Nå må dere planlegge neste. H*n må jo få søsken!

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Flere som opplever å få denne kommentaren?
Vi har ingen intensjoner om flere med det første. Kanskje flere etter hvert, kanskje ikke. Vi får se.

Men sååå mange rundt oss sier at vi må få flere snart for hun må jo få søsken. Men hvem sitt valg er det? Det er vårt. Jeg sprekker snart kjenner jeg :p
 
Ja, har fått høre den i hvertfall 6 måneder nå. Guttungen er 15 måneder. Vi har ingen planer om en til med det første, ikke sikkert vi vil ha en til heller. Irriterer meg veldig at folk spørr og faktisk maser om neste kommer. Hvertfall når de nærmeste vet at vi ikke ønsker flere. :D:p Ingen andre som har noe som helst med det. Og man klarer seg faktisk helt fint uten søsken, selv om det helt sikkert er veldig hyggelig det å :p
 
Det er tvilsomt vondt ment.. Det er en sånn ting som man bare sier.. Du får ta å irettesette dem, så kanskje folk holder kjeft til slutt :)
 
Her har det alltid vært et evig mas. Tror jeg var 17 første gang noen nevnte at jeg måtte få barn...:rolleyes: Så økte maset fra halve slekten etter som årene gikk, ble ganske intenst etter at vi giftet oss. Da jeg endelig fikk barn 29 år gammel var alle veldig fornøyde med meg, men alle var også veldig nøye med å si om og om igjen at vi måtte passe på å få søsken etterhvert. Da vi fikk neste etter bare 2 år ble det derimot alt for tett for dem, og alle følte de måtte fortelle oss at nå måtte vi stoppe. :sour: Det er visst ingen grenser for hvor mye folk føler de kan blande seg i ting de ikke har noe med. Jeg var nesten overrasket nå når vi fikk nr 3, for nå syntes de visst at en atpåklatt kunne være greit nok, så lenge vi ikke lager flere...:wacky: Ignorer idiotene er eneste rådet jeg kan gi, folk er utrolig frekke.
 
Rart hvordan folk bare må si hva de tenker! Her ble maset verst etter nr 2, for vi måtte jo få ei jente også.... what? - det er ganske frekt å si for jeg har to fantastiske gutter!

Jeg har spurt gode venner om de tenker på fler, men da skal jeg kjenne de veldig godt.
 
Har aldri blitt mast på om verken nr en eller to. Like greit det, fordi jeg mener at det er en privatsak mellom meg og mannen.
 
Vår er bare 7 mnd, og allerede har vi fått en del typ "ja, når kommer nestemann da?" eller "det blir vel en til snart da?" :-O Jeg holder på med siste året i studiene mine, og vi har overhodet ingen planer om en til i nærmeste framtid - kanskje vi begynner å prøve om 3-4 år. Det er nok ikke vondt ment at de spør, men gahhh.....
 
Hører stadig mas fra svigers familie, men nå dytter jeg det over på samboers lillebror :p
 
Vi fikk høre det i over 3 år, nå som vi venter en til får jeg spm om når vi skal gifte oss, vi har jo tross alt snart to barn, det er jammen påtide -.-
 
Her har det vært motsatt. Da vi luftet ideen om et barn nr to var det mange som mente at jeg ikke burde bli gravid pga hjertesykdommen min! Nå har vi altså fått barn nr to og svangerskapet samt fødselen gikk som en drøm. Alt har vært nøye planlagt i samråd med kardiolog på Rikshospitalet og jeg har fått oppfølging her og hjemme i Ålesund. :)
 
Begynte å få de kommentarene etter lillegutt ble 6 mnd, lekte litt med tanken selv også, men med tanke på alt annet så blir vi å vente til alt er på stell :p men kjedelig å få de kommentarene hele tiden ja :p
 
Husker maset selv. Jeg ønsket overhodet ikke to tette, så det ble jo mange spørsmål etterhvert.
 
Her har jeg fått spørsmålet gjentatte ganger allerede og han er 8 måneder. Av typen ja han må jo få søsken snart, når begynner dere å prøve? Du skal jo gå 9 måneder gravid også og ikke sikkert du blir like lett gravid denne gang som med første. Ønsker oss i utgangspunktet tette barn men på våre premisser og ikke alle andres. Husker da vi giftet oss, første dag på jobb etter bryllupet kom spørsmålet om jeg var gravid snart og når vi tenkte på barn. Ble gravid rundt bryllupet med var ett evig "mas" fra kollegaer om jeg ikke snart var gravid. Og hadde kun arbeidet der i 3 1/2 måned.
 
Ja og det er veldig sjokkerende hva folk sier. Tenk om det er noe man ikke vet som gjør at tiden strekker ut da. Det tenker de ikke akkurat på
 
Jeg fikk det "maset" etter meg typisk nok etter at jeg mistet da vi allerede hadde startet prøvingen. Svigers mente det var på tide med søsken. Jada, vi holder på! Hadde jeg lyst til å si iblant. :p

Men jeg gidder ikke å være hårsår på akkurat det. For mange er det en selvfølge at en får mer enn ett barn, og ikke alle tenker og analyserer fem ganger før de spør.
 
Rart hvordan folk bare må si hva de tenker! Her ble maset verst etter nr 2, for vi måtte jo få ei jente også.... what? - det er ganske frekt å si for jeg har to fantastiske gutter!

Jeg har spurt gode venner om de tenker på fler, men da skal jeg kjenne de veldig godt.
Samme her... Jeg er fornøyd med to av samme kjønn (har ikke vært opptatt av om vi har fått gutt eller jente), så blir litt provosert over at folk er skuffet på mine vegne!
 
Samme her... Jeg er fornøyd med to av samme kjønn (har ikke vært opptatt av om vi har fått gutt eller jente), så blir litt provosert over at folk er skuffet på mine vegne!
når vi ventet nr 1 fortalte vi etter oul at vi ventet en gutt. Svigermors første kommentar var " å da blir det ikke ei jente på meg denne gangen heller!" - er det mulig?
 
Jeg hater det! Det er ikke noe jeg ønsker meg mer enn å få en til. Jeg har allerede mistet en gang og sliter med å bli gravid igjen.
 
Back
Topp