Når bestemte dere navnet til barnet?

Navnet ble bestemt når jeg var i uke 35 tror jeg. Ingen visste navnet før han ble født :)
 
Har hatt navn klart til både jente og gutt for snart 10 år siden. Men nå som barnet faktisk er unnfanget har vi diskutert flere navn i tilfelle vi har "gått glipp av" noen navn eller om navnet ikke føles riktig til barnet når det kommer ut.

Men jeg kjenner jeg går alltid tilbake til de navnene vi ble enige om for lenge siden ❤
 
På oul med nr 1, med nr 2 som er i magen nå vet vi ikke enda:)
 
Har fått vite kjønn 95% nå, men har vel enda ikke helt begynt navne-letingen... tror det blir etter OUL. 15+0 idag
 
Da babyen ble født:). Delte ikke navn med noen før babyen var født. Mange i vennegjengen maste veldig spesielt med eldstemann om vi ikke kunne dele hvilke navn vi vurderte men det var ikke aktuelt :)
 
Med første barnet ble det ikke bestemt før de siste ukene før fødsel, og stavingen ble vi ikke enige om før etter fødsel. Forvirrende for de som ga oss gaver/kort, siden de ikke visste hvordan de skulle stave barnets navn.

Med nummer to ser det ut som om det ble bestemt veldig tidlig (rundt uke 20-21), jeg får en smule kalde føtter over at det gikk så raskt, men mannen likte forslaget veldig godt og har allerede delt det med familien sin, så litt dumt om jeg trekker meg nå. Skulle bare ha tygd på det litt lenger :p
 
Bestemt på sykehuset etter fødsel begge gangene. Satser på det samme igjen. [emoji846]
 
Vi var enige om fornavn allerede før vi ble gravide [emoji4]
 
Ble vell bestemt rundt 5 min etter fødselen. Vi hadde vært en del uenige og han likte ikke navnet eg likte osv. Men griner komplikasjoner så sa eg at nå skal han ha et navn. I tilfelle ting ikke gikk veien, så ønsket eg ikke at han skulle dø før han hadde fått navn. Så da ble det jo selvfølgelig litt ønske
 
Vi har bestemt navnet i god tid før fødsel. Veldig deilig å bli kjent og vant med et navn. Vi har visst kjønn
 
Bestemte oss da jeg var gravid. Men fortalte ingen navnet før han ble født[emoji4]
 
Under prøvingen
 
Vi bestemte oss etter oul :)

Nå prøver vi på nummer 2 og tror at vi har jentenavn klart, guttenavn har vi ikke funnet enda. Men vi har bestemt oss for å ikke vite kjønnet denne gangen, så kommer ikke til å bestemme oss ordentlig for et navn før etter fødsel.
Men greit å diskutere litt navn nå under prøvingen :)
 
I graviditeten, deler med alle som spør. Skjønner ikke helt det med å ikke dele det. Maaange eg ser her inne som har hatt hemmelig navn, så er det en veninne eller nær familie som får baby først å tar det navnet som den var tenkt. Om du sier navnet før fødsel slipper du å være redd for at andre skal ta det
 
I graviditeten, deler med alle som spør. Skjønner ikke helt det med å ikke dele det. Maaange eg ser her inne som har hatt hemmelig navn, så er det en veninne eller nær familie som får baby først å tar det navnet som den var tenkt. Om du sier navnet før fødsel slipper du å være redd for at andre skal ta det

Veel, venninna mi tok navnet hun.
Påstod jeg hadde sagt eg annet navn..
 
Veel, venninna mi tok navnet hun.
Påstod jeg hadde sagt eg annet navn..
Det var dårlig gjort.
Brukte dere navnet likevel, eller fant dere et annet?
Jeg har også tenkt at hvis man er åpen om navnet så unngår man at venner eller familie tar det, men man gjør visst ikke alltid det ser jeg [emoji85] [emoji28]
 
Det var dårlig gjort.
Brukte dere navnet likevel, eller fant dere et annet?
Jeg har også tenkt at hvis man er åpen om navnet så unngår man at venner eller familie tar det, men man gjør visst ikke alltid det ser jeg [emoji85] [emoji28]

Nå fikk vi gutt og hun jente da, men får jeg noen gang jente så velger jeg det navnet :)
 
Bestemte navn etter at barna har blitt født! Måtte se hva de passet, og ene fikk et navn som ikke var tenkt på engang :p
 
Back
Topp