Når bestemte dere navnet til barnet?

M

Moderator Wilma

Guest
Når ble navnet til barnet bestemt? :) Delte dere navnet med andre før baby ble født eller ventet dere? :)
 
Førstemann var 11 uker gammel. Nr to var bare en dag gammel [emoji4]
 
Like etter OUL med begge. Med første fortalte vi ingen navnet før etter hun var født. Nå ble det naturlig å fortelle treåringen hva lillesøster skal hete (fordi vi snakker om henne med navnet hennes, vi sier ikke «babyen»), og da tenkte vi at vi liksågodt kunne offentliggjøre det fordi hun ville uansett fortalt det til folk :)

Så besteforeldre og gode venner har visst en stund hva lillesøster skal hete. Og ellers andre som har spurt.

Vi synes det er utrolig hyggelig og fint å finne navn så tidlig, for da blir vi mer knyttet til babyen i magen (akkurat som vi blir når vi får vite kjønnet, bare enda mer). Hun blir et lite menneske med en gang og har allerede en stor plass i familien vår❤️ Vi snakker mye om henne, spesielt storesøster :)
 
Første mann fikk navn når han var 2 dager gammel og frøkna fikk navnet for 20 år siden[emoji16]
 
Etter ordinær ultralyd med alle tre :)
 
Før OUL med alle sammen mener jeg. Har variert litt om vi har delt med de rundt oss eller ikke, etter tredjemann fikk vi en hel del negative kommentarer fra et nært familiemedlem, og mistet litt lysten til å dele. Forrige gang, og denne gangen har vi holdt det (nesten) helt hemmelig. Min kjære niårige sønn derimot, han fortalte det til bestemoren, og bestemoren følte for å dele det på facebook. Så, ja....
 
På senga, samme dag som vi hadde vært på oul. Delte ikke navnet før hun var født, da vi hadde to reservenavn i tilfelle det ikke føltes riktig.
 
Med jentene ble det bestemt av en drøm i uke 16 (begge gangene)

Med første gutt valgte far. Andre gutt så vi på navnelister men han døde rett før termin. Med tredje gutt fant jeg et navn i navneboken jeg ikke klarte å legge fra meg. Mannen var ikke enig men til termin hadde jeg brukt navnet så mye at det falt naturlig. Haha
 
Bestemte oss vel et par mnd før termin, delte det ikke med noen før hun ble født :happy:
 
Guttene sine navn ble bestemt rett etter oul.
Vesla har det tatt noen uker lengre å finne navn til. Håper det fortsatt passer når hun kommer ut. :)
 
Hadde bare et navn som ble diskutert, og det har jeg tenkt på for flere år tilbake. Samboeren var heldigvis enig så når det ble jente var valget lett [emoji4]
 
Bestemte navn en mnd flr vi fikk vite kjønn, hadde både hytte og jentenavn klart :happy:
 
Back
Topp