Når du blir alene i svangerskapet...

Smågodt er digg

Flørter med forumet
Jeg håper noen kan fortelle meg hvordan dette fungerer når barnet er født. Hvordan blir det med permisjonen?

Jeg har valgt 100% utbetaling, å at BF tar pappapermen når jeg går tilbake til jobb. Men nå har det seg sånn at forholdet tar slutt før barnet er født. BF bor ett godt stykke unna så hvordan blir det da når han skal ha pappaperm?
Kan jeg få hans permisjon flyttet over på meg?


Jeg har ett barn fra før som jeg var alene med. Men da var jeg alene gjennom hele svangerskapet, og vi har ikke hatt noe kontakt med BF. Men på denne tiden hadde jeg ikke jobb, så jeg gikk hjemme hele tiden med barnet, til barnehagestart med stønader fra nav. Barnet er nå 8 år gammelt, å jeg har full jobb, huslån, billån osv, så 80% er ikke ett alternativ pga økonomi.

Håper noen har erfaring her å kan gi meg noen råd :)
 
Jeg håper noen kan fortelle meg hvordan dette fungerer når barnet er født. Hvordan blir det med permisjonen?

Jeg har valgt 100% utbetaling, å at BF tar pappapermen når jeg går tilbake til jobb. Men nå har det seg sånn at forholdet tar slutt før barnet er født. BF bor ett godt stykke unna så hvordan blir det da når han skal ha pappaperm?
Kan jeg få hans permisjon flyttet over på meg?


Jeg har ett barn fra før som jeg var alene med. Men da var jeg alene gjennom hele svangerskapet, og vi har ikke hatt noe kontakt med BF. Men på denne tiden hadde jeg ikke jobb, så jeg gikk hjemme hele tiden med barnet, til barnehagestart med stønader fra nav. Barnet er nå 8 år gammelt, å jeg har full jobb, huslån, billån osv, så 80% er ikke ett alternativ pga økonomi.

Håper noen har erfaring her å kan gi meg noen råd :)
Jeg var ikke alene fra graviditeten men blei slutt når jeg var i permisjon. Jeg søkte nav om å få overført pappapermisjon til meg. Ville ringt nav å spurt om du må søke eller om det går automatisk :) uansett har du krav på den så lenge du er alene :)
 
Jeg var alene fra før jeg fant ut jeg var gravid. Når jeg fylte ut papirene på permisjonen, så huket jeg av for å få overført bf sin del. Ta en tlf til NAV og snakk med dem om hvordan du løser det om dere allerede har fylt ut papirene. Siden dere ikke er sammen ved fødsel så får du overført bf sin del, men så vidt jeg husker må det søkes om[emoji5]
 
Last edited:
Tror som de andre sier at det bare er å søke med NAV om å få overført barnefars del, så får du det hvis du er alene :)
 
Back
Topp