Når det lar vente på seg.. Lykke3's tanker og refleksjoner

Lykke3

Flørter med forumet
Så sitter jeg da her igjen og venter og venter.. 5 dager igjen til jeg får se om det klaffet denne gangen. Bare det å si høyt at det er 10'ende gangen jeg sitter i samme situasjon, gjør at jeg sukker..

Jeg er 41 år og mamma fra før, men er gift med en mann uten barn. Jeg har pcos, endometriose og han er subfertil, så det ble til slutt ICSI på oss. Vi startet denne prosessen for 5 år siden og jeg må ærlig innrømme at jeg var mer oppgiret og ivrig de første 5 gangene, men så er det vel slik at man tørr ikke glede seg for mye etterhvert.

Jeg har hatt mange fine egg i hvert uttak, men det siste uttaket gikk fryktelig galt og ble derfor tvunget til å ta en pause fra prøvingen i 3 år. Veldig overstimulerte eggstokker og fare for livet, blodpropp og nerveskade. Følgefeil etter følgefeil og så uheldig kan man altså være.
Nå er jeg heldigvis blitt frisk igjen og har i alle de tre årene,tenkt på at jeg hadde 3 egg igjen på frys. Jeg måtte maaange runder med meg selv for om vi skulle hive oss rundt igjen, rett og slett på grunn av alderen min. Men kunne min mormor i en alder av 45, så kan vel jeg og :happy:

Jeg var helt fullstendig rolig fram til innsett-dagen og derfra og utover har jeg vært en lite "vrak". Klarer ikke tenke på så mye annet, har fått en hel haug med symptomer (som veldig gjerne kan skyldes Lutinusen) og kjenner jeg allerede er begynt å snakke meg ned, jo mer det nærmer seg IKM.

Skal ikke være lett dette og heller ingen i min omgangskrets, som jeg kan snakke med som forstår. Har selvsagt noen som har prøvd med variable måneders venting, men alt har vært på normal måte og iallefall ikke med så mange prøverørsforsøk som meg.

Det var mitt hjertesukk en søndags kveld.
For deg som plutselig stikker innom, ønsker jeg deg en fin ny uke :)
 
Så tråkigt att ting har gått så galt og ventetiden ble så lang! Krysser fingrene for att lillrefrö sitter nå! :smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Lykke til i ventetiden! ❤️ Håper det er akkurat denne lille eskimoen som blir baby!
 
Tusen takk :Heartred Blir glad for alle gode tanker, snille dere :happy:
 
Håper alle årene med prøving og ufrivillig "pause" plutselig er uvesentlig, ved at det denne gangen blir en terminspire:smiley-angelic001:smiley-angelic001:Heartred
Mange varme tanker til deg :smiley-angelic003
 
Huff.. Hjertesukk..

Nå nærmer det seg IKM med stormskritt og jeg kjenner på at jeg syns det er mye enklere å være glad og glede seg ved innsett og like etterpå. Nå blir jeg bare uvel ved tanken på at det er to dager til IKM og om drømmen brister eller går videre, og jeg er så innmari redd for at det blir det første.. :sorry: Alle gode ting er 10? Jeg har vel allerede mistet troa, selvom at jeg ikke egentlig har noe grunnlag for å si det. Jeg er sikkert ikke alene om å kjenne etter på absolutt alt kroppen bedriver med etter innsett, men syns liksom det skjedde så mye rart i starten. Så måtte jeg innfinne meg med at det likså kunne være påvirkningen av Lutinusen som gjordet det. Nå blir jeg bare tristere og tristere hver gang jeg kjenner litt murring. Kan selvsagt være positiv murring da, så alt håp er jo strengt ikke ute enda. :Heartred
 
Huff.. Hjertesukk..

Nå nærmer det seg IKM med stormskritt og jeg kjenner på at jeg syns det er mye enklere å være glad og glede seg ved innsett og like etterpå. Nå blir jeg bare uvel ved tanken på at det er to dager til IKM og om drømmen brister eller går videre, og jeg er så innmari redd for at det blir det første.. :sorry: Alle gode ting er 10? Jeg har vel allerede mistet troa, selvom at jeg ikke egentlig har noe grunnlag for å si det. Jeg er sikkert ikke alene om å kjenne etter på absolutt alt kroppen bedriver med etter innsett, men syns liksom det skjedde så mye rart i starten. Så måtte jeg innfinne meg med at det likså kunne være påvirkningen av Lutinusen som gjordet det. Nå blir jeg bare tristere og tristere hver gang jeg kjenner litt murring. Kan selvsagt være positiv murring da, så alt håp er jo strengt ikke ute enda. :Heartred

Förstår att det är svårt å tro på att det skulle lykkes efter så lang tid med pröving, håp og gang på gang få dårlige nyheter, men jag krysser allt jag har for att det blir deres tur nå! Sender en stor klem deres vei!
 
Back
Topp