Mye kynnere og murringer uke 34

kathrine123

Første møte med forumet
Hei. Jeg er i uke 34+1 og har veldig mye kynnere og murringer, hadde det i forje sv.skap også, men nå syns jeg det er ganske så mye. I 1 uke har jeg gått med dette døgne rundt hver dag, våkner om nettene så vonde dem er, men de blir ikke noe "vondere" for å si det sånn. Kjenner kroppen er ganske så sliten av dette. De kommer uansett ossen stilling jeg sitter/ligger i, i bevegelser osv.. Ringte med føden for 2 dager siden bare for å prate med ei jordmor, men siden jeg var på vei inn i uke 34 så kom dem ikke til å stoppe fødselen om den var i gang, så derfor måtte jeg heller kontakte igjen om det ble verre! Så nå vet jeg igrunnen ikke helt å jeg kan gjøre, skal jeg bare la det gå, og kontakte med dem om det bli verre? Eller er det noe jeg evnt. kan gjøre? :) Har ei datter på 17 mnd som jeg er hjemme med, og har kraftig bekkenløsning så merke jeg begynner å bli ganske sliten! Fødte forresten 2 uker før termin i forje sv.skap.

Mvh K.H
 
Hei på deg.

Det høres ut som om du har utfordrende dager for tiden - jeg kan godt forstå at du kjenner deg sliten!
Det er dessverrre nok så vanlig å få en god del mer kynnere når man er andregangsfødende. Ofte kommer kynnerne før i svangerskapet, de kommer oftere og de kan kjennes mer ubehagelige......

Det stemmer at man ikke gjør noe for å stoppe fødselen din hvis den skulle gå igang når du er 34 fulle uker. Men så lenge det ikke bygger seg opp er du nok ikke riktig i fødsel. Jeg tenker at det kunne være lurt med en kontroll hos din jordmor. Hun kan guide deg videre og sjekke om det er noe som forårsaker at du har hatt så mye kynnere den siste uken. F.eks. kan en urinveisinfeksjon noen ganger gi ubehagelige kynnere, så det kan være lurt å sjekke urinen.

Ellers tenker jeg på om du har noen rundt deg som kan avlaste deg litt på dagtid?? Noen som kan passe på din datter så du kan passe litt på deg selv? Noenganger kan det gjøre underverker å få en liten timeout og litt påfyll :)

Masse lykke til med den siste delen av svangerskapet da!

Jordmor Ragna.
 
Back
Topp