Når du klager på ett produkt du har handlet...

Har vell egentlig aldri klaget
 
Hehe, jeg sendte en "klage" e-post til solidox for de hadde fjernet den barnetannkremen med bilde av dinosaur på, og erstattet det med en tannkrem med bringebærsmak som ikke falt i smak hos min sønn.
Fikk da en stor konvolutt med prøvepakker av den gamle varianten, og beklagelse på at de ikke hadde beholdt den tannkremen.
Men innen jeg fikk den konvolutten så dro vi til sverige og fant en annen tannkrem som falt i smak ;) (og det kjøpte jeg flere tuber av, sånn at vi har en stund)
 
Klagde på ravigottesaus som var sur. Fikk en stor eske med masse forskjellige produkter.
 
Eneste jeg har "klaget" på er da jeg fikk tilsendt en feil vare fra en nettbutikk :p
Hadde bestilt et sparkebuksesett i str 56, fikk et regnsett i str 5 år :laughing002
Fikk tilsendt riktig vare og en returpose til regnsettet.
Men sånt skjer jo hele tiden da :)

Dette skjedde nylig med meg. Fikk to svære rammer i stedet for fotoalbumene jeg hadde bestilt. Sendte en mail til dem og forklarte også i samme slengen at det var ganske langt fra meg til postkontoret. Fikk beholde rammene (som kostet 400 kr stk!), og den nye pakken ble sendt med levering på døra. Om jeg ikke husker feil fikk jeg også tilbake 50% av pengene, da levering på døra ikke "finnes" her vi bor. Er jo nesten så jeg håper det skjer en feil når jeg bestiller derfra :D
 
Jeg klager direkte til produsent. Har reklamert blant annet på chips fra Kims, sjokolade fra Freia og pizza fra Peppes og fått greie kompensasjoner.

Tidligere i høst klagde jeg på en bukett jeg ga bort i bursdagsgave, men Mestergrønn var ikke LITT vennlig innstilt engang og ga ingen kompensasjon. Dårlig kundeservice når man har brukt over 500 kroner og i tillegg er fast kunde.

Bestefaren min sendte en humoristisk klage til Lilleborg for mange år siden. Han lurte på hvor de små hvite og gule mennene i Jif-skurevask ble av, de kom ikke ut av flaskene og gjorde vasken enklere, som i reklamen. Han fikk tilsendt et berg av vaskemidler som sikkert varer livet ut :hilarious:
 
Fikk en lang reketarm med bæsj i kaviartuben,Kalles kaviar. Sendte inn bilder og klager på hele vemmelige opplevelsen: hadde tross alt kokt mange egg og mange brødskiver til hele familien,kaviaren skulle på tilslutt. Endte med at vi måtte kaste all maten fordi vi synes det var direkte kvalm med den lange ormen.
Fikk en unnskyldning i posten og en 30,- avslag på neste kaviar tube!!!! Fy! Værste jeg har vært med på! Skal aldri kjøpe den mer
 
Siden det var en del matklager her. Husker samboeren klaget for noen år siden på at "bruksanvisningen" :)D) på bernaisesausen kun sto utpå pakka og ikke inni hver enkel pose. Da fikk han en eske med masse produkter tilbake.
 
Klaget til Nestlé fordi jeg synes konsistensen på en fruktpure var merkelig. Som om det var oppmalte kjerner i den, som sand:p regner med det var pæreskall men synes det var verre enn vanlig. Fikk bare som svar at det hørtes ikke ut som noe unormalt:) jaja.
Prøvde å få tak i en nettbutikk jeg hadde handlet bilstol i akkurat, da det kom info om at det kunne være noe galt med isofixfestene. Hun som eide nettbutikken svarte aldri. Vi brukte seler så det gikk greit:) husker ikke hvor dette var engang.
Fikk feil styrke på medisinen min en gang, da fikk jeg en krem på apoteket:p ekte smøring det.
 
Jeg klager så fremt det er noe å klage på. Har en bachelor i markedsføring og det som går igjen der er at man skal faktisk klage og at klager/reklamasjoner skal mottas med takk og rettes opp i. Det er jo tross alt mye bedre for produsenten/leverandøren å få rettet opp i inntrykket kunden sitter igjen med enn at kunden skal ha en dårlig oppfattelse av produktet. Da vil jo de spre det "dårlige budskapet" videre til andre og gjøre andre negativt innstilt til produktet. Da er det mye bedre å få rettet opp i feilen slik at kunden sitter igjen med en mer positiv opplevelse av det hele.

Har selv jobbet forskjellige steder hvor folk klager på alt mellom himmel og jord, og det er selvfølgelig ikke noe hyggelig å motta klager, men sånn er det og da skal man rette opp i det synes jeg.

Jeg har selv klaget på alt fra klær som mister (betydelig) farge etter 1 vask, matvarer levert på døren (vært skadet, dårlig dato, o.l), tjenester, osv. De fleste mottar klagen med et takk og prøver å rette opp i feilen som er gjort. Kolonial er feks. veldig gode på dette. Har klaget x-antall ganger pga. feillevering, dårlig mat, ødlagte varer osv. Får alltid veldig rask tilbakemelding, avslag for de varene det gjelder og evt. tilgodelapp. Selv om de gjør feil gang på gang så fortsetter vi å bruke de fordi de rydder opp etter seg og vel så det. De gjør det aldri ubehagelig å klage.
 
Back
Topp