Når ble navnet til babyen bestemt?

Første mann på oul.
Denne gangen hvis det er jente-oul ble det gutt så sliter vi litt :)
 
Første fikk navn når hun var 6 uker. Og lillebror som kommer om en mnd har enda ikke fått noe navn, og er ikke nærheten av å bli enig. Så får vel navn noen uker etter fødselen han og.
 
Vi trodde vi hadde det klart, men endte med noe helt annet da vi lå på barselhotellet. Hun var vel to dager da hun fikk det navnet hun har nå, men vi holdt det hemmelig en ukes tid for å kjenne etter ;-)
 
Vi visste ikke kjønnet på forhånd. Fant et guttenavn vi begge likte, men fant ikke jentenavn. Så vi ble enige om å se etter fødselen. Når jeg fikk gutten min i armene sa pappaen "Hei *navnet*", og jeg bare "ja det stemmer, det skal du jo hete!" :p
 
Sliter. 3 uker til termin og er navløs. Vil ha oppkalling men blir ikke enig. Får vel navn etter noen dager
 
Lenge før eg viste eg var gravid :p
 
Det tok vel noen mnd ut i svangerskapet. Guttenavnet var klart før OUL, men det var jo ei jente inni der. Så da måtte vi gå noen runder til.
 
Med nr 1 bestemte vi navnet i uke 26 og angret litt for at jeg hadde vært så bestemt, for hun passet ikke helt til navnet når hun kom, men hun passer veldig godt nå.
Med nummer 2, så slet vi veldig med å finne navn, for vi ville bokstavoppkalle og slet veldig med å finne navn som passet, så halve navnet var delvis bestemt før fødsel, med forbehold om at ungen passet til navnet, og hele navnet bestemte vi på vei hjem fra sykehuset.
 
Noen timer etter oul bestemte vi det.
 
Laget liste med forslag til navn til førstemann og ble enige ganske kjapt etter fødsel. Har laget liste med navn denne gang også og får se om noen av dem passer til huleboeren:)
 
Hadde dere navnet klart lenge før fødselen? Eller ble navnet bestemt etter h*n kom til verden?

1. Bestemt også bekreftet når vi så henne.

2. Gikk et lys opp når vi så henne.

3. Hadde det ene, og spurte søsken om det skulle bli 1 eller 2. Di valgte at vi skulle gi han to navn. Dermed ble et avgjort før fødsel, og siste straks han var født og jeg hadde snakket med storesøsken.

4. Avgjort før hun kom

5. Er fortsatt i magen, og jeg tror det 1.er bestemt men, mulig jeg ikke får mannen med på det OG mulig jeg ønsker 2 navn.
Og tenk om det ikke føles riktig når Lille har kommet :eek:
 
Navnene til begge var bestemt ganske tidlig, før Oul tror jeg. Men første fikk dobbelnavn når vi nærmet oss slutten av svangerskapet.
De begge passet perfekt til navnene, så angrer ikke på at vi bestemte oss så tidlig :)
 
Back
Topp