Når ble navnet til babyen bestemt?

Det var klart fra rundt uke 12. Ble bestemt helt i uke 19 når vi fikk vite at det ble jente. Fram til ul hadde vi et alternativ for jente og et for gutt :)
 
Alle fikk navnet etter fødsel. Nr e1 rett etter, nr 2 fem dager etter og nr 3 var en uke:p
 
Har hatt noen alternativer klare før fødsel, men har ikke bestemt oss før vi har sett hva babyen har passet til å hete.
 
Uke 30 var det bestemt :)
 
Bestemte oss noen dager etter fødsel mellom to alternativer. Men det vi bestemte hadde nok vært favoritten en stund.
 
Med nr 1: 6 år før han blei født (om ikke mannen likte det måtte jeg nok ha funnet meg en annen å lage barn med, men heldigvis elsket han det!)
Med nr 2: 2mnd igjen til termin å navnet ble bestemt for noen uker siden :)
 
2 dager etter fødselen. Vi måtte først se kjønnet, og så se hvem han var. :)
 
Vi visste ikke kjønnet på forhånd. Fant et guttenavn vi begge likte, men fant ikke jentenavn. Så vi ble enige om å se etter fødselen. Når jeg fikk gutten min i armene sa pappaen "Hei *navnet*", og jeg bare "ja det stemmer, det skal du jo hete!" :p

Her så vi det an 2 dager etter fødsel, også spurte pappaen; "Er han en [...], eller?"
Og det var han sannelig. :)
 
Vi har et jentenavn klart til jeg blir gravid- guttenavn sliter vi med
 
Har hatt navn klart hver gang rett etter OUL, og da har vi også kunnet snakke om lille Oda, eller Levi osv. i magen til storesøsken, og ikke bare om babyen i magen. Hadde vært litt kjipt om det plutselig var motsatt kjønn som kom ut, men foreløpig har ikke det skjedd...
 
Navnet var klart etter 2 mnd. med prøving, dvs. for 1,5 år siden. Er fortsatt ikke gravid.
 
Er i uke 18 og skal på OUL til uka. Ble enige om guttenavn i dag faktisk, men ikke jentenavn. Så da får vi se til uka. :)
 
Første mann når jeg var ca 8 uker på vei. Andre mann ca 1 mnd før fødsel.
 
Leeenge før hun ble født :) hun er oppkalt etter 2 venninner som ikke er blant oss lengre så navnet var klart :) jeg synes ikke navnet passet heeelt de første ukene, men nå er det opplagt ;)
 
Vi er i uke 18. Guttenavn ble bestemt rundt uke 15. Jentenavn har vi delvis bestemt nå (uke 17), men har to alternativer. Oul om 1,5 uke... Spent! Så får vi se om navnene holder helt ut...
 
Ble bestemt på fødestua! Vi sleit med navn og klarte ikke å bli enige på forhånd da vi hadde hver våre favoritter, men da jeg fikk henne opp på brystet kjente jeg med en gang at hun passet til et av mannens navneforslag, så da ga jeg meg :)

Ekstremt godt fornøyd med navnevalget i ettertid :)
 
Back
Topp