Når barnet har spysyken

Jeg stresser ikke med mat. Spysyke pleier som regel å gå ganske fort over i tillegg. Serverer stort sett salte pinner, chips, ritzkjeks og drikke. Og is.
 
Hva pleier de å ville ha?
Det varierer.

Yngstemor har etter rapportene i går blitt hentet fra bhg pga oppkast. Men hun ville ha grillpølser tll middag. Og kastet ikkr opp mer hjemme, man da magen ikkr var bra. Hun er 2,5 år så hvem vet. Jeg er jo i Danmark så det er mannen som styrer skuta hjemme.

Vanligvis vil de ikke ha så mye og det er helt greit. Sånn babysmoothie på pose har i en del år vært greia for syke barn hos oss. Næring og drikke i et. Og skrukork når de ikke orker hele.
 
Blander farris og eplejuice. Og så får hun french fries eller noe annet salt.
Hun får spise det hun vil ha når hun har omgangssyken.
 
Hovedfokus på væske. Gir de det de vil drikke, enten det er vann, juice, saft, brus eller melk.

Stresser ikke med mat, så lenge de får i seg væske så er det viktigst. De legger på seg igjen etterpå når de blir friske.

Men har gjerne noe salt potetgull, kjeks ol til de
 
Syns det er greit at de ikke spiser jeg, da er det ikke så mye å spy ut igjen [emoji85]
Har aldri stresset med mat i de 1-3døgnene det varer, de får det de har lyst på, og vil de ikke ha noe så slipper de. Saftis og slush pleier jeg prøve om de får i seg lite væske.
 
Syns det er greit at de ikke spiser jeg, da er det ikke så mye å spy ut igjen [emoji85]
Har aldri stresset med mat i de 1-3døgnene det varer, de får det de har lyst på, og vil de ikke ha noe så slipper de. Saftis og slush pleier jeg prøve om de får i seg lite væske.

Hehe, tenker litt det jeg også. Litt lettere å spy cola en gryterett x)
 
Potetskruer og capri sonne.
Og kun det. Men det er greit. Det tar seg opp når ungen er frisk igjen.
 
Får akkurat det de vil ha. Mariekjeks, french fries (chipsen) cola, sprite uten kullsyre, tom og jerry kjeks. Saft-is og vann med isbiter..
 
Kommer jo selvfølgelig veldig an på alder, temp ute og vekt i forhold til høyde og alder, men nå er min litt over 2 år, og er stor for alderen, han er normalvektig, men han er høy og tung som en på 3 år, så når han er syk, om det er omgangssyke eller kraftig forkjølelse eller andre ting som gjør at han ikke vil spise så presser jeg han ikke. Han er frisk i utgangspunktet og de fleste friske tåler en sykdomsrunde, så jeg tilbyr alltid, og gjør litt ekstra for å få i han væske, men vil han ikke ha mat tvinger jeg ikke, noe får han i seg, om det er kjeks, smoothie, potetløv el.
 
Jeg tilbyr, men tvinger ikke. Her tok det en uke før han spiste mer enn smuler, gikk fint det og :)
 
Back
Topp