Når begynte du med smaksprøver til babyen?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Å hva var det første babyen smakte på?
Falt det i smak?
 
Litt over 6 mnd, nærmere 7 tror jeg.
Det første han fikk var søtpotet, men det tok noen runder med smaking før han innså at han likte det. ;)
Så fulgte vi på med avokado, banan, sviskemos, eple osv. :)
 
Litt over 6 mnd, nærmere 7 tror jeg.
Det første han fikk var søtpotet, men det tok noen runder med smaking før han innså at han likte det. ;)
Så fulgte vi på med avokado, banan, sviskemos, eple osv. :)

Det var sikkert spennende med en helt annen smak en melk vil jeg tro :)
 
En ukes tid før han ble 6 måneder, var gulrotstaver og brokkolibuketter. Spiste selv. Ikke imponert over smaken før neste gang han smakte, men å få spise selv var stas :)
 
Hu var nesten 4 mndr.
Fikk smake babygrøt :)
Det tok noen runder før hun likte det
 
Når han var 4 mnd [emoji1303] og da smakte han litt sviskemos [emoji3]
 
Rundt 4 måneder. Første han smakte var lasagnesaus fra fingertuppen min :D vi innførte blw (baby-led weaning) også, det var en stor suksess. Gikk mye i sviskemos, fruktbiter, egentlig alt mulig bare det var passe gripestørrelse. Han ble aldri noen grøtunge, så vi var innom mye forskjellig mat.
 
Vi begynte den dagen hun ble 4 mnd. Hun var veldig opptatt av alt vi spiste og drakk så hun var veldig klar[emoji4] fikk avokado som første smaksprøve og elsket det[emoji177]
 
4mnd, gulrotmos Og søtpotetmos. Elsket det! Hun var veldig interessert og satt på fanget da vi spiste.
 
Sviskemos ved 4,5mnd. Likte det kjempegodt, og har slukt alt vi har prøvd [emoji5]️
 
Fra 6 mnd. De fikk litt smakløs ris først, men fikk smake på omtrent alt jeg spiste etter det.
 
Et par uker før 6 mnd, da fikk han en bananbit i spisenett, stor suksess :)
 
Fikk smaksprøver (1 t-skje om dagen) fra 4 måneder ukorrigert alder. Spiste litt større posjoner med avokado og banan da hun var 6 måneder.
 
Back
Topp