Når 2 vil bli 4

Det er i grunn en ganske rar følelse å få positiv test allerede nå. 2,5 mnd etter MAen. Rimelig surrealistisk å gå fra infertil til fertil, særlig på denne måten. Jeg tror nok vi er av kategorien som hadde falt innunder uforklarlig infertile, hadde vi kommet skikkelig i gang med utredningen. Og veldig snodig følelse å få positiv test på min datters bursdag OG 9 mnd etter jeg fikk min første positive test på 2 år. Mange rare tanker i hodet. Men, jeg krysser fingrene for at denne er frisk og fin, og at vi kommer i mål til jul.
 
Ja, utfra forventet el så blir det ca 8- januar
 
Dagens test ikke veldig mye sterkere enn gårsdagens. Kanskje en nyanse. Vet ikke helt hvor mye jeg skal fortsette å teste, for jeg vet jo at det til syvende og sist ikke har noen ting å si om de blir sterkere innen en viss tid. Går det ikke er det liksom ikke testene som gir svar på det. Men foreløpig er jeg helt beroliget. 12 dpo i dag..
 
Streken blir gradvis sterkere. Det er hyggelig ;) Ingen nevneverdige symptomer enda..

Men tusen takk, damer! For de utrolig hyggelige gratulasjonene :D
 
Dette er helt fantastisk!! :D :D
 
Må bare spørre deg her. det programmet du anbefalte meg til nn, hva het det igjen? har byttet pc også husker jeg ikke hva det heter:p skal ha nn heldagsprøve i dag, og hadde vært greit å bruke det.
 
Må bare spørre deg her. det programmet du anbefalte meg til nn, hva het det igjen? har byttet pc også husker jeg ikke hva det heter:p skal ha nn heldagsprøve i dag, og hadde vært greit å bruke det.

Har jeg anbefalt et nynorskprogram?? Hmmm... Kan ikke huske... Men jeg er selv veldig glad i sprakradet.no, men vet ikke om det er det jeg har anbefalt. Det er forsåvidt ikke et program, så det er kanskje ikke det.. :p
 
I dag er jeg 16 dpo, og jeg sved av en digital med ukesindikator.. Den viste gravid 2-3.. FOR EN BEFRIELSE! Jeg hadde gruet meg skikkelig til å ta den og så for meg at det skulle komme 1-2, men nei da.. Ingen grunn til å grue seg. ;) Første mentale milepæl nådd. Nå er det bare å bestille tidlig ul hos gynekologen min. Til han skulle jeg egentlig etter min første menstruasjon, men kom aldri så langt.. Litt mer lettet i dag, og håper dette går veien. 1% sannsynlig at det ikke skal gå bra denne gangen. 99% sjanse for at det skal gå bra..

Jeg er litt sånn uplassert for tiden. Jeg vil ikke ordentlig inn på desember, for jeg orker ikke ta innover meg alle dem som mister. Det har skjedd noe med meg der. Jeg har fått et lokk på hjertet mitt, på en måte. Og jeg hører ikke til FS.. Men jeg henger nå litt her og har dagboken min her frem til jeg vet at dette går veien og desember mer eller mindre er satt...
 
Hvordan går det med deg og den lille?? :)

Så koselig at du spør :) Jeg har det bare bra. Den lille også, håper jeg. Må få rotet meg til å bestille en tidlig ultralydtime. Men husker plutselig ikke hvilken uke det var best å gjøre slikt i. Gullfiskhjerne og "dørstokkmila" på en og samme tid! :p Veldig rart i grunn, hvor rolig jeg er denne gangen. Vet ikke om det er bra eller dårlig.. Hvordan går det med deg? Har du begynt å få mage enda? :)
 
Så koselig at du spør :) Jeg har det bare bra. Den lille også, håper jeg. Må få rotet meg til å bestille en tidlig ultralydtime. Men husker plutselig ikke hvilken uke det var best å gjøre slikt i. Gullfiskhjerne og "dørstokkmila" på en og samme tid! :p Veldig rart i grunn, hvor rolig jeg er denne gangen. Vet ikke om det er bra eller dårlig.. Hvordan går det med deg? Har du begynt å få mage enda? :)

Det var godt å høre :) Hvis dere er ute etter å se kun hjerteslag, holder det å vente til slutten av uke 6, helst uke 7.. Men hvis dere har lyst til å se litt mer og hvor sjansen er større for at den lille klarer seg, vent til uke 9, altså fra 8+0 utover. Og selvfølgelig får dere se enda mer i uke 12-13. Spørsmålet er vel hvor lenge dere klarer å vente. Og denne gangen vet du jo hvor du skal og slipper og styre med å finne en gyn, eller? Men book time daaaa :p

Alt bra her! Mye liv om dagen og det sammen med fine mål osv på OUL har senket skuldrene, men ikke helt :p Neste milepæl er 24 uker :) Magen er svær, altfor svær allerede! Sitat svigermor: "Herregud, hvor svær har du tenkt til å bli???" Sier hun mens hun måper og stirrer på magen, så eh.... Ja, dette bli tidlig et fysisk tungt svangerskap :p
 
Det var godt å høre :) Hvis dere er ute etter å se kun hjerteslag, holder det å vente til slutten av uke 6, helst uke 7.. Men hvis dere har lyst til å se litt mer og hvor sjansen er større for at den lille klarer seg, vent til uke 9, altså fra 8+0 utover. Og selvfølgelig får dere se enda mer i uke 12-13. Spørsmålet er vel hvor lenge dere klarer å vente. Og denne gangen vet du jo hvor du skal og slipper og styre med å finne en gyn, eller? Men book time daaaa :p

Alt bra her! Mye liv om dagen og det sammen med fine mål osv på OUL har senket skuldrene, men ikke helt :p Neste milepæl er 24 uker :) Magen er svær, altfor svær allerede! Sitat svigermor: "Herregud, hvor svær har du tenkt til å bli???" Sier hun mens hun måper og stirrer på magen, så eh.... Ja, dette bli tidlig et fysisk tungt svangerskap :p

Ja, jeg tenker at jeg først vil se at fosteret er kommet over uke 5/6, det hadde vært fint :p Men så er det alle disse røde dagene fremover og egen timeplan som gjør at jeg ikke rekker før ETTER 17. mai. Det føltes lenge til.. ;) Jeg vet hvor jeg skal gå og jeg tror i grunn jeg kan få tett oppfølging hvis jeg ønsker. Sist var jeg jo tidlig ute med alt, søke fødeplass, få legetime osv. Nå har jeg liksom ikke gjort noen ting, og ikke har jeg surret meg til noe heller. Kanskje jeg skal ringe gyn i dag.. Vi får se. :p

Oj, er du så stor? Så koselig!?! :) Var du stor forrige gang og? Fint med mage da :D :p
 
Back
Topp