Når bestemte dere navnet til barnet?

Rett etter oul. Gjerne timer etter [emoji56][emoji23] Delte det med alle vi [emoji847]
 
På førstemann var navnet delvis klart før han ble født og nr 2 var det ikke klart, vi hadde bare noen navn i lufta og ble gitt etterhvert etter at hun kom til verden.
 
Med første så hadde vi er par alternativ til navn , vi var ikke helt enig, så navnet fikk hun rett etter fødsel. Da vi så henne kikket vi bare på hverandre og var begge overbevist om hvilket som passet henne perfekt.

Nå med lillebror har vi navnet så og si klart og har hatt det en stund. Ventes i juni
 
Med første ble det vel endelig bestemt noen dager etter fødsel. Med andre et par uker etter fødselen.
 
Første hadde vi navnene klare (jente og gutt) lenge før unnfangelse [emoji14] Visste ikke kjønn :) Fortalte alle om navnene :)

Med nr. 2 hadde vi jentenavn klart før unnfangelse (fikk gutt sist) og guttenavnet ble klart litt etter unnfangelse :) Fikk ingen overraskelse den gangen, så vi fortalte navnet etter oul :)
 
Før OUL med alle sammen mener jeg. Har variert litt om vi har delt med de rundt oss eller ikke, etter tredjemann fikk vi en hel del negative kommentarer fra et nært familiemedlem, og mistet litt lysten til å dele. Forrige gang, og denne gangen har vi holdt det (nesten) helt hemmelig. Min kjære niårige sønn derimot, han fortalte det til bestemoren, og bestemoren følte for å dele det på facebook. Så, ja....

Omg [emoji33][emoji33][emoji33][emoji33] tuller du? Hjernedødt ass!
 
Omg [emoji33][emoji33][emoji33][emoji33] tuller du? Hjernedødt ass!
Ja, jeg ble litt sur. Mamma mener det godt, men tenker ikke så nøye gjennom ting før hun handler.

Heldigvis har ikke jeg og mamma så veldig mange felles venner på SoMe.
 
Hun var ca 1 time gammel. Akkurat der og da var det bare jeg og mannen som visste at hun var blitt født, vi satt på fødestua og bare så på henne, og bytta på å ha henne på brystet. Gikk gjennom lista vår med navn uten å finne et som passa. Så foreslo han et navn som jeg hadde nevnt ila svangerskapet (men som han avslo da), og det passa (og passer fremdeles) perfekt på henne [emoji7]
 
Vi nevnte navnet veldig tidlig, men hadde en liste på 4/5 navn. Svigerinnen fikk høre alle, og utpekte d ene som direkte stygt. Det var jo favoritten vår av navn, men jaggu holdt vi på vårt og det ble det navnet :) ingen andre fikk vite noe om de ulike alternativene etter den gangen, vi orket ikke noen flere reaksjoner. To uker før termin bestemte vi oss helt sikkert :)
Skulle gjerne sett trynet på svigerinnen dog da hun fikk høre navnet!
 
Vi har guttenavn klart.. ;) og barnet er ennå ikke unnfanget.
 
Navnet bestemt etter han var født, hadde noen alternativ vi vurderte :)
 
Vi har guttenavn klart og hadde det som samtaleemne som førte til at vi bestemte oss for å prøve [emoji1] jentenavn er mannen sikker på men ikke jeg helt..
 
Vi hadde kommet fram til tre navn før fødsel, og vi bestemte oss dagen etter.
 
Alle tre har fått navn så fort vi har visst kjønn. Delt med familie, nære venner og ellers de som spør, men har ikke lagt det på sosiale medier etc :)
 
For mange år siden[emoji23]
Jeg er navnefreak og har en liste med fine navn som jeg har hatt i sikkert 10 år snart.
Mannen har ikke kommet med noen forslag selv noen av gangene, så da har det blitt det jeg har foreslått.
 
Back
Topp