Når begynner dere å tenke på navn?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
kanskje noen har det klart allerede før man er gravid? Eller er det ved uke 12, eller ved OUL når mange får vite kjønn? Eller er du ubesluttsom og venter til barnet er ute for å se hva som passer?

Jeg begynner aktivt å lete etter aktuelle navn når jeg får vite kjønn, men har allerede nå (snart uke 11) noen aktuelle jentenavn på blokken. Har ikke begynt å diskutere med samboer enda, han synes det er for tidlig.
 
Vi har liste, og er langt ifra gravid. Veldig forskjellig smak i navn men har blitt enig om jentenavn.. guttenavn trenger litt mer tid, og dersom det blir flere jenter på en gang må vi kanskje revurdere...
 
En god stund før jeg ble gravid, under prøvingen :) Når vi fikk vite kjønnet føltes navnet veldig riktig.
 
Vi har hatt lister klare begge gangene, men valgte ikke før etter fødsel, da vi ikke ville vite hvilket kjønn barna hadde. :)
 
Tenker på navn ofte jeg. Vet ikke om skal ha flere barn engang.
Alle mine hatt navn fra vi fikk vite kjønn.
 
I første svangerskap fant vi navn noen dager etter OUL. Denne gangen fant vi navnet på vei hjem fra OUL. Brukte litt under en time på det. :)
 
Etter ordinær ultralyd har som regel vi begynt å tenke litt over navn, og alltid hatt navn klart før fødsel :happy:
 
2-3 mnd. ut i prøving. Har bestemt 3 navn som skal brukes på alle barna.
 
Relativt fort, har alltid hatt en liste med navn til og fra, selv om jeg hverken har vært gravid eller planlagt å bli det. Hehe.

Mest på guttenavn etter at faren min døde og ønske om oppkalling etter han og et par andre familiemedlemmer, men hadde aldri trodd det skulle bli en realitet. Ikke blir det det heller ettersom bolla i magen er en jente.
 
Er så vidt begynt å tenke på navn. Har prøvd å bli gravid en stund. Tenker at når vi blir gravid skal vi sitte oss mer inn i hvilke navn vi ønsker, men tror ikke jeg ønsker å lande på et navn før jeg har født :) Kan jo hende vi ombestemmer oss for hvilket navn vi skal velge løpet av svangerskapet:wideyed: Viktig å holde alle dører åpne... Og kommer garantert ikke til å si navnet til noen før h*n er født.
 
Vi hadde snakket om det før vi var (og begynte å prøve å bli) gravid, men det var bare i det abstrakte, hvilke navn vi liker og slik. Etter vi ble gravide begynte vi ganske fort å snakke om navn, men på en hehe "avslappet måte", listet navn vi liker og ulike navn vi finner rundt om kring, bedt familie og venner komme med forslag. Men ingen virkelig seriøse diskusjoner. Vi har et par jentenavn (og er ganske sikre på hva vi vil der), men guttenavn er vi lengre fra å finne noe. Så nå venter vi på OUL for å finne ut kjønn, så skal vi sette oss ned og virkelig tenke oss om.
 
Vi finner ikke navn.. venter en jente i juni. Har tenkt på navn siden oktober:eek:
 
Har tenkt på hvilke navn jeg syns er fine siden vi startet å prøve for 2 år siden, men tørte ikke å tenke seriøst på det før etter uke 12.
 
Vi hadde mange forslag i svangerskapene, men navn har de ikke fått før etter fødsel. Eldstemann fikk et navn vi ikke hadde tenkt på som et alternativ i det hele tatt mens han lå i magen. Til minstemann hadde vi 3-4 alternativer etter fødsel, og storebror fikk velge. Vi ble veldig fornøyd!
 
Tror jeg er navnegal jeg... [emoji85][emoji23]
Vi er enige om å begynne å prøve på nr 3 nå i mai, og jeg er i full gang med navnjakt og noterer fine navn jeg kommer over til begge kjønn [emoji23]
 
Det går ganske fort du, omtrent i det jeg står med positiv test i hånden. Ikke landet på navn før ungen er ute da. Hehe. Men gøy å tenke, plukke ut noen og vrake andre.
 
Foreløpig ikke tenkt på noen navn... realiteten gikk vel ikke opp for meg før idag, da alt var fint ved tul 11+6. Vært redd for å glede oss for mye da det endte i ma sist... tror vi blir å tenke på navn da vi får vite kjønnet:)
 
Vi diskurerer navn i i gjennom hvert svangerskap. Nr 1 ble vi enig om navn ca 6mnd ut i graviditeten. Nr fikk navn dagen hun ble født [emoji4] diskuterer enda navn på han i magen[emoji170]
 
Back
Topp