Movicol smak

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er det noen her som har prøvd Movicol med sjokoladesmak? Er den God? Eller er den vanlige like grei?
 
Følger .av ren interesse.

Min skuåring hsr stått på movicol i et år men hun står på movicol junior som etter sigende ikke har smak. Blander det i jus.
 
Blander med sodasteam-sirup.
Den med sjokolade smaker nesquik laget med vann. Den "uten smak" har sitronsmak.
 
Blander med sodasteam-sirup.
Den med sjokolade smaker nesquik laget med vann. Den "uten smak" har sitronsmak.

Hmmm. Nesquik med vann høres ikke godt ut, men det er kanskje bedre enn den "smakløse"?
 
Hmmm. Nesquik med vann høres ikke godt ut, men det er kanskje bedre enn den "smakløse"?
Spørs litt på personen som skal ha det. Ingen av delene er spesielt ille :p jeg personlig foretrekker den vanlige, mens barn f eks ofte liker den med sjokolade bedre.
 
Spørs litt på personen som skal ha det. Ingen av delene er spesielt ille :p jeg personlig foretrekker den vanlige, mens barn f eks ofte liker den med sjokolade bedre.

Er den vanlige søt? Jeg synes den lukter litt som den væsken man må drikke når man tar glukosebelastning.
 
Men husk at movicol kan blandes med hva som helst. Så dere kan blande det i sjokolade melk selv.
 
Er den vanlige søt? Jeg synes den lukter litt som den væsken man må drikke når man tar glukosebelastning.
Jepp. Veldig søt synes jeg.
Fikk beskjed om at det klumper seg om det blandes med melk.
Bare gi den nok tid og røring så skal det gå ann, men vil anbefale vannbasert blanding, lettere.. Jeg kjenner noen som blander det i cola.
 
Fikk beskjed om at det klumper seg om det blandes med melk.
Ok. Vi fikk beskjed om at det gikk helt fint på apoteket. Min har refluks og derfor viktig å ikke bli forstoppet. Så her ble det bare blandet i det som passet der og da. Han kan ikke drikke juice og kan ikke spise druer. Refluks barn reagerer på forskjellige ting, eneste jeg har fått vettuge svar fra er apoteket som mistenkte at han reagerte på fruktsukker. Masse på sykehuset men de ringer aldri tilbake.
 
Ok. Vi fikk beskjed om at det gikk helt fint på apoteket. Min har refluks og derfor viktig å ikke bli forstoppet. Så her ble det bare blandet i det som passet der og da. Han kan ikke drikke juice og kan ikke spise druer. Refluks barn reagerer på forskjellige ting, eneste jeg har fått vettuge svar fra er apoteket som mistenkte at han reagerte på fruktsukker. Masse på sykehuset men de ringer aldri tilbake.
Jeg får prøve ut ulike ting. Det er jeg selv som trenger en kur nå, er så lei av å være forstoppet nå!

Utrolig dårlig av sykehuset å ikke ta tak i problemet deres!
 
Fikk beskjed om at det klumper seg om det blandes med melk.
Den blir veldig tjukk.

Blander movicol sjokolade med vann og litt OBOY for farge. Klarer ikke drikke noe som smaker noe annet enn det ser ut til. Smaker helt greit så lenge det er brunt.
 
Jeg får prøve ut ulike ting. Det er jeg selv som trenger en kur nå, er så lei av å være forstoppet nå!

Utrolig dårlig av sykehuset å ikke ta tak i problemet deres!
Det funker noenlunde. Virker bedre enn feks lactulose.

Anbefaler å spise 4 rugsprø i tillegg og drikke et stort glass vann ekstra.
 
Back
Topp