Når begynte du med solkrem ?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Når begynte du med solkrem og hvor gammel var barnet?
Det anbefales strengt tatt ikke før ca 6-12 mnd

Noen solkremer blir kjemiske , hvilke brukte/bruker du?
 
Første sommer de ble utsatt for sol. Eldste var derved ca 10 mnd og ble smurt med fysisk filter. Babyline.

Mellomste var bare 4-5 mnd sommer og var derved ikke så mye i sol, oppholdt oss mest i skyggen og brukte lette klær, men noe sol blir der jo og hun fikk muligens litt solkrem den sommeren på ansikt og hender? Neste år ble hun smurt med det samme som broren, husker ikke hva. Stort sett holdt oss til testvinnere.

Yngste var et halvt år sin første sommer og som søstra mest i skyggen da, men har siden vært smurt mes cosmica Kids som søsken har vært de siste par årene. Hun får Babyline i bhg nå for den vant jeg her i apil-konkurransen men smøres med det samme som de andre hjemme. Nå er hun 2,5 denne sommeren da.
 
Noen andre som vil dele sin "solskinnshistorie"? :)
 
Med eldste begynte jeg ved 6 mnd, da det var i mai måned. Men minst mulig, brukte klær og skygge der der var mulig. Brukte kun fysiske filtre og solkrem som var godkjent av grønn hverdag uten skumle stoffer.

Yngste brukte jeg ikke på før hun var 13 mnd. Da dro vi til syden. Men brukte ikke mye, brukte solhatt og dekkende klær (var ikke så varmt) og delvis under solseil i babybassenget. Hun var 15-16 mnd før hun brukte det på sommeren i Norge og brukte da som vanlig på barn. Første sommeren hennes var hun 3-6 mnd så jeg smurte henne ikke da.

Mine unger tåler godt sol, så bruker ikke mer enn nødvendig.
 
De var vel rundt året, noen litt over - andre litt under. Brukte solkrem med fysisk filter, og leste tester gjort av forbrukerrrådet i forkant. Foretrakk dog å heller kle de litt mer, og holde de unna direkte sollys.
 
Minsten fikk litt på kinn og nese noen dager i påska, 3,5 mnd gammel. På fjellet med strålende sol og masse snø i slutten av mars virket det mest fornuftig selv om vi selvfølgelig unngikk direkte sol så mye som mulig. Brukte bare en Cosmica kids jeg hadde på hytta.
 
Første gang hun fikk solkrem på seg var vel da hun nærmet seg halvannet (født tidlig på vinteren). Den første sommeren da hun var et halvt år gammel holdt jeg henne helt unna direkte sollys, og hun var bare i skyggen. Hun er heldig og har hud som ikke blir så fort solbrent, og blir brun (i motsetning til meg, hun har nemlig pappaen sine farger). Så hun tåler sola ganske godt.

Men om vi skal være i sola (og når hun skal i barnehagen) tar vi selvfølgelig på henne solfaktor 30 overalt. Bruker cosmica sin med kun fysiske filtere (den som blir hvit på huden).
 
Jeg smører jenta på 8mnd med cosmica kids, den som blir hvit på huden.
Vanskelig å holde henne i skyggen da hun krabber avgårde overalt.
 
Fikk solkrem på seg da hun var 15/16 mnd. Født i februar, så den første sommeren holdt vi henne unna sola. Var i syden med henne da hun var 5mnd, men brukte uv-drakt og holdt henne i skyggen.
 
Back
Topp