Myggnetting/kattenett til sprinkelseng

Hu er avhengi av meg, det vet jeg, men det er min egen feil da jeg har satt hu bort for en kort periode da jeg ikke kunne ha katt der jeg bodde. Etter det har hu blitt mer avhengi, og det har alltid bare vært hu og meg, hu liker ikke andre ukjente engang.
Derfor vi tenker nett til senga er for at katten skal venne seg til at hu ikke er alene lengere, jeg vil ikke bruke det over lang tid.
Jeg er redd hu blir sjalu, men samtidig vet jeg at hu vil komme til å bare gjemme seg om det blir for mye. Hu har aldri brukt klør mot andre barn om de blir for slitsomme, hun sier ifra og trekker seg tilbake, men aldri vært voldlig.

Jeg er bare ute etter erfaringne til folk ang nett, ikke erfaringer med å endre oppdragelsen på dyret, for det har jeg prøvd mange ganger.

Som sagt flere ganger, så mente ikke jeg å kritisere deg, vi er uenige og sånn er det, er ingen her som får bestemt hva du skal gjøre og det vet du vel selv også[emoji5]

Når man poster noe på et forum får man ofte svar i forskjellige retninger, andre meninger og synspunkter, takler du ikke det så bør du kanskje spørre et annet sted.

Uansett, lykke til med både katt og baby[emoji5]
 
Kjenner til dette med stengte dører og katt.. og har man ikke vært borti dette selv så er det vanskelig å forstå :) men IKKE sperr katta inn i et bur/rom eller lignende, det er dyreplageri enkelt og greit.

Ville prøvd å re opp sengen og se og evt kjøpt sånn cat-off eller noe ligende til bruk innendørs, hør på dyrebutikken, og kun bruk det rundt sengen. Kanskje legg plast over dyna, så et teppe med middelet på så kanskje katten lærer seg at oppi der er forbudt.
Og ha en spruteflaske stående, om katten ligger oppi sengen så sput. Det funka når katten vår hoppa opp på kjøkkenbenken, og han går aldri opp dit nå :)
 
Katten kan komme seg gjennom sprinklene også, bare fyi.
 
Ingen erfaring med kattenett på seng, men her viste det seg at den snåle kattefrøkna vår var livredd babyen. Nå er lillesnupp 4 mnd og de begynner å bli vant til hverandre, men katten legger seg aldri i nærheten av babyen. Katten elsker å bruke babygymmen når babyen ikke er der, det samme med lekematta, men vogga og sprinkelsenga har hun aldri nærma seg. Jeg var litt bekymra for babyen i vogga i starten, men katten bare kikka forsiktig oppi for å finne ut hva/hvor lydene kom fra, og holdt seg helt unna. Soverommet får hun ikke være på, men hun har klart å snike seg inn noen ganger og det har gått helt fint. Babyen sov i sprinkelsenga og katten på hodeputa mi. Kan være du også er så heldig, men sikkert lurt å ha et nett i tilfelle.
 
Hvordan har det blitt med baby og katten? Kom over denne og tenkte på tråden her. :)

https://www.babble.no/produkt/barnerommet/kattenett-for-seng

Hyggelig at du tenkte på tråden :)

Vi har ikke hatt behov for nett [emoji28] ble til at lille lå mye på meg på nettene i starten, aå har vi samsovet og nå skal jeg prøve å få henne over i egen seng :) har nå tatt av ene siden på sengen hennes og har den inntil vår.
Katten har vist null intresse for babysengen selv om hun sover i vår på både dag og natt :) så hittil har det gått veldig fint :)
 
Back
Topp