munnsår,noen hjelp der ute??...

..*||Susanne89||*..

Elsker forumet
heihei..
jeg er da i løpet av di siste årenne blitt en av dem med munnsår en eller to ganger i året....

jeg får heldigvis ikke akuratt sår, men leppene mine hovner opp til Pamela size(ikke pent assa!!)....
i tilegg til at de blir røde som tomater....
heldigvis varer det ikke lenger enn 2dager per gang, men like iriterende hver gang...

1.dag : blir rød,og det svir
1.natt: blir rød rundt leppene,hovmer rundt,blir nuppete rundt leppenne...
2 dag: tørr på leppenne,litt rød enda,ellers helt fint,nesten ikke noe spor etter munnsår lenger...

lurer på om det er noen andre som også blir plaget med dette?....elle lignende som vil hjelpe med tips eller noe?...
slik at jeg kunne forhindre det med en gang det kommer( i tilfelle en anledning dukker opp)...
eller forkorte tiden med munnsåret...
hater det såååååååååå intenst ass...
 
Har du prøvd den lille krem(tuben) de reklamerer for på tv?
Dyr og må tas med èn gang man får den prikkende fornemmelsen da men..
 
Vare bare to dager... You lucky bastard... [;)] Helt til jeg fant redningen min så varte mine i opptil en uke..... OG det var ikke bare en til to ganger i året...
 
Uansett, redningen: VECTAVIR
Vet ikke om du får den reseptfritt i norge, men det er jo eventuelt bare å nevne det neste gang du er hos legen og få en resept på det. Ellers så er det bare å ta seg en tur over grensa til sverige og shoppe den på apotek der.
 
Du kan prøve to kremer: Vectavir- som nå er blitt resept fritt, 5 gram er nå utatt fra reseptplikt. Også Antix som er det samme som Zovirax som er på resept:)

fra apotek dame;)
 
Back
Topp