Tenkte ikke sånn da ;) han er ikke homofil ;) men at det bor flere i leiligheten er ikke greit, og ikke med i leieavtalen. Da blir det brukt mer strøm og varmt vann, som vi betaler. De snakker også veldig høylytt og vi kan høre de til langt på natt i en vanlig hverdag. Og når leieboeren går på jobb er denne vedkommende fortsatt i leiligheten.
Tenkte ikke på homofili i det heletatt. Men homofil eller ikke, så har han rett på privatliv.
Står det noe i kontrakten som tilsier at han ikke får lov til å ha gjester?
Tenker at kompisen kanskje har det litt vanskelig?
 
Tenker at jeg hadde nok bare sagt ifra når de var høylytte.. annet enn det så hadde jeg nok også tenkt litt på hvor lenge personen har vært der, tror ikke det er ulovlig å spørre hvordan situasjonen er og si hei:rolleyes: hvis personen planlegger bli boende over lang tid er det jo greit å avtale at da blir det høyere strøm osv i den perioden siden forbruket er høyere enn først tenkt. Bare vær litt smilende og åpen for svar når du spør så er sikkert det meste greit, tenker jo også at hvis det er noen som er der over tid og på dagtid er det kanskje en litt vanskelig situasjon for gjesten som er grunnen til besøket.
 
Så om man leier ut til en person kan de la masse folk flytte inn uten at man kan gjøre noe med det?! Merker jeg er glad jeg ikke leier ut noe, og ble litt mer lysten til å gjøre om deler av sokkeletasjen til utleiedel (som vi har hatt vage planer om) :p
 
Jeg leide en gang hos et eldre ektepar som begynte å legge seg oppi hvor mye kjæresten min var på besøk (jeg betalte strøm og vann selv) og dreiv å fulgte med om han overnatta eller dro hjem (og fikk naboene til å følge med å rapporter når de var borte). Jeg ble ikke boende der lenge for å si det slik [emoji28] om dere ser økte utgifter i forhold til strøm/vann så kan dere jo evt snakke med han om det og øke leien litt?
 
Du har ikke lov til å ha en mening om d såvidt jeg har forstått :) men du kan be de vise alminnelig folkeskikk og at d skal være stille kl 23.
 
Jeg leide en gang hos et eldre ektepar som begynte å legge seg oppi hvor mye kjæresten min var på besøk (jeg betalte strøm og vann selv) og dreiv å fulgte med om han overnatta eller dro hjem (og fikk naboene til å følge med å rapporter når de var borte). Jeg ble ikke boende der lenge for å si det slik [emoji28] om dere ser økte utgifter i forhold til strøm/vann så kan dere jo evt snakke med han om det og øke leien litt?

Haha, har vi leid hos samme ektepar? [emoji23] jeg fikk også beskjed om at jeg vasket for dårlig rundt doskålen på gulvet, og at d var fint om jeg vasket inne i stekeovnen etter hver gang jeg brukte den! Snakk om at de hadde vært inne i leiligheten og sjekket mens jeg ikke var hjemme a!!
 
Haha, har vi leid hos samme ektepar? [emoji23] jeg fikk også beskjed om at jeg vasket for dårlig rundt doskålen på gulvet, og at d var fint om jeg vasket inne i stekeovnen etter hver gang jeg brukte den! Snakk om at de hadde vært inne i leiligheten og sjekket mens jeg ikke var hjemme a!!

Haha! Disse var ofte inne i leiligheten når jeg ikke var der [emoji28] «for å lese av strømmen» [emoji23][emoji85]
 
Jeg leide en gang hos et eldre ektepar som begynte å legge seg oppi hvor mye kjæresten min var på besøk (jeg betalte strøm og vann selv) og dreiv å fulgte med om han overnatta eller dro hjem (og fikk naboene til å følge med å rapporter når de var borte). Jeg ble ikke boende der lenge for å si det slik [emoji28] om dere ser økte utgifter i forhold til strøm/vann så kan dere jo evt snakke med han om det og øke leien litt?

Jeg og ei venninne leide hos noen slike. Vi fikk beskjed om at det var leid ut til to personer, så det skulle aldri være mer enn to personer der. Fikk tekstmelding "hei, dere bråker ikke, men vi ser at dere har besøk. Det er leid ut til to personer, ikke fire." Da hadde vi to kompiser på besøk som spiste middag med oss sånn ca kl 18. Gud bedre..
 
Er jo forskjell om denne personen bor der eller bare er på besøk. Å ha besøk en ukes tid skal jo ikke være et problem, langvarig tilstedeværelse ville jeg tatt opp på en hyggelig måte. Si at dere ser at det har vært en ekstra person der en stund og at dere ønsker å vite om det blir langvarig mht høyere forbruk av vann og strøm.
 
Hva med å bare snakke med han, hør med han om han har noen som har flyttet inn eller ikke.
 
Back
Topp