Når begynte barnet i barnehagen?

M

Moderator Steffen

Guest
Hvor gammelt var barnet når det begynte i barnehagen? Hva tenker dere er den optimale alder? Er 1 år for ungt, eller er det passe? Hva tenker dere er fordeler og ulemper med tidlig vs. sen barnehagestart?
 
Kommer nok veldig an på barnet hva som er for tidlig. Frøkna mi startet rett etter hun fylte året, og hun hadde nok taklet fint å starte tidligere og evnt om det hadde vært nødvendig. Hun feier meg omtrent ut døra når jeg leverer [emoji14]
 
Eldste var 1.5 år. Hu er februarbarn og fikk ikke plass før.
Minste var 1 år.

Hadde vi kunnet velge hadde jeg venta. Syns 1 år var tidlig, 1.5 år derimot var mye bedre. Men nå var det stor forskjell på unga mine også.
Mens den ene løp avgårde og snakka, kunne den andre bare krabbe og var lite forståelig.

Men de begge hadde supre bhgstarter og begge var veldig fornøyd og glade. Er vel mer dette mammahjertet.

Ville egentlig være hjemme til 2 år. Men den kontantstøtta var langt i fra så stor som den er i dag gitt.
 
Første var 2 år og 3 mnd, og mindre var 13 mnd. Gikk kjempe fint med begge. Eneste var at største var jo så stor at hun skjønte at hun skulle være der mens vi var på jobb. Tror det er både fordeler og ulemper, uansett alder de begynner i barnehagen.
 
Eldste var 10 mnd, yngste blir nok rett over ett år. Gikk veldig fint for eldste, og vi slet med å holde følge med ham hjemme, men skulle gjerne kunnet gitt ham kortere dager lenge eller én dag fri i uken eller noe sånt.
 
Eldste var 1 år og hadde ikke noe valg da jeg måtte begynne å studere.
Neste var 2 og det var helt perfekt. Kombinerte gradert pappaperm med deltidsjobb på meg.
Det har vi planer om å gjøre med denne også :)
 
Mine har startet når de fikk plass.

Eldste har nesten to. Mellomste halvannet og drøyt halvannet

Det har gått helt fint med alle tre, litt tilvenning men trivsel
 
14 mnd var snuppa mi. Hu elsker å gå i bhg å d var absolutt ikke for tidlig for henne å begynne. Kjempe sosial unge som trenger folk rundt seg. Men d kommer selvfølgelig ann på barnet.
 
15 mnd, da var hun klar. Hun var absolutt ikke klar ved 12mnd, kunne verken gå eller gjøre seg forstått for andre. Noe hun gjør nå.
 
10 mnd var han. Gått der i 1 år nå og det har alltid gått kjempebra
 
Var 1 år og var helt klar[emoji4] nå jobber jeg der så hu var godt kjent etter mange besøk. Om det er tidlig eller ikke kommer helt ann på barnet.
 
Skal begynne når hun er ca 21 mnd :happy: Klarer ikke sende henne før, hun er fortsatt baby :dummy1:
 
1 år og 1 1/2 år. Definitivt best å begynne ved 1 år :)
 
Back
Topp