Nå må vi vel snart få noen flere fødsler her inne?!

Jeg har veldig dårlig erfaring med stripping. Det førte til tidlig vannavgang og dermed en veldig lang og vond fødsel på 40 timer med store smerter uten pause (riene blir ofte vondere når vannet har gått først). Det skjer ikke med alle som blir strippet, men det er mye større sjanse. For stripping irriterer vevet før det egenltig er klart. Så jeg kommer ikke til å be om stripping denne gangen
Ja, jeg har hørt at det kan bli vondere på samme måte som med igangsettelse.
Fødselen startet med vannavgang sist og jeg fikk intense rier når de først kom..

40 timer er veldig lang tid! Min tok 26 timer fra vannavgang.
 
Har ikke termin før 27 juli.. Så blir nok en liten stund til fødsel på meg. Men de andre kom før termin, så håper han her også gjør det. Har mye kynnere og nedpress. Kjennes ut som jeg går med hodet mellom beina[emoji85]
 
Jeg har en slags tvangstanke gående.. datoer mellom 20-30 plager meg. Ikke spør hvorfor, vet jeg er rar.. så nå håper jeg nesten jeg bikker Juli.. termin 11 og egentlig liten sjangs for å føde før tiden.
Jeg har et ks, en 2 dager før, en 11 dager før etter modninsgsakupunktur og litte granne lakserolje og siste man kom 1 dag før.
Nå får jeg 3 under 3år så spent hvor lenge kroppen holder faktisk:confused013

Har ekstrem modning føles det ut som. Tør ikke gå i butikken for plutselig og uten forvarsel svikter en fot eller et skikkelig stikk iler nedover underlivet og gjør meg handlingslammet noen sekunder.. og sammen med de stønna så sømmer det seg ikke:wtf:hahah..
Kjenner på murringer både i magen og ryggen så veldig spent på hvor lenge jeg går.
Er jo rimelig klekkeklar selv om jeg gruer meg også.. men ska bli godt å bli ferdig med bekkenløsning nå. Er helt ødelagt!!
 
Men på en annen side hadde jeg vært glad for å få i juni også.. akkurat som dere pga de nye reglene. Mannen min kommer ikke til å ta 15 uker.. så utrolig irriterende at staten blander seg inn!
 
Det mener jeg også!

Jeg er 38+2 og prøver så godt jeg kan :p sist fødte jeg dagen før termin, men håper å føde litt tidligere denne gangen slik at det blir i juni :p

Jordmor har sagt hun kan strippe meg 3 ganger neste uke (mandag, onsdag og fredag). Håper det hjelper. Noen med erfaring med det?

Ikke gjør det før du er moden nok. Ellers fører det bare til maserier!! [emoji28]
 
Jeg er så sykt lei...og ekstra lei akkurat i dag. Skal inn på kontroll i morgen og vurderer dypt alvorlig å spørre om hun kan sjekke modning/strippe meg om det er klart for det selv om det er litt tidlig...
 
38 uker og veldig lyst til å føde og bli ferdig.:) Har veldig nedpress og mye kynnere og mensmurringer så jeg håper noe skjer snart.:)
 
Det mener jeg også!

Jeg er 38+2 og prøver så godt jeg kan :p sist fødte jeg dagen før termin, men håper å føde litt tidligere denne gangen slik at det blir i juni :p

Jordmor har sagt hun kan strippe meg 3 ganger neste uke (mandag, onsdag og fredag). Håper det hjelper. Noen med erfaring med det?

Jeg ble strippet på termindatoen med første, fødte dagen etter. Hadde en fin og rask fødsel :)

Lykke til!
 
Jeg skal på føden på fredag for andre runde med modningsakupunktur. Har merket veldig kynnere og nedpress siden sist. Håper jo veldig å bli ferdig snart. Er utrolig ukomfortabel for tiden og alt gjør vondt. Får ikke sove pga smerter i bekkenet og generelt i hele kroppen. Kjenner jeg er veldig sliten nå. Hvis jeg må fortsette slik lengre kommer jeg ikke til å ha krefter til fødsel. I dag er jeg så sliten at jeg begynte å gråte bare for at jeg kom på at jeg måtte innom butikken å kjøpe dopapir.
 
Jeg ble strippet på termindatoen med første, fødte dagen etter. Hadde en fin og rask fødsel :)

Lykke til!
Så bra :) Takk :)

Ikke gjør det før du er moden nok. Ellers fører det bare til maserier!! [emoji28]

Gynekologen sjekket litt på mandag. Hadde 1,5 cm lang tapp og 1 cm åpning. Ville strippet om det var helt klart, men tok en delvis stripping sa han. men det ga ingen rier eller noe. Men lurer på om slimproppen gikk den natten. Har ikke merket noe annet da
 
Jeg vil bare tipse litt.
Skrekk film ol kan ha en real modningseffekt da den vil få opp afrenalin nivået. Adrenalin starter ikke fødselen, men når man sover etterpå produserer man desto mer oksitocin for gjenvinne velvære under søvn som kan være med å modne... var min jordmor som nevnte dette for mange år siden. Sitter og vurderer om jeg skal prøve:)

Ellers vil de fleste få murringer om man stimulerer brystvortene, men det viste nok de fleste her:)
 
Termin 5. så håper snart det kan være min tur, men føler meg heller ikke klar helt enda. Vi er midt i flyttekaos, men begynner endelig få ting litt på plass:p Litt deilig for det får dagene til å gå litt fortere selv om det er veldig begrensa hva jeg orker gjøre. Føler ingen tegn på at fødsel begynner nærme seg heller så ser for meg jeg blir overraska når det først skjer noe:hilarious:
 
Jeg skal på føden på fredag for andre runde med modningsakupunktur. Har merket veldig kynnere og nedpress siden sist. Håper jo veldig å bli ferdig snart. Er utrolig ukomfortabel for tiden og alt gjør vondt. Får ikke sove pga smerter i bekkenet og generelt i hele kroppen. Kjenner jeg er veldig sliten nå. Hvis jeg må fortsette slik lengre kommer jeg ikke til å ha krefter til fødsel. I dag er jeg så sliten at jeg begynte å gråte bare for at jeg kom på at jeg måtte innom butikken å kjøpe dopapir.
Jeg fikk akupunktur i går og i dag for modning. Merkelig nok sov jeg som en unge i natt, for første gang på flere uker. Har hatt så fryktelig vondt i bekkenet om natta og det har vært nærmest umulig å finne en ok sovestilling mer enn 1 time av gangen. Så jeg er spent på om jeg sover like godt nå til natten. Håper det :) Skal få akupunktur igjen i morgen tidlig.
Om jeg modnes er jeg mer usikker på. Er førstegangs så aner egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter. Har kynnere, stikninger og det kjennes mange ganger ut som hun dunker hodet mot åpningen. Men sånn har det igrunn vært noen uker.
Kjempespennende tid fremover :) Min mor og søster har begge født et par uker før termin, så jeg håper jeg også får før termin 10 juli :)
Håper du også får snart så du blir kvitt plagene dine og får møte skatten <3
 
Jeg fikk akupunktur i går og i dag for modning. Merkelig nok sov jeg som en unge i natt, for første gang på flere uker. Har hatt så fryktelig vondt i bekkenet om natta og det har vært nærmest umulig å finne en ok sovestilling mer enn 1 time av gangen. Så jeg er spent på om jeg sover like godt nå til natten. Håper det :) Skal få akupunktur igjen i morgen tidlig.
Om jeg modnes er jeg mer usikker på. Er førstegangs så aner egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter. Har kynnere, stikninger og det kjennes mange ganger ut som hun dunker hodet mot åpningen. Men sånn har det igrunn vært noen uker.
Kjempespennende tid fremover :) Min mor og søster har begge født et par uker før termin, så jeg håper jeg også får før termin 10 juli :)
Håper du også får snart så du blir kvitt plagene dine og får møte skatten <3
Vi har termin samme dag :)
Ingen av mine barn har kommet før termin. Men så har jeg aldri prøvd akkupunktur og diverse kjerringråd for å få ut baby tidligere. Har latt naturen gå sin gang. Så er veldig spennt på om hun er villig til å komme tidligere.
 
Vi har termin samme dag :)
Ingen av mine barn har kommet før termin. Men så har jeg aldri prøvd akkupunktur og diverse kjerringråd for å få ut baby tidligere. Har latt naturen gå sin gang. Så er veldig spennt på om hun er villig til å komme tidligere.
Jeg hadde ikke hørt om modningsakupunktur. Var jordmor som foreslo det når jeg ringte føden i helga pga rosafarget utflod. Siden jeg har hatt så vondt og sovet så lite var jeg villig til å prøve alt. Angrer ikke, selv om det ikke er tegn til fødsel. Håper jeg får enda flere timer hvis det drøyer. Alle jordmødrene her setter nåler, så det er lettvint :)
 
Har dato til planlagt ks, men etter at slimproppen gikk igår så får vi se om jeg går til den datoen eller om noe skjer før og det blir et akutt snitt i stedet... [emoji4]
 
Jeg skal føde på mandag (selv om termin er 4.juli), så da skjer det noe hvertfall :p
 
Jeg og føder forhåpentligvis på mandag:) men ser det er jo komt inn noen noen nye på fødetråden som er festet [emoji16]
 
Jeg og føder forhåpentligvis på mandag:) men ser det er jo komt inn noen noen nye på fødetråden som er festet [emoji16]

Skal du igangsettes mandag? Husk det tar noen dager som regel, slik du ikke blir skuffa! Jeg ble igangsatt sist på en mandag, og fødde torsdag! Du må regne med 2-3 dager[emoji8]
 
Back
Topp