Når barna nekter å sovne

Vi har lagt oss sammen med ungene for å roe dem ned. Hadde ekstra voksenseng på rommet til de var store nok til å finne roen selv. Senest i dag la jeg meg sammen med seksåringen for å roe ham ned, han trenger bare fem minutter nå for å avslutte dagen med litt kos og prat. Noen ganger trenger også tiåringen min det, og det er bare koselig.
Ellers tenker jeg kanskje at toåringen din kanskje burde sovet litt mer i barnehagen? Vi har aldri hatt soverestriksjoner i barnehagen bortsett fra at minstemann ikke burde sove etter kl 14 etter fylte fire år (han hvilte eller sov hver dag gjennom hele barnehagetiden).
 
Vi har lagt oss sammen med ungene for å roe dem ned. Hadde ekstra voksenseng på rommet til de var store nok til å finne roen selv. Senest i dag la jeg meg sammen med seksåringen for å roe ham ned, han trenger bare fem minutter nå for å avslutte dagen med litt kos og prat. Noen ganger trenger også tiåringen min det, og det er bare koselig.
Ellers tenker jeg kanskje at toåringen din kanskje burde sovet litt mer i barnehagen? Vi har aldri hatt soverestriksjoner i barnehagen bortsett fra at minstemann ikke burde sove etter kl 14 etter fylte fire år (han hvilte eller sov hver dag gjennom hele barnehagetiden).
Vi legger oss med ungene her også for å roe dem ned (bare tull etter mine foreldres mening). Ulempen er at mens storebror fort finner roen og sovner på 5-15 min så styrer lillebror noe så utrolig og bare herjer i det be uendelige. Uansett om vi ligger i sengen med han eller ei. Går vi ut kommer han ut til oss. Er vi på rommet bare tuller han og herjer og sutrer/gråter om vi legger han ned og gir beskjed at nå er det sovetid. Han er bare 23 mnd og ikke så mye språk ennå så blir ikke så mye prating. Nattakos og ett par sanger. Men han finner ikke roen til å lese bok eller synges for siden han bare kaver og herjer. Bruker fort 40-60 min bare på å roe han nok ned på kveldene i sengen for å få han til å sovne. Og da går det yttereliggende 30-60 min på å få han til å sovne. Å legge han i vogn hvor han sovner kjapt funker ikke da han våkner til om vi flytter på han og den ikke er så god å ligge en hel natt i for en som ligger urolig ila natten
 
Når storebror i huset hadde sånn periode så hjalp det med en vannflaske i senga han kunne drikke av... fikk det som tips av en i barnehagen og det funka supert. Satt flaska bare i hjørnet av senga...
 
Back
Topp