Når du blir bedt bort på middag..

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvis du/dere blir bedt bort på middag, la oss si av enten familie eller venner, spør du da hva det er til middag før du svarer ja eller nei. Takker du nei hvis middagen er noe du eller barna ikke liker?

Og hva gjør du om du er borte å spiser, smaker på maten og den ikke faller i smak?
 
Hvis du/dere blir bedt bort på middag, la oss si av enten familie eller venner, spør du da hva det er til middag før du svarer ja eller nei. Takker du nei hvis middagen er noe du eller barna ikke liker?

Og hva gjør du om du er borte å spiser, smaker på maten og den ikke faller i smak?
Takker som regel ja først og spør etterpå om jeg må ha mat med selv [emoji12] (har så mange allergier at jeg regner ikke med at andre enn min mor klarer å holde styr på det)[emoji23]
 
Spør ikke hva som er til middag, men nå liker jeg det aller meste. Har aldri opplevd å ikke like maten jeg har blitt servert :) Vanligvis bruker folk å si hva de skal servere på forhånd.
 
Spør sjeldent. Men de spør meg hva jeg synes om maten, siden min datter har Cøliaki.
 
Himmel, nei! Det er utrolig frekt, synes jeg. Det er sånt man gjør om man er allergisk, eller ikke tåler noe.

Jeg spiser det jeg blir servert, punktum. Med mindre man blir fysisk syk, så eter man det man blir servert. Man trenger gjerne ikke forsyne seg med den største porsjonen, og spise laaangsomt så det ikke blir så tydelig at man spiser lite. Men ete, det gjør man.
 
Himmel, nei! Det er utrolig frekt, synes jeg. Det er sånt man gjør om man er allergisk, eller ikke tåler noe.

Jeg spiser det jeg blir servert, punktum. Med mindre man blir fysisk syk, så eter man det man blir servert. Man trenger gjerne ikke forsyne seg med den største porsjonen, og spise laaangsomt så det ikke blir så tydelig at man spiser lite. Men ete, det gjør man.

Enig, folk med allergi forventer jeg spør, for husker ikke alltid hvem som ikke kan spise hva. Eller når jeg er gravid, så kan jeg spørre, men kun for å bekrefte at det er noe jeg kan spise.
 
Spør ikke nei, spiser alt (unntatt et par ting nå som jeg er gravid da[emoji4] men det tar folk hensyn til). Eneste gangen jeg får noe jeg ikke liker er lille julaften for da er det risgrøt som jeg ikke kan fordra, men spiser det fordi om da...
 
Spør ikke, ikke nå lengre[emoji4] måtte spørre når vi var på utprøving for melkeprotein allergi på jentungen , endte som oftest opp med å ta med mat til henne og meg.
 
Spør ikke. Er vare glad jeg slipper å lage [emoji14]
 
Svarer ja.
Viss det er noe jeg ikke liker, så bare pirker jeg i maten å sier jeg er mett.
 
Hvis du/dere blir bedt bort på middag, la oss si av enten familie eller venner, spør du da hva det er til middag før du svarer ja eller nei. Takker du nei hvis middagen er noe du eller barna ikke liker?

Og hva gjør du om du er borte å spiser, smaker på maten og den ikke faller i smak?
Spør som regel hva det blir etter jeg har svart ja. Er det noe jeg ikke liker så satser jeg på å spiser mest tilbehør, prøve å lage så liten sak om det som mulig. Men spiser stort sett alt, så må Isåfall være snegle eller noe om æ skal pirke i maten [emoji23][emoji23]
 
Spør ikke. Spiser det jeg får servert selv om jeg ikke nødvendigvis liker det noe særlig
 
Spør ikke nei. Og spiser det jeg får servert, bare litt mindre hvis det er noe jeg ikke liker.
 
Back
Topp