Nå må ho bæsje :(

Connie

Glad i forumet
MAI 2013
Jeg ammer, men gir litt ekstra nan på kveldene. Skal hun ikke da bæsje litt ofte? Her er det nå på 6 dagen med mye pressing og urolig baby :( har i 2 dager gitt 3 ml duphalac, men det skjer ikke noe :( må jeg bli urolig eller bare smøre meg med tålmodighet? ( har også vært et døgn hun bare fikk nan)
 
Jeg ammer, men gir litt ekstra nan på kveldene. Skal hun ikke da bæsje litt ofte? Her er det nå på 6 dagen med mye pressing og urolig baby :( har i 2 dager gitt 3 ml duphalac, men det skjer ikke noe :( må jeg bli urolig eller bare smøre meg med tålmodighet? ( har også vært et døgn hun bare fikk nan)
De som får nan får oftere forstoppelse. Derfor vi tar malt i flaskene, for morsmelkerstatning er tyngre for magen enn morsmelk
 
Jeg har hatt malt i flaskene til henne også :( men tror du det bare skal gå sin gang?
 
Jeg har hatt malt i flaskene til henne også :( men tror du det bare skal gå sin gang?
Er jo veldig omvending for henne å plutselig bare få nan. Så står det at noen bare bæsjer hver 14 dag osv. Synes også det er vanskelig. Hun her er
på 3 dagen, liker ikke det. Gir malt som bare det
 
Ja er nok bare det at det blei litt mye for systemet hennes :( bare så rart at ikke avføringsmiddelet funker. Bekymrer meg litt for mye bare Hehe. Er ikke så lett å la være når man ser dem ikke har det noe greit
 
Kan hende det kanskje blir for mykje med både malt og dulcolac? At de jobber mot kvarandre? Aner ikkje altså, men vet at for voksne viss du bruker flere forskjellige 'medisiner' mot treg mage blir det bare værre. No er jo ikkje malt 'medisin' i den forstand derfor eg skrev at eg ikkje aner:p
Men kanskje du kan prøve å kutte en av delene? Prøve den av de du ikkje har brukt aleine? :) håper det ordner seg :)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Yaaaayyy i dag kom det :) 5 fulle bleier med skikkelig militærgrønn. Hjalp kanskje med 3 lange varme bad i går :)
 
Så godt! Deilig å få slippe å være forstoppet :)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Prøvd å stikke en febermåler opp i rompa? Bruker å fungere som bare f....:)

Og bør ikke gjøres fordi man kan ødelegge tarmene :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Og bør ikke gjøres fordi man kan ødelegge tarmene :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis man bare tar den inn og ut forsiktig noen ganger? Blei anbefalt det på hs. Med litt vaselin. Er jo ikke farlig å ta tempen på de? :)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
 
Okei, da har de vel ulike meninger. Er den beskjeden jeg fikk av legen. Man måler ikke så ofte feber på så små..mange tar den i utgangspunktet for langt inn og hvis man bruker det for ofte som "avføringshjelp" kan det være skadelig. De gangene de målte feber på sykehuset målte de ikke rektalt her hvertfall.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har også hørt at det kan være skadelig. Tror vi kommer til å holde oss til å bruke termometeret kun for å skjekke om han har feber.
 
Er ikke bra å bruke tempmåleren ofte fordi tarmen da blir vandt til å ikke jobbe selv slik at det blir verre :) Men en sjelden sjelden gang som en nødløsning er ok.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk tips fra legen om å øke malt mengden i flaskene til mini. Hun får da vel og merke kun mme. Hun fikk mme fra 4ukers alder, å brukte da ca en halv tskje med malt, men det gjorde at hun bare kom på do ca hver 3 dag,noe som gjorde henne urolig å sinna (trøkka å trøkka uten at noe skjedde). Legen anbefalte da å øke dosen til 1 ts malt i hver flaske, å det satt fart på sakene, nå er det 1 'vanlig' bleie hver dag ca, og en blid å fornøyd baby :D
 
Vi har økt mengden mme, så fikk tips på hs å gi en t-skje sviskesaft(den barnematsafta fra 4 mnd) hvis han blei forstoppa, og det fungerer helt flott :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp