Når 2 blir til 3 <3

Juni16+desember18<3

Glad i forumet
Jeg er ny her. Første gangen jeg er gravid:):) fortsatt utrolig rart å høre meg selv si det!! I dag er jeg 6+2, så fremdeles veldig nytt, men sååååå spennende! !:) selv om jeg gjerne skulle hoppet over disse første mnd! Vært utrolig oppblåst i flere uker nå og kvalmen kom som et godstog for to dager siden.. prøvd ingefær men synes ikke det funker. . Noen som har råd? Prøver å finne ting å spise, men vet jo ikke lenger hva jeg liker. . Ingenting smaker som det pleier... Jeg sliter en del med stoffskiftet mitt så er det som kalles en risikograviditet, utrolig skummelt! Må liksom sjekke hver gang jeg er på do om jeg blør eller om noe som helst ikke er som det skal. Tror jeg har tatt 5 tester etter jeg fant ut at jeg var gravid bare sånn for sikkerhetsskyld Har kun fortalt til foreldrene våre ennå.. men blir jo sprø av å ikke kunne snakke om det! Noen som har litt forslag til hva slags mat som kan være enkel og god, hva som hjelper mot følelsen av å være en luftballong og kvalmen? Det her ble mye på en gang, men håper noen kan komme med noen tips :)
 
Oioioi, det her blir jo verre for hver dag som går! Har funnet ut at frossen saft hjelper mot kvalmen , men det er jo så himla mye jobb:banghead: Forslag til enklere måte å få til dette på??

Og jo, Første legitime i morgen!!!! Utrolig spent, vet ikke hva han kommer til å gjøre eller sjekke osv, men da begyner det å bli litt mer virkelig. Er da 7 uker (6+5) ifølge kalkulatoren. Noen som kan svare meg i dag på om det er noe jeg må huske på til i morgen? Noe jeg må forberede eller ha med?:)
 
Gratulerer!! :D Første gang jeg er gravid også så vi har en spennende tid foran oss med sikkert mange spørsmål. Nå har jeg vært så heldig å sluppet unna kvalmen så langt men jeg har fått råd om tørr kjeks, grønne epler og drikke masse vann. Og huske å spise lite og jevnlig. Også er det sea-bånd som du får kjøpt på apoteket:happy: Jeg hadde legetime på torsdag var også 6+5 da, vi snakket bare en del, jeg hadde med meg en urinprøve i tilfelle men fikk ikke bruk for den. Men siden du sliter med stoffskiftet så kan det jo hende du skal ta litt tester og sånn. For å få flere svar og fra andre som kanskje har gått eller går igjennom det samme burde du legge det ut på forumet også ;) Lykke til hos legen!
 
Takk:) Ja, det er spennende, skummelt og uvirkelig alt på en gang :nailbiting: Har prøvd de sea båndene fra apoteket, de tok ikke toppen av det engang! Men hvis det kommer, så prøv iskald drikke, gjerne frossen:) OK, blir spennende å se hva han sier. Men alt det med stoffskiftet tar de på sykehuset så regner ikke med han skal innpå det i morgen. Takk, lykke til du også :)
 
Og da skriver jeg igjen gitt... Deilig å få det ut selv om jeg ikke kan snakke med andre rundt meg om det da vi vil vente med å si noe. Men blir sprø av denne kvalmen, men også bekymret fordi jeg nesten ikke får i meg annet enn riskaker og potetgull... Noen som har råd til mat som går lett ned og fremdeles er sunnt? Varm mat går som regel dårlig om dagen Bare tenker på at det er verdt det til slutt:):)
 
Back
Topp