Når åpner telefonen hos ditt legekontor?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Litt inspirert av en annen tråd, og dels fordi vi lurte på om vi må ringe legen i morgen ang mellomste.

Her er det ikke noe timebestilling på nett. Eller jo, men ikke akutte. Bare planlagte og reelt sett ligger det ikke timer tilgjengelig i appen men de har om man ringer.
For sånt som ikke haster på dagen altså

Men, så er det da disse gangene ungene er syke eller har noe som skulle vært sett på av en lege. Og jeg vet vi får time samme dag om vi ringer. Hos vakthavende. Funker fint det.

Men telefontiden er fra 8.30 dt: Nei, jeg TROR det er 8.30 hver gang. Det er 9
I tilfeller hvor ungen ikke er så syk at skole utgår (mellomste nå har bare et utslett som ikke går bort) må man først levere på skolen. Deretter begynne å ringe (mens man kjører til jobb) og så varsle skolen om når det ble time og håpe den ikke er så tidlig at man bare må snu....

Alle andre jeg hører om så åpner de 8?
 
Last edited:
8.30 og 9.00, husker ikke i huet hvem dager de åpner når, ikke så ofte vi trenger akutt time :p
 
9.00 tror jeg
Kan bestille time på sms da, men får ikke svar før etter 9
 
Her åpner de 9 på tlf. Kan man ikke be om å få komme litt senere da?
Hos oss er dropintimene tidligst i lunsjen.
 
Bare jeg som finner der upraktisk ?

Dette kombinert med praksisen om at unger så godt som alltid får time på dagen (ringer du så er det vel en grunn) gjør det jo slitsomt å ikke få det avklart før dagen er igang

Og ja. Vi er nå til legen med en eller flere av ungene noen ganger i året og nesten aldri på planlagte timer. Så det inntreffer ofte nok til at det irritere meg bitte litt.
 
Bare jeg som finner der upraktisk ?

Dette kombinert med praksisen om at unger så godt som alltid får time på dagen (ringer du så er det vel en grunn) gjør det jo slitsomt å ikke få det avklart før dagen er igang

Og ja. Vi er nå til legen med en eller flere av ungene noen ganger i året og nesten aldri på planlagte timer. Så det inntreffer ofte nok til at det irritere meg bitte litt.
Aldri tenkt på det som et problem i grunn
 
Kl 9.

Ved bestilling på sms får vi time innen en uke. Ihvertfall slik det har vært til nå. De foretrekker timebestilling på sms om det ikke haster, da må man ringe tidlig. Har også hendt jeg har vært innom litt senere, og fått time samme dag selv om jeg ikke har forventet det.
 
Her åpner de 9 på tlf. Kan man ikke be om å få komme litt senere da?
Hos oss er dropintimene tidligst i lunsjen.
Det er en lege som har vakt så drop-in-timer er sånn forløpende hele dagen, dvs ikke noe fast mønster på dem. Kan be om å få komme senere men spørs hva som er ledig selvsagt (legekontoret vårt er kommunelegekontoret og derved kommunens legevakt på dagtid, derav denne legen med vakt som har noen egne pasienter denne dagen men vakt i tillegg)
 
Tidligere åpna de tlf for time på dagen kl 0815.

Men nå åpner de ikke verken tlf eller legesenteret før 0830. Kommer som regel inn samme dag om det trengs :)
 
Telefon og åpningstid er 08.00.
 
Åpningstid er 8 her også og man kan ha en planlagt time kl 8

Men de åpner ikke kontoret og telefonen før 8.30
 
08:20
 
Ups er visst fra 8, vi sender bare sms så måtte sjekke på hjemmesiden
Ups, jeg også.

Det er åpent fra 8, men telefontid fra 9 faktisk.

Jepp. Det er uprakrisk sent
jeg pleier nesten hver gang å TRO at det 8.30 og møte tlefonsvareren.
 
Last edited:
8.30-930 er forbeholdt de som må ringe å få akutte timer og så normal telefon etter det.
Aldri trengt akutt time uten at det har vært sykedaggrunn så ikke tenkt på det som et problem
 
Jeg vet ikke når de åpner for telefon, men jeg har fått melding på helserespons 7.38 faktisk, og før 8 flere ganger.

Så mulig de her svarer på alle henvendelser der før de åpner telefonen. Jeg vet de helst vil ha henvendelser på helserespons iallefall.
Lenge siden jeg har ringt om morran.
 
Telefontid 8-10 og 12-14.
 
Back
Topp