Når drakk du alkohol etter fødselen?

Ble feiret og tok et glass champgne da han var 2 uker.
Tradisjon i vår familie.
 
Last edited:
Jeg drakk et par slurker av en øl rundt 6-7 måneder etter at nr 2 ble født. Men har ikke 'drukket' noe av betydelig mengde siden en stund før jeg ble gravid med eldste, var vel da tidlig vår 2013 jeg drakk meg brisen sist.
Har blitt så vant til Munkholm og Estrella at jeg synes smaken av alkohol blir ekkelt.. Glad i øl, bare ikke alkohol.
Tviler på at jeg kommer til å drikke noe særlig til alkohol igjen, selv etter ammeperioden er over, ikke mer enn en enhet øl for å prøve ut ny sort liksom.
 
8 uker da jeg tok et lite glass vin og 3 mnd da jeg var på "fest". Ammemamma da :) om ikke hadde jeg nok smakt vin før 8 uker.
 
Jeg tok en Baileys til dessert da pappaen og jeg spiste en bedre tidlig middag ute da sønnen vår var 16 mnd. Da var jeg for lengst ferdig med å amme.
Etter det har jeg tatt en Baileys til ute på middag med en venninne. :)
(Sønnen vår er 21 mnd nå.)
 
Her var nok eldste over året før jeg smakte noe, og yngste var iallefall halvannet år da jeg var på julebord og drakk alkohol første gang.

Men nå drikker ikke vi mye da, blir en gang eller to i året [emoji13]
 
Har vel hatt ost og vin med samboer to ganger i løpet av snuppas første leveår. Husker ikke hvor lenge jeg ventet, men kanskje 4-5mnd. Fylla for første gang nå i desember, hun er nesten 1,5år. Men skal sies at jeg generelt drikker veldig lite, og ytterst sjelden er full, blir som regel bare en gang, kanskje to, i året.
 
18 mnd etter fødsel
 
Ikke drukket enda, men babyen er bare 4,5 mnd.

Kommer til å ta meg et par glass rødvin til maten i jula.

Festing er jeg ferdig med, kommer ihvertfall ikke å dra på fest på lange tider...

Nå er det småbarnstid som er nr 1 :)
 
Var på blastfest da lillebror var 11 måneder. Var langt ifra fest som i fyll. ;)
 
Man må da vel ikke være ferdig med festing selv om man har blitt mamma. Jeg har ikke forandret personlighet bare fordi jeg har en baby. Jeg var på julebord med jobben da hun var en uke fra 3 mnd. Ammer ikke da. Har dog ikke behov for å sitte hjemme å drikke vin eller øl, men en fest med venner av og til er helt nødvendig for min del :)
 
Trenger ikke være fest og fyll :) jeg tok noen glass med mannen en lørdag 3 uker etter lille kom. Viktog for oss å ha en kveld sammen med god mat, vin og litt kos :p

Jeg ammet 24/7 og hadde veldig behov for å bli kjent med den lille på det tidspunktet jeg, men jeg forstår jo at folk er forskjellige og orker/prioriterer forskjellig. (Mener det ikke nedlatende, får bare ikke formulert meg annerledes.)
Vi har f.eks ikke hatt barnevakt mer enn 2 ganger i 1-2 timer på dagen enda, og kommer nok ikke til å gjøre mer av det på veldig lenge heller. :)
 
Jeg ammet 24/7 og hadde veldig behov for å bli kjent med den lille på det tidspunktet jeg, men jeg forstår jo at folk er forskjellige og orker/prioriterer forskjellig. (Mener det ikke nedlatende, får bare ikke formulert meg annerledes.)
Vi har f.eks ikke hatt barnevakt mer enn 2 ganger i 1-2 timer på dagen enda, og kommer nok ikke til å gjøre mer av det på veldig lenge heller. :)

Her pumpa jeg for livet i 14 dagene i forkant for å få det til :D haha... trengte den tiden etter 9 laaaange sexfrie måneder :p lille her er 10 mnd og vi har fortsatt ikke hatt barnevakt enda, men et glass vin og en god film unner vi oss en gang innimellom :) vi trenger kjærestetid :) nå skal det sies at mini sov igjennom natta veldig tidlig og ellers er den roligste babyen jeg noen gang har væry borti :D så det hjelper jo på :D
 
Her pumpa jeg for livet i 14 dagene i forkant for å få det til :D haha... trengte den tiden etter 9 laaaange sexfrie måneder :p lille her er 10 mnd og vi har fortsatt ikke hatt barnevakt enda, men et glass vin og en god film unner vi oss en gang innimellom :) vi trenger kjærestetid :) nå skal det sies at mini sov igjennom natta veldig tidlig og ellers er den roligste babyen jeg noen gang har væry borti :D så det hjelper jo på :D

Hehe, vår tok ikke flaske før han var rundt 9 mnd, og har så langt ikke sovet gjennom natten mer enn en sporadisk gang her og der.
Han hadde kolikk de første månedene, har slitt med periodisk natteskrekk, og jeg brakk ryggen på 3 steder i bilulykke da han var 10 uker gammel. Og det er bare en brøkdel av det. :p :D
Kjærestetid, hva er det? :p
 
Hehe, vår tok ikke flaske før han var rundt 9 mnd, og har så langt ikke sovet gjennom natten mer enn en sporadisk gang her og der.
Han hadde kolikk de første månedene, har slitt med periodisk natteskrekk, og jeg brakk ryggen på 3 steder i bilulykke da han var 10 uker gammel. Og det er bare en brøkdel av det. :p :D
Kjærestetid, hva er det? :p

Virkelig uflaks da :( kjenner til det, noe av det ihvertfall, første her hadde både kolikk og krupp. Hyla hele dagen, var alene med henne så den gang var jeg langt ifra menneske :p og hadde jeg hatt kjæreste hadde jeg måttet se langt etter kjærestetid ja :eek: :rolleyes: lillemor derimot er en drøm av en baby så vi nyter hvert øyeblikk :D
 
Back
Topp