Nå må vi vel snart få noen flere fødsler her inne?!

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
10 dager til juli, nå må det vel snart starte en fødeboom her?! Selv er jeg bare 36+2, men følger spent med på dere andre :)
 
Jeg og håper det snart blir litt action med fødsler nå:) Venter i spenning[emoji4]
 
Er såå spent på alle babyene vi har venter på her inne over så mange måneder![emoji16]
Er 37+6 og drømte i hele natt at det ble fødsel, men er førstegangs og belager meg på max overtid[emoji85]
 
Prøver så godt jeg kan ;)
Hodet er festa (selv om jeg er andregangs), menstermin er 30. juni (UL-termin 4. juli) og jeg fødte på menstermin med første selv om den var fire dager før UL-termin da også!

Også har jeg samme symptomer nå som i dagene før min første fødsel. Masse appetitt og matlyst, nedpress og mye smerter nederst i symfysen, mer hormonell og energisk og sover dårlig.

Jeg ønsker meg veldig å føde i juni så kryss fingrene for meg a :D

38+5 i dag
 
Prøver så godt jeg kan ;)
Hodet er festa (selv om jeg er andregangs), menstermin er 30. juni (UL-termin 4. juli) og jeg fødte på menstermin med første selv om den var fire dager før UL-termin da også!

Også har jeg samme symptomer nå som i dagene før min første fødsel. Masse appetitt og matlyst, nedpress og mye smerter nederst i symfysen, mer hormonell og energisk og sover dårlig.

Jeg ønsker meg veldig å føde i juni så kryss fingrene for meg a :D

38+5 i dag

Krysser alle fingrer og tær for deg[emoji4] Spennende at du merker mange av de samme symptomene som sist! Hold oss oppdatert [emoji4]
 
Jeg vil også føde i juni! 38+5 og tredjegangsfødende. Har egentlig ikke noen spesielle symptomer på at det nærmer seg, annet enn datoen‍♀️ Men kan ikke huske jeg hadde det sist heller...
 
37+5 i dag og begynner å bli greit klar :p
Men som førstegangs fødende så regner jeg med overtid :/ menstermin 5juli ul termin 9 juli så får se da..
 
Det mener jeg også!

Jeg er 38+2 og prøver så godt jeg kan :p sist fødte jeg dagen før termin, men håper å føde litt tidligere denne gangen slik at det blir i juni :p

Jordmor har sagt hun kan strippe meg 3 ganger neste uke (mandag, onsdag og fredag). Håper det hjelper. Noen med erfaring med det?
 
Jeg har termin 6juli, men er så lei og håper han kommer før :p mye tegn til modning denne gangen, men man vet jo aldri. Går jeg helt til termin tipper jeg han bikker 4kg og :hilarious: fikk jo beskjed på vekstestimering sist uke at ungen var rundt 3,3 kg
 
Jeg settes i gang onsdag neste uke. Kan jo risikere å bli 1. juli, men mest sannsynlig blir det jo da junibarn. Blir vel noen her som føder før den tid - spennende [emoji16]
 
Jeg har ikke termin før 17. Juli, så har ingen forhåpninger om juni-baby her. Jeg er førstegangs, så tror heller det blir slutten av juli. [emoji85]
 
Prøver så godt jeg kan ;)
Hodet er festa (selv om jeg er andregangs), menstermin er 30. juni (UL-termin 4. juli) og jeg fødte på menstermin med første selv om den var fire dager før UL-termin da også!

Også har jeg samme symptomer nå som i dagene før min første fødsel. Masse appetitt og matlyst, nedpress og mye smerter nederst i symfysen, mer hormonell og energisk og sover dårlig.

Jeg ønsker meg veldig å føde i juni så kryss fingrene for meg a :D

38+5 i dag
Krysser! Blir spennende å følge med [emoji4]
 
Jeg har ikke termin før 17. Juli, så har ingen forhåpninger om juni-baby her. Jeg er førstegangs, så tror heller det blir slutten av juli. [emoji85]
19. juli her, så har gitt opp junibaby. Men vi har allikevel funnet en fin løsning på permisjonen som innebærer at både jeg og pappaen får vært lenge hjemme. Så det blir bra uansett. Men jeg skjønner alle som vil føde før de nye reglene, for noen møkkaregler altså!
 
Jeg har termin 14/7 og er andregangs men tviler på at jeg føder i juni. Sist gikk jeg 11 dager over tiden.
Følger også spent med på dere andre. Ikke lenge igjen for noen av oss da egentlig. Juli er jo rett rundt hjørnet [emoji7][emoji7]
 
Det mener jeg også!

Jeg er 38+2 og prøver så godt jeg kan :p sist fødte jeg dagen før termin, men håper å føde litt tidligere denne gangen slik at det blir i juni :p

Jordmor har sagt hun kan strippe meg 3 ganger neste uke (mandag, onsdag og fredag). Håper det hjelper. Noen med erfaring med det?
Jeg har veldig dårlig erfaring med stripping. Det førte til tidlig vannavgang og dermed en veldig lang og vond fødsel på 40 timer med store smerter uten pause (riene blir ofte vondere når vannet har gått først). Det skjer ikke med alle som blir strippet, men det er mye større sjanse. For stripping irriterer vevet før det egenltig er klart. Så jeg kommer ikke til å be om stripping denne gangen
 
Jeg har ikke termin før 17. Juli, så har ingen forhåpninger om juni-baby her. Jeg er førstegangs, så tror heller det blir slutten av juli. [emoji85]
Men man vet aldri :) husker alle sa det til meg også, men jeg fødte jo 4 dager før termin. Statistisk sett føder faktisk 60% før eller på termindatoen. Men man risikerer jo også å gå opptil 2 uker over. Alt er vanlig :)
 
19. juli her, så har gitt opp junibaby. Men vi har allikevel funnet en fin løsning på permisjonen som innebærer at både jeg og pappaen får vært lenge hjemme. Så det blir bra uansett. Men jeg skjønner alle som vil føde før de nye reglene, for noen møkkaregler altså!
Vi er faktisk fornøyd med permisjonsfordelingen vår når jeg tar hele felles perioden med 80%, og pappaen gleder seg over å få være hjemme i 15 uker. Så vi kommer ikke til å endre på noe selvom jeg skulle føde i juni. [emoji4]
Men jeg misliker sterkt de nye reglene da. Syns virkelig at foreldre burde få bestemme denne fordelingen selv utifra hva som passer best for dem. [emoji35]
 
19. juli her, så har gitt opp junibaby. Men vi har allikevel funnet en fin løsning på permisjonen som innebærer at både jeg og pappaen får vært lenge hjemme. Så det blir bra uansett. Men jeg skjønner alle som vil føde før de nye reglene, for noen møkkaregler altså!
Enig med deg, blir så pissed av de reglene. Detaljstyring som ikke koster politikerne noe og ikke gir oss noe mer, bare mindre fleksibilitet.
Godt dere fant en fin løsning :) Vi gjør også det. Mannen min vil helst bare ha 10 uker, men han tar heldigvis 15 med et smil om han må. Og jeg tar 10 uker ferie etter min termin før hans termin uansett. (Fikk utsatt alle de 5 ukene fra i år til neste år!) Da kommer vi til 1. august og bhg-start med full lønn. For for meg som har menstermin 30. juni og UL-termin 4. (Og fødte på menstermin 4 dager før UL-termin sist) føler jeg i utgangspunktet det er 50/50 sjanse for juni/juli.

Så det irriterer meg at jeg blant annet ikke kan fortelle arbeidsgiver når jeg er tilbake fra perm fordi det er så åpent :p jeg tar jo 49 uker (39 uker 100% pluss 10 uker ferie) om de gamle reglene gjelder, og 44 uker (34 uker perm og 10 uker ferie) om de nye reglene gjelder.

Komplisert skal det være :p :D
 
Men man vet aldri :) husker alle sa det til meg også, men jeg fødte jo 4 dager før termin. Statistisk sett føder faktisk 60% før eller på termindatoen. Men man risikerer jo også å gå opptil 2 uker over. Alt er vanlig :)
Det er sant. Men tenker det er best å forberede seg på å gå max overtid, for da slipper jeg å bli skuffet og føle at tiden står stille. Har en venninne som hadde termin 17. juni som ikke har født enda. Hun føler hun er to uker på overtid nå fordi hun var sikker på at hun skulle føde før termin. [emoji85]
 
Back
Topp