Motorisk utvikling

I natt våknet jeg av et høyt dunk. Da jeg åonet øynene så jeg han stod i senga, hadde strekt armen bort på nattbordet mitt og veltet noen sengeklosser jeg hadde stablet oppå hverandre! Så nå har han tydligvis lært å komme seg opp i stående stilling. På tide å montere ned bunnen i senga!
 
I natt våknet jeg av et høyt dunk. Da jeg åonet øynene så jeg han stod i senga, hadde strekt armen bort på nattbordet mitt og veltet noen sengeklosser jeg hadde stablet oppå hverandre! Så nå har han tydligvis lært å komme seg opp i stående stilling. På tide å montere ned bunnen i senga!

Wow, han er aktiv!! På tide ja ;)
 
Frøkna her ruller alle veier, kan krabbe, men funnet ut at hun åler fortere (ålet siden hun var 5 mnd), setter seg opp og legger seg ned igjen, sitter både på rumpa og på kne når hun leker, reiser seg opp i stående ved sofaen, bordet, vogna, på leker osv.. balansen er ikke helt på plass, så det blir en del knall og fall :p
Hun blir 7 mnd den 19.
 
har ei frøken på 7 mnd no og ho ha vært altfor tidlig ute med ting etter mi mening. Ho har krabbe og sutte fra ho var fem mnd og stått fra ho var seks. ingen som har øva med ho. Men ho var sterk fra dag 1 og fikk tidlig kontroll på nakke osv. snudde seg fra mage til rygg da ho var tre mnd.og så balla det berre på seg og ho kom seg etter hvert opp i krabbe stilling. dette er nr to og e synes ho var altfor tidlig ute.

helsesøster har kommentert hele veien at ho er sterk i muskulaturen og ikke haDDE tida til å ligge i ro
 
Lille blir 7 mnd om noen dager. Hun ruller begge, sitter, åler seg i sirkel og bakover, reiser seg opp på knærne og står med strake armer og vugger. Også er hun blitt veldig flink til å røre mamma sine ting som står rundt omkring (juletreet er spesielt interessant) :p
 
Blir 7 mnd i morgen, her går det unna :p Begynte å åle for en måneds tid siden og har virkelig bra tempo nå. Har prøvd seg mye i krabbestilling siden da, men ikke prøvd å forflytte seg utover vugging. Kommer seg lett opp på alle fire da. 22 desember begynte han plutselig å sette seg opp, så nå har han begynt å dra seg opp i knestående også. Blir frustrert når han har satt seg på rumpa og så vil fremover, for det har han ikke funnet en løsning på enda :p
 
Herlighet så langt fremme deres små er.. Hermine trives best når hun kan ligge og leke på ryggen. Snur seg til magen, men der blir hun liggende. Kan rotere 180 grader.. men sånn jeg ser det langt fra å komme seg frem eller tilbake, eller sette seg/reise seg. Sitter veldig godt på fanget, så kan jo hende hun plutselig overrasker.. spennende fremover :)
 
Herlighet så langt fremme deres små er.. Hermine trives best når hun kan ligge og leke på ryggen. Snur seg til magen, men der blir hun liggende. Kan rotere 180 grader.. men sånn jeg ser det langt fra å komme seg frem eller tilbake, eller sette seg/reise seg. Sitter veldig godt på fanget, så kan jo hende hun plutselig overrasker.. spennende fremover :)

Her har ting kommet veldig brått ihvertfall, tenkte liksom at han var langt unna det og det, og vipps holder han på..

Under en uke siden han klarte å sette seg på rumpa liksom :p
ImageUploadedByBV Forum1482869783.943717.jpg
 
Herlighet så langt fremme deres små er.. Hermine trives best når hun kan ligge og leke på ryggen. Snur seg til magen, men der blir hun liggende. Kan rotere 180 grader.. men sånn jeg ser det langt fra å komme seg frem eller tilbake, eller sette seg/reise seg. Sitter veldig godt på fanget, så kan jo hende hun plutselig overrasker.. spennende fremover :)

Her var det ingen tegn på åling eller annen bevegelse en 360 rundt seg selv. Og rulle fra rygg til mage. Plutselig gikk ting fryktelig fort. Begynte å åle seg 6. Des og nå er hun på knærne når hun åker, mangler bare strake armer. Setter seg ikke opp ennå, men ser hun prøver. Så plutselig skjer det! Ventet lenge på tenner også, plutselig kom det 2!
 
6,5 mnd

Skulle til å skrive her for et par dager siden, da freste han bakover på gulvet, kom helt opp i knestående på alle 4, og roterte som en snurrebass. Men i løpet av helgen han har begynt å sette seg opp! Han står på alle fire, strekker ut høyrefoten og setter seg på den venstre foten. Men han har jo ikke stabiliseringsmuskulatur så det er en risikabel aktivitet!

Han har aldri blitt oppfordret til å SITTE på gulvet, så aner ikke hvorfor akkurat det ble Den nye hobbyenhans!

Han stoppet ikke der, gitt

La riktig nok fra seg sitteleken sin da han skjønte at han heller kunne reise seg og rekke ting høyere oppe. Begynte rundt 6 desember og har bare blitt flinkere og flinkere. Krabber i racerfart og reiser seg etter alt han kommer på. Farlig lek med en del knall og fall og absolutt slutt på å forlate ham uovervåket i mer enn 5 sekunder. Sitter med sele i sportsvogna og stolen, og sengebunnen er senket helt til bunns
 
Han stoppet ikke der, gitt

La riktig nok fra seg sitteleken sin da han skjønte at han heller kunne reise seg og rekke ting høyere oppe. Begynte rundt 6 desember og har bare blitt flinkere og flinkere. Krabber i racerfart og reiser seg etter alt han kommer på. Farlig lek med en del knall og fall og absolutt slutt på å forlate ham uovervåket i mer enn 5 sekunder. Sitter med sele i sportsvogna og stolen, og sengebunnen er senket helt til bunns

Haha, uff, kjenner meg godt igjen her ja! Kan ikke se bort i 2 sek før han finner på noe sprell!
 
Jeg blir helt stressa av den aktive krabaten vår. Han tror han kan gå, så han reiser seg opp langs sofaen, og av og til snur han seg rett rundt og skal gå mot TV'en.
Han har også begynt å gå langs sofaen, ta tak i bordet, og gå fra sofaen til bordet. Heldigvis begynner han å få litt kontroll, så det går for det meste uten knall og fall. Har også begynt å klare å sette seg ned igjen etter at han har stått. Tidligere slapp han bare og trodde at han kunne gå, men det kunne han jo ikke, så om jeg ikke var snar nok å ta han gikk han jo rett i bakken.
Morsomste hobbyen nå for tiden er å stå i sofaen og dra ned sofaputene i ryggen, klatre opp på dem og hvine av glede! Haha. Raringen vår! :D

Her er han i full gang med å klatre opp under vogna for p få tak i alt som var der. Og ja, han klarte det fint...
ImageUploadedByBV Forum1484192191.221989.jpg
 
Fant denne på libero.no , og litt betryggende. "Er ungen frisk, kommer utviklingen når den kommer"
For Hermine liker helt ærlig aller best å ligge på rygg og tulle med gulpekluter og leker. Snur seg over til magen, men det er det foreløpig..

.. ImageUploadedByBV Forum1484430808.579609.jpg
 
Nå, nå krabber han! :D
Ålet seg bakover kjempefort kjempelenge, begynte forover i går(!), stått og vugget i krabbeposisjon veldig lenge, setter seg opp selv, og nuh, nuh krabber han altså. :)

Nå skjer det ting her gitt.
 
Back
Topp