Når babyen ikke vil ha fast føde

Ikke i bruk

Forumet er livet
Går ikke introduksjonen av fast føde så enkelt som du så for deg? Her er tipsene du trenger!


Babyen lukker munnen, dytter maten ut igjen eller brekker seg. Lyder det kjent? Faktisk er det helt normalt, og bare å forvente. Fram til nå har nemlig babyen hatt en refleks som tilsier at alt som ikke er flytende, er potensielt skadelig, og skal ut av munnen igjen.

Les hele artikkelen her

Når begynte deres barn med fast føde? Hvordan gikk det?
 
Begynte med smaksprøver da hun var 5 mnd. Men det har ikke gått bra . Hun er bare ikke interessert i fast føde overhode. Har prøvd alt mellom himmel og jord.

Nå er hun straks 6.5 mnd og jeg får kanskje i henne et par skjeer pr dag :p

I dette tempoet er hun komfirmant før hun spiser en hel posjon av noe som helst
 
Hun begynte med smaksprøver da hun var 4 mnd. Oppe i en full porsjon grøt ved 5 mnd, og nå ved 6 mnd spiser hun 2 måltider fast føde pr dag.

Derimot har hun begynt å boikotte melk, så jeg må lure i henne så mye som mulig på natt og morgen for å være sikker på at det blir nok væske
 
Begynte med smaksprøver da hun var 5 mnd. Men det har ikke gått bra . Hun er bare ikke interessert i fast føde overhode. Har prøvd alt mellom himmel og jord.

Nå er hun straks 6.5 mnd og jeg får kanskje i henne et par skjeer pr dag :p

I dette tempoet er hun komfirmant før hun spiser en hel posjon av noe som helst
"Godt" å høre at vi er flere.... men papir spiser hun, med stort engasjement!
 
Litt over 5 mnd, og spiser nå to grøtmåltider med fruktmos/sviskemos om dagen, evt bytter ut ene med gulrot/potet etc. Vi sliter også med å få i henne melk etter vi begynte med fast føde. Om hun våkner i løpet av natten, eller første måltid om morgenen går helt fint, men så blir det mindre og mindre hun vil ha av melk utover dagen. Før hun legger seg er det ikke uvanlig at hun ikke tar noe melk i det hele tatt.
 
Back
Topp