Når du kjøper deg et nytt møbel... om folk bare

M

My heart

Guest
Er ikke den veldig dyr da? De har jo nesten helt likt på euro pris..
eller; den ser jo fancy ut da, MEN ... så kommer kommentarer på prisen..

Hallo? Vi jobber og sliter hele året, prioriterer og tar fornuftige valg økonomisk..
skal vi ikke da unne oss et møbel vi har ønsket oss lenge og spart til?

Hvorfor blir folk grønn av misunnelse når andre kjøper seg noe de liker?
 
Jeg hadde blitt furten [emoji849][emoji28]
 
Av og til står pris til kvalitet. Jeg liker ikea, men hadde jeg kunnet så hadde jeg gått for noe annet på enkelte møbler.
 
Av og til står pris til kvalitet. Jeg liker ikea, men hadde jeg kunnet så hadde jeg gått for noe annet på enkelte møbler.

Ikea har mye bra! Har bestilt noen ikea møbler til påbygget.. liker den enkle rene stilen. Spes bestå serien
 
Er det ikke alltid slik med noen folk da? :rolleyes:
 
Merkelig! Kunne aldri falt meg inn å si til noen som har kjøpt seg noe nytt..


Aldri fått den kommentaren heller! ...men det er muligens fordi jeg som regel handler på Ikea :p

Skjønner ikke hvorfor jeg skulle bry meg om hva andre velger å bruke sine penger på.
 
Hvis man kan få et tilsvarende produkt billigere har man flere kroner til å spare. Om man sparer til en buffer konto. Man forstår hvor stor verdien av pengene faktisk er.

Jeg er en slik person. Skikker gjerne og ser . Finner jeg noe jeg liker, da tar jeg kanskje bilde av produktet, sjekker prisene på nettet om noen har billigere. Stort sett ser jeg litt på andre produkter også før jeg bestemmer meg.
Hvorfor betale mer enn man må?
Dessuten så er jeg oppvokst slik. Begynte å spare penger når jeg var veldig ung, og jeg fikk sjeldent det jeg ønsket av blant annet klær. Da hadde ikke mine foreldre penger. Da måtte jeg vente til de fikk lønning. Det ble sjeldent.

Man er som regel fornøyd med det man skaffer seg. Her har vi mest IKEA møbler. Jeg har kjøpt brukt og nytt, fornøyd med det jeg har.
Dagdrømme om hva andre har? Er det så ille? Noen ganger har man ikke mulighet til å skaffe det andre har. Enten har man ikke plass eller økonomi. Men glede seg for andre er jo greit å gjøre da..

ser ikke det negative her.. vi er alle forskjellige og man bør respektere at alle ikke kjøper alt grunnet pris. Hvorfor skal man på død og liv kjøpe alt?
 
Hvis man kan få et tilsvarende produkt billigere har man flere kroner til å spare. Om man sparer til en buffer konto. Man forstår hvor stor verdien av pengene faktisk er.

Jeg er en slik person. Skikker gjerne og ser . Finner jeg noe jeg liker, da tar jeg kanskje bilde av produktet, sjekker prisene på nettet om noen har billigere. Stort sett ser jeg litt på andre produkter også før jeg bestemmer meg.
Hvorfor betale mer enn man må?
Dessuten så er jeg oppvokst slik. Begynte å spare penger når jeg var veldig ung, og jeg fikk sjeldent det jeg ønsket av blant annet klær. Da hadde ikke mine foreldre penger. Da måtte jeg vente til de fikk lønning. Det ble sjeldent.

Man er som regel fornøyd med det man skaffer seg. Her har vi mest IKEA møbler. Jeg har kjøpt brukt og nytt, fornøyd med det jeg har.
Dagdrømme om hva andre har? Er det så ille? Noen ganger har man ikke mulighet til å skaffe det andre har. Enten har man ikke plass eller økonomi. Men glede seg for andre er jo greit å gjøre da..

ser ikke det negative her.. vi er alle forskjellige og man bør respektere at alle ikke kjøper alt grunnet pris. Hvorfor skal man på død og liv kjøpe alt?

Ingen som sier at andre trenger å kjøpe alt.. ;)
men når jeg velger å kjøpe meg et møbel som jeg liker, trenger jeg ikke høre negativitet fra andre om hvor dyrt det er, eller at de har nesten likedan på europris osv. Hadde jeg ville kjøpt på europris hadde jeg gjort det.. når du kjøper et designmøbel som du har spart lenge til, er det absolutt ikke det samme som å kjøpe en kopi som ikke er i nærheten engang på europris..
hvorfor skal folk reagere på mine valg av møbler??

Hvorfor skriver du på død og liv kjøpe alt?

Jeg kjøper det jeg liker og det vi har økonomi til, så får andre kjøpe hva de liker og har økonomi til og interesse av.. jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper- men kan vise glede og engasjement om noen vil dele med meg at de er Happy for å ha kjøpt seg ett nytt bord liksom.

Nå er det ikke jeg som ikke respekter at andre ikke har råd til å kjøpe alt grunnet pris?? Det er ikke det tråden handler om.. Men at ANDRE blir negativ når JEG kjøper noe jeg har lyst på som koster litt og som jeg har spart til
 
Last edited by a moderator:
Ikea har mye bra! Har bestilt noen ikea møbler til påbygget.. liker den enkle rene stilen. Spes bestå serien
Joda, men jeg har opplevd at enkelte ting ikke er av så god kvalitet. Så hadde jeg ønsket å bruke mer penger på et møbel som jeg anså som et bedre valg så hadde jeg ikke syntes det var ok at andre skulle pirke på det og bestemme hva jeg kunne bruke penger på.
 
Joda, men jeg har opplevd at enkelte ting ikke er av så god kvalitet. Så hadde jeg ønsket å bruke mer penger på et møbel som jeg anså som et bedre valg så hadde jeg ikke syntes det var ok at andre skulle pirke på det og bestemme hva jeg kunne bruke penger på.

Nei, alt er ikke like bra på ikea heller, men mye er bra.. enig! Det må være opp til hver enkelt hva folk velger å kjøpe..

Hadde jeg sagt til noen som har kjøpt noe billig at; jøss, dette er jalla.. mye bedre å legge litt mer penger i noe osv. DA hadde folk blitt snurt... så hvorfor skal ikke folk bli snurt andre veien?
 
Nei, alt er ikke like bra på ikea heller, men mye er bra.. enig! Det må være opp til hver enkelt hva folk velger å kjøpe..

Hadde jeg sagt til noen som har kjøpt noe billig at; jøss, dette er jalla.. mye bedre å legge litt mer penger i noe osv. DA hadde folk blitt snurt... så hvorfor skal ikke folk bli snurt andre veien?

Sant vel, da hadde det blitt ramaskrik :laughing001
Jeg må kjøpe seng på IKEA nå. Er ikke spesielt fornøyd med det, da den vi har ikke er så bra. Men sånn er det jo bare. Hadde ikke kunnet syte fordi andre kan kjøpe seng som koster mye mer enn det jeg kan betale. Det er jo ikke andre folk sin feil om jeg må gå for det billigste alternativet.
 
Er ikke den veldig dyr da? De har jo nesten helt likt på euro pris..
eller; den ser jo fancy ut da, MEN ... så kommer kommentarer på prisen..

Hallo? Vi jobber og sliter hele året, prioriterer og tar fornuftige valg økonomisk..
skal vi ikke da unne oss et møbel vi har ønsket oss lenge og spart til?

Hvorfor blir folk grønn av misunnelse når andre kjøper seg noe de liker?
Er du sikker på det kommer av misunnelse da?
 
Syns det blir for tullete å kommentere slike ting! Man får vel bruke penger på hva man selv ønsker? Betyr ikke at man sløser eller ikke sparer liksom, men å prioritere ting man ønsker seg og har spart til fordi man vil- det er vel ikke noe noen skal legge seg i.

Sikkert misunnelse da? Hadde ignorert kommentarene. Mtp møbler har ofte kvalitet sammenheng med pris. (Erfaringsmessig). Og uansett skal man kunne kjøpe hva man vil uten at noen andre trenger å kommentere det.
 
Det kan også være at de er opptatte av penger. At de ville tipse om at du får lignende billigere. Ikke sikkert det er vondt ment.
 
Ne
Det kan også være at de er opptatte av penger. At de ville tipse om at du får lignende billigere. Ikke sikkert det er vondt ment.

Nei, ikke i dette tilfelle.. et design møbel koster, kalles prioritering. Du får ikke det samme møbelet billigere et annet sted. Europris selger ikke design
 
Back
Topp