Når du kjøper deg et nytt møbel... om folk bare

Helt ok å investere i gode møbler som varer :) Vi har noe billig og noe dyrt.

Noen folk henger seg helt opp i å få tak i ting som er billig, og bidrar voldsomt til "kjøp og kast". Jeg har en venninne som tipset meg om at jeg kunne få tak i mye billigere "merkevarer" på en nettbutikk hun hadde funnet. Men da skjønner jeg ikke vitsen i det hele tatt. Hvorfor ha falske merkevarer? Nå mener jeg ikke billige etterligninger mtp design, men falske varer med tydelig logo på seg. Når man får kjøpt "tilsvarende" vare til bare en brøkdel av prisen, burde man spørre seg selv: Hvem som har laget den og i hvilken kvalitet?:rolleyes:

Jeg spør gjerne hva noe koster, men det er i så fall fordi jeg lurer på hva jeg må punge ut med for å få noe tilsvarende:p
 
Du fremhever deg selv endel her på forumet.. om du Er slik i virkeligheten også så kan det være at folk som omgås deg er litt lei

Hva får deg til å tenke at jeg framhever meg selv? Om jeg deler noe jeg er fornøyd med- er ikke det positivt da?
Legger også merke til enkelte av dine innlegg der du er nedlatende til andre. Vet ikke hvor gammel du er, men virker litt umoden.
 
Glem ikke at i mange hus, hvor alt er fint og flott.. så er det ikke sikkert de eier nåla i veggen...kan hende det er banken som eier alt. Dyre lån osv.

Jeg sparer om det er noe jeg ønsker meg eller trenger. Av Og til blir det billig utgave , brukt eller så må man spare lenge...

Ja, for noen er det nok slik, men ikke for alle. De fleste har vel lån i dag. Det handler ikke om at folk tar dårlige valg når det gjelder investering av møbler osv. Det er en prioritering. Jeg sparer også til det jeg vil kjøpe meg. Tar ikke opp lån for å kjøpe meg møbler som jeg vil bytte ut.
Noen reiser mye, og spiser ute.. andre sparer og kjøper seg nye ting- det siste er mer synlig og det er da folk kan bli misunnelig og kommentere..
 
Back
Topp