Når drar man til legen?

Friluftsmor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Junilykke 2020 ♡
Hei alle nygravide! :D

Jeg har noen spm. Jeg fikk tvillinger for 8,5 år siden, nå lurer jeg på om jeg har "krav" på tidlig ultralyd pga det? Hadde også svangerskapsforgiftning. Noen krav i nytt svangerskap da tru?

Og jeg husker ikke når jeg fikk helsekort eller var hos legen første gang, hva gjør dere? :D

En siste ting: GRATULERER ALLE GRAVIDE!
 
Gratulerer selv!

Jeg har vært hos legen allerede (pga at det er ivf). Fikk ikke noe helsekort enda, men det er sikkert forskjellig praksis. Skal på ultralyd 21.12., så regner med å få vite mer da :)
 
Der var du:D
Akkurat d med når bestiller man seg time hos legen lurer jeg også på:)
 
Jeg skal til legen 1.des. Først handlet det om en inhalator jeg kunne bruke på trening i prøveperioder og graviditet. Men nå er jeg jo gravid så da Må jeg i allefall ha ny. Og legetime! Blir spennende. :)
 
De fleste leger vil helst ikke at man skal komme før 10-12 uker. Men jeg dro tidlig sist pga at jeg skulle få tidlig ul i uke7. Så jeg var vel der i uke 5 :)
 
Ringte til helsestasjonen i dag, og fikk time hos jordmor allerede førstkommende onsdag :D Er bare 4-5 uker da så det er jo tidlig, men er vell greit i forhold til kostholdsråd etc. Skal til fastlegen på fredag men av andre grunner ;D
 
Jeg fikk mannen til å spørre legen når han var der i dag, hva vi gjør når vi finner ut at vi er gravide. Han fikk til svar at når vi hadde fått to positive tester (haha, hvorfor to liksom?!?:p), så skulle jeg bare ta kontakt med jordmor...var ingen ting jeg trengte å komme til legen for:eek: Har nå hørt om at man kan velge egentlig, enten bare hos lege, bare hos jordmor eller litt hos begge... Gjør ikke meg noe, hadde ikke noe lyst til å følges opp av legen min uansett:p
 
Skal til lege i uke 10 for prøver (blodprøver) og sykehus søkning :p
 
Jeg har hatt første legetime i dag! Det var mest for å følge opp noen andre ting som man bør passe på under svangerskap, men da jeg var der søkte vi også fødeplass. Synes det er deilig å komme igang tidlig og få oppfølging hele veien. Den første ordentlige svangerskapskontrollen skal jeg ha rett over nyttår :) Jeg kommer nok til å benytte meg av både lege og jordmor.
 
Fikk beskjed om at jeg ikke trengte time før litt ut i januar :(
 
Jeg var hos legen i går (4+4). Det ble tatt blodprøve for å sjekke blodprosent og jerninnhold, og fikk svar på noen spm - og det var det :) Ny time er rett over jul, da blir det bla ny blodprøve og søke fødeplass :)
 
Back
Topp