Når deler dere nyheten?

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Vil høre deres tanker og synspunkt rundt det å dele nyheten tidlig eller sent!
 
Ved positiv test. Men bare til de aller nærmeste med beskjed om å holde tett. Har erfart at jeg er avhengig av mine nærmeste sin støtte hvis det ikke går veien :)
 
Jeg syns det er greit å dele med noen få i starten, og så med flere når det har gått litt tid. Jeg fortalte sjefen samme dag som jeg hadde positiv test, men det er for å få litt tilpasning. Ingen av de andre på jobb vet noen ting, og jeg tror heller ikke de mistenker noe. Jeg vet sjefen holder tett, for jeg har jobbet der gjennom en graviditet og en spontanabort, og han visste om begge tidlig. Er helt normalt at noen bytter litt vakter, så tror ingen stusser over at jeg ikke tar nattevakter nå. Har fortsatt ikke fortalt noen venninner, men tenker å gjøre det snart. Jeg må ikke vente til jeg er over 12 uker. Mister jeg, så har jeg noen å snakke med og jeg får forståelse for at ting er vanskelig, og det merket jeg var godt når jeg mistet i uke 10+0 første gangen jeg var gravid.
 
Min mor har visst siden positiv test. Og så har jeg fortalt to veldig gode venninner som jeg har snakket veldig mye med om det å være prøver siden vi begynte med nr 2. Ellers så venter vi med å fortelle andre til 12 uker, men det er mest fordi vi ønsker å kose oss litt med det å ha en liten hemmelighet, som bare er vår :happy:
 
De nærmeste vet det ved positiv test. Nærmeste familie og venner
 
Sjefen på mandag ettersom det må tilpasses i arbeidet, familie blir vi å overaske litt senere. Og "Resten" ved juletider
 
Jeg skal på TUL før vi forteller noe, vil se at ting er som de skal. Så rundt uke 8 får familie og det vite det :) Skal kjøpe genser til datteren vår som står «jeg skal bli storesøster» på, og se hvor lang tid det tar før noen merker det [emoji23][emoji12]
 
Denne gangen har vi ikke sagt det til noen enda, men regner med at de nærmeste får vite noe ila de neste to ukene. Er litt koselig med en hemmelighet mellom kun sambo og meg selv, men jeg vil jo snakke om hva som skjer! Mamma blir nok ihvertfall informert kjenner jeg meg selv rett :knegg:
 
Vi skal liksom vente litt med å fortelle men altså jeg roper det jo ut til alle jeg møter omtrent :nailbiting::laughing002
Ikke fult så ille. Fortalt til tre venninner,søsteren min og mamma. Skal prøve å begrense meg litt fremover etter mannen sine ønsker
 
Vi skal liksom vente litt med å fortelle men altså jeg roper det jo ut til alle jeg møter omtrent :nailbiting::laughing002
Ikke fult så ille. Fortalt til tre venninner,søsteren min og mamma. Skal prøve å begrense meg litt fremover etter mannen sine ønsker

Er vanskelig å holde på noe som man gjerne vil rope ut til hele verden :joyful: etter at mamma fikk vite, så ble vi enige om å ikke si det til noen før etter uke 12. Men har jo selvfølgelig fortalt det til to venninner :bag::hilarious:
Er jo naturlig at man ønsker veldig å dele noe som man er så lykkelig over :happy:
 
Jeg skal på TUL før vi forteller noe, vil se at ting er som de skal. Så rundt uke 8 får familie og det vite det :) Skal kjøpe genser til datteren vår som står «jeg skal bli storesøster» på, og se hvor lang tid det tar før noen merker det [emoji23][emoji12]

Akkurat samme plan har vi! ☺ Jeg synes det godt å vite at alt er i orden før man deler noe, og vi har allerede begynt å se på "Big sister" bodyer på etsy så mange søte!
 
Vi har tenkt å vente med å fortelle til det er over første trimester. Det har gått galt mange ganger tidligere. Å bli nødt til å fortelle at det ikke gikk er ikke så lett [emoji17]
 
Har ikke fortalt det til noen ennå, liker så godt at bare jeg og mannen vet! Men kommer nok til å fortelle det til et godt vennepar om noen uker, og resten av verden etter 12 uker (er ihvertfall planen).
 
Har mistet to ganger. Så nå er det bare mannen og søstera mi som et før 12 uker. Familien skal få vite ved 12 uker og jobben ved 14+15 uker når magen skal synes.
 
Mor mi er engstelig av natur, så kan ikkje fortelle ho før vi har sett på TUL at det ser bra ut denne gangen.
Og då føler eg det blir feil å fortelle andre!

Men har to nære venninner som veit tidspunkt for forrige EL. Ho eine har spurt og veit at noko er på gang. Ho andre spør nok ganske snart, så fort ho er heime frå ferie [emoji28]
Også må eg fortelle sjefen når eg får dato for TUL. Ho veit om historia vår, så kan ikkje lyge eller unngå å sei årsak til at eg treng fri en dag.

Og då begynner det å balle på seg, synes eg!
Så føler eg må fortelle mine foreldre og søster rett etter TUL, sidan "andre" har fått vite. Sikkert spekulasjoner på jobb og alt når eg må vekk en dag.

Litt leit at vi ikkje kan holde det skjult lenger, men slik er situasjonen vår no.
 
Samboer og ei venninne vet. Venter til tul før jeg i det heletatt vurderer fortelle flere. Kanskje sjefen nå snart dersom jeg blir preget, siden han vet jeg har mistet tre ganger før. Ellers venter jeg et stykke utti andre trimester.
 
Mor mi er engstelig av natur, så kan ikkje fortelle ho før vi har sett på TUL at det ser bra ut denne gangen.
Og då føler eg det blir feil å fortelle andre!

Men har to nære venninner som veit tidspunkt for forrige EL. Ho eine har spurt og veit at noko er på gang. Ho andre spør nok ganske snart, så fort ho er heime frå ferie [emoji28]
Også må eg fortelle sjefen når eg får dato for TUL. Ho veit om historia vår, så kan ikkje lyge eller unngå å sei årsak til at eg treng fri en dag.

Og då begynner det å balle på seg, synes eg!
Så føler eg må fortelle mine foreldre og søster rett etter TUL, sidan "andre" har fått vite. Sikkert spekulasjoner på jobb og alt når eg må vekk en dag.

Litt leit at vi ikkje kan holde det skjult lenger, men slik er situasjonen vår no.

Må du si akkurat hva du skal når du er borte en dag? du kan si det er en undersøkelse, det er jo det. Skjønner du føler at når du har sagt til en i familien må alle få vite, men til syvende og sist er det deres valg.
 
Må du si akkurat hva du skal når du er borte en dag? du kan si det er en undersøkelse, det er jo det. Skjønner du føler at når du har sagt til en i familien må alle få vite, men til syvende og sist er det deres valg.
Om eg ikkje seier årsak så antar/tippar ho det med en gang. Og eg klarer nok ikkje å unngå å seie det heller. Har et veldig opent forhold til sjefen, heldigvis [emoji4]
 
Back
Topp