Muligheter for å få samlet kredittkortgjeld

A

Anonym1980

Guest
Hei, har klart å balle på meg en kredittkortgjeld fra 3 forskjellige banker.
Tråden handler ikke om hvorfor, men for å gjøre saken kort, jeg var dum.

Har forsøkt å søke om en slik "refinansiering" men alle disse er bare ytterligere lån som i teorien kan brukes til hva som helst, og kravet for å innfri til et slikt lån er høyt. Spesielt for meg som er student.

Jeg har per dags dato ikke noe problem å betale ned en tusenlapp over minimumsbeløp ved hver faktura, men jeg ønsker å samle alle på et sted, for bedre renter, og enklere samarbeid med nedbetaling.

Finnes det noen større banker (som f.eks. Skandiabanken, DNB eller lignende) som ofte går med på "skreddersydde" lån? Har forsøkt å kontakte banken via vanlig kundeservice, men da får jeg stort sett bare beskjed om å søke forbrukslån.

Hvordan kan jeg forklare saken om at jeg vil binde lånepengene til å nedbetale kredittkortgjeld, for dermed å få fast nedbetalingsbeløp eller lignende på lånet?
 
Kommunen tilbyr gratis gjeldsrådgivning [emoji106]
De kan hjelpe deg å samle lån, fryse renter, lage realistisk nedbetalingsplan, kontakte kreditorer, og evt annet du trenger økonomisk hjelp til :)

Noen ganger vil gjeldsrådgiveren kontakte banker og kreditorer for deg, andre ganger vil de lære deg hvordan du selv bør gå frem - det kommer an på din situasjon og behov.
 
Råd fra kommunen lyder som en veldig god idé. Hvis du fortsatt vil ha et lån etter det, kan du sjekke noe nettsted for lån sammenligning, de gir ofte tilpassede alternativer. Du kan f eks tjekke coolfinans.com eller penger.no. Men det beste er hvis du kan prøve å unngå lån i det lange løp.
 
Banken gir også veiledning gratis, og kan hjelpe deg med å finne løsninger. Ikke ta opp forbrukslån med mindre det er fullstendig krise. Det er bare å flytte problemet.
 
Jeg tror det bare er å ta kontakt med en bak å høre.. Har du kontroll på hva du skyller å forteller situasjonen kan det godt være de kan hjelpe. Det er også fint å tenke på at de i banken har taushetsplikt. Slik at du ikke trenger å være redd for at noen skal dømme deg eller noe.
 
Sjekk hvor du får den beste EFFEKTIVE renten, ikke se på nominell rente.
Ville nok ha tatt opp et forbrukslån med bedre renter - da kredittkort renter er skyhøye.

Men som forklart over:
- Du tar opp et nytt lån
- Bruker lånet til å betale ned de andre lånene
Dermet har du samlet betalingen til en plass.
 
Back
Topp